F1 - 14+1 MARADANDÓ PILLANAT FERNANDO ALONSO PÁLYAFUTÁSÁBÓL

fernando_alonso_f1_grand_prix_hungary_dbiqfzmqso_x.jpg

A mai nappal egy nagyon hosszú fejezet zárult le Fernando Alonso pályafutásában, legalábbis egy időre, mivel a jelenlegi állás szerint az Abu Dhabi Nagydíj volt a spanyolok kétszeres világbajnokának utolsó Forma-1-es futama.

314 nagydíj, 312 rajt, 4 csapat (Minardi, Renault, McLaren, Ferrari), 2 világbajnoki cím, 32 futamgyőzelem, 97 dobogós helyezés, 1899 vb-pont, 22 pole pozíció és 23 leggyorsabb kör – 17 év után ilyen mérleggel zárta le a Forma-1-es pályafutását (legalábbis egy időre) Fernando Alonso. A spanyol összességében egy eléggé megosztó személyiség volt a szurkolók körében, azonban azt a tényt csak nagyon kevesen vonták kétségbe, hogy még 37 évesen is kiváló formában van, valamennyi autójából a maximumnál is többet tudott kihozni, és sokaknak hiányozni fog.

Nézzük, mely 14+1 pillanatra fogunk emlékezni Fernando Alonso F1-es pályafutásából:

1. Az első pole pozíció

F1 Malaysia 2003 - Fernando Alonso Pole position Onboard

Fernando Alonso's flawless lap gives him the pole position at the 2003 Malaysian GP

Akár nagydíjról, akár pole-ról, akár futamgyőzelemről, akár világbajnoki címről beszélünk, az első mindig különleges marad. Fernando Alonsónak mindössze 18 nagydíjat, a 2003-as Maláj Nagydíjig kellett várnia arra, hogy az első rajtkockából vághasson neki a Forma-1-es versenynek, miután az időmérő edzésen legyőzte rutinos csapattársát, Jarno Trullit és az akkor ötszörös világbajnok Michael Schumachert – mindezt második renault-s eseményen. A versenyt végül harmadikként fejezte be, amivel pályafutása során először állhatott dobogóra, Kimi Räikkönen és Rubens Barrichello.

2. Hajmeresztő baleset dacára is a dobogón

Az elmúlt években megtanulhattuk, hogy Fernando Alonso ritkán balesetezik, de ha igen, akkor nagyot. Ez már pályafutása korai szakaszában sem volt másképpen. Talán sokaknak nem kell bemutatni az évezred egyik legfordulatosabb versenyének számító 2003-as Brazil Nagydíjat. A verseny utolsó harmadában már annyira esett az eső, hogy nagyon nehéz volt a pályán tartani az autókat.

F1 2003 Brazília - Webber és Alonso brutális balesete

Watch F1 2003 Brazília - Webber és Alonso brutális balesete - Gábor Varga on dailymotion

Az 54. kör végén Mark Webber a célegyenesre ráfordító kanyarban nagyon csúnyán lezúzta a Jaguart, majd a gumifalból kiszabadult egyik gumit eltalálta a Renault-val Fernando Alonso, és ő is összetörte az autóját – hála Istennek mindketten megúszták karcolás nélkül. Azonnal leintették piros zászlóval a futamot, de miután az 53. kör sorrendjét vették figyelembe, Alonsót harmadikként rangsorolták.

3. Győztesavatás a Hungaroringen

F1 2003 (TV) 13.futam: Magyarország - Hungaroring

VIDEÓ - A 2003-as Formula-1 világbajnokság tizenharmadik futama a magyar nagydíj volt. Ezen a futamon indult először a sportágban magyar versenyző, Baumgar...

Miután megnyugtató fölénnyel szerezte meg az időmérő edzésen második F1-es pole-ját, szinte végig uralta a 2003-as Magyar Nagydíjat Fernando Alonso, aki még hagyján, hogy több 16 másodperces előny birtokában szelte át a kockás zászlót, de kört adott későbbi nagy ellenfelének Michael Schumachernek. Ezzel minden idők legfiatalabb futamgyőztesévé vált az ovideói születésű versenyző, aki ezt a titulusát egészen a 2008-as Olasz Nagydíjig őrizte – akkor Sebastian Vettel taszította le a trónról, miután megmutatta, hogyan kell a vízen járni egy Toro Rossóval.

4. Adok-kapok a győzelmekért Imolában

Az Imolai Nagydíjak sokak számára az ikonikus Alonso-Schumacher csatáról maradtak emlékezetesek. A két klasszis pilóta mind 2005-ben, mind 2006-ban gigászi csatát vívott az elsőségért, ami az előbbi évben a spanyolé, az utóbbiban pedig a német rekorderé lett. A szavak helyett beszéljenek az alábbi videók:

Michael Schumacher Imola 2005 (by Palik)

His best race in year 2005...(sorry for low quality)..made by SAMIC

Palik - "Höjj de ott van!"

2006 Imola

Palik - Alonso és Schumacher csatája

2006 Imola

5. Bajnokavatások Braziliában

Alonso celebrates F1 2005 title

Alonso wins the championship in Brazil 2005.

A 2005-ös szezon egészen gördülékenyen alakult Fernando Alonso számára, többek között annak is köszönhetően, hogy legfőbb riválisát, Kimi Räikkönent balesetek és műszaki hibák formájában igencsak mostohán kezelte a Fortuna. Így a Brazil Nagydíjon, két versennyel a szezon vége előtt egy harmadik hellyel, Juan Pablo Montoya és Räikkönen McLaren-Mercedese mögött célba érve bebiztosította a bajnoki címét.

2006-ban már nehezebb dolga volt, ugyanis fő riválisa Michael Schumacher lett, miután a Ferrari újra versenyképessé vált. Alonso olaszországi motorhibáját követően, három versennyel a vége előtt már csak két pont volt kettejük között a különbség. Azonban Suzukában – ahol az évad utolsó versenyét rendezték – ebből valamit visszaadott sors, mivel Schumachernek vezető helyről, a futam utolsó harmadában kellett kiállnia, szintén egy elfüstölő motor miatt.

f1-fansite_com_2006_hd_wallpaper_f1_gp_brazil_02.jpg

Így Brazíliába, a szezonzáró helyszínére úgy érkeztek meg az aspiránsok, hogy Alonso 8 ponttal vezetett, azaz Schumachernek kisebb csodára lett volna szüksége ahhoz, hogy a nyolcadik világbajnoki címét is behúzza. A németnek nem jött meg a csoda, viszont egy káprázatos búcsúversenyzést láthattunk tőle, aminek eredményeként majdnem körhátrányból a negyedik helyig zárkózott fel. Fernando Alonso pedig egy második hellyel meglett a második bajnoki cím is.

6. Rivalizálás Hamiltonnal a McLarennél

2007-ben is minden adott volt ahhoz, hogy harmadjára is megvédje a világbajnoki címét Alonso. Csakhogy a szezon folyamán többször is összeakaszkodott újonc kollégájával, Lewis Hamiltonnal, kettejük között rivalizálás bontakozott ki, ami pont itt, a Hungaroringen hágott a tetőfokára, az ismert boxutcás incidenssel, amikor Alonso feltartotta Hamiltont, aki így az időmérő edzés harmadik szakaszában már nem ért fel még egy gyorskörre – ezért a spanyol öthelyes rajtbüntetést kapott.

Hungary 2007 qualifying: Alonso vs Hamilton controversy

Once again, copyright means the video is not across the whole screen. Nothing I can do! Anyway, that aside, this feels like quite a big moment in the career of Alonso in particular. Hamilton ignored team instructions which left Alonso fuming as you'll see at around 2:18.

Ezt követően, a kémbotrány kirobbanásával való párhuzamosan megromlott a kapcsolat Alonso és a McLaren között, aminek a vége az lett, hogy a wokingi gárda a konstruktőri cím mellett az egyénit is elbukta, miután Kimi Räikkönen a surranópályán, megnyerve az évadzáró Brazil Nagydíjat, 1-1 ponttal Alonso és Hamilton elé vágott. A szezon végeztével a spanyol távozott a csapattól, és visszament előző munkaadójához, a Renault-hoz.

7. Crashgate Szingapúrban

Mint az ismeretes, a Renault-hoz való visszatérése utáni első győzelmét a Szingapúri Nagydíjon – ami a sportág történetének első éjszakai versenye volt – aratta Fernando Alonso, noha csak a tizenötödik rajtkockába kvalifikált a kétszeres világbajnok. Szembetűnően jókor állt ki a spanyol kerékcserére, mivel nem sokkal később pályára kellett küldeni a biztonsági autót, ugyanis a csapattárs Nelson Piquet a falhoz vágta az autóját – és így került győztes helyzetbe Alonso.

F1 2008 (TV) 15.futam: Szingapúr - Marina Bay

VIDEÓ - A futam

Kiderült, hogy mindez nem volt a véletlen műve. 2009 szeptemberében, miután Piquet-t ejtették a Renault-tól, kitalált a történekről; kirobbant az úgynevezett „Crashgate”-botrány. A brazil elárulta, hogy szándékos volt a baleset, az ötlet értelmi szerzői pedig Flavio Briatore és Pat Symonds voltak, akiket el is tiltottak a Forma-1-től, utóbbit csak néhány évre. Az FIA vizsgálata folyamán Alonsót ártatlannak nyilvánította.

8. „Fernando is faster than you…”

A 2010-es Német Nagydíjon egy újabb csapatbotrány alakult ki Alonso körül. Történt ugyanis, hogy a szezon ezen szakaszában a spanyol egyértelműen esélyesebb volt a bajnoki címre, mint csapattársa, Felipe Massa. Azonban Alonso csak a második lett, miután 2 ezreddel kikapott az időmérőn ellenfelétől, Sebastian Vetteltől.

Controversy reigns as Ferrari goes one-two

Fernando Alonso gets the win in the German Grand Prix while his Ferrari Formula One team pays the fine of $100, 000.

A rajtnál a spanyol megőrizte a helyét, csakhogy előtte nem Vettel Red Bullja, hanem Massa Ferrarija bukkant fel – a verseny utolsó harmadában aztán a 2008-as ezüstérmes brazil fülére a következő, hírhedtté vált mondatok mondták: „Fernando gyorsabb nálad. Meg tudod erősíteni, hogy megértetted az üzenetet?” Erre a brazil látványosan lelassult, maga elé engedte Alonsót, így a spanyol vezetésével született Ferrari 1-2 Hockenheimben.

A verseny után az incidensért beidézték Alonsót, Massát és a Ferrarit, végül az olasz istállóra egy 100 ezer dolláros bírságot rótt ki az FIA Motorsport Világtanács. Persze, azóta a csapatutasítások alkalmazása szinte bevett szokás lett a Forma-1-ben…

9. Az utolsó futamon elúszott bajnoki cím…

fernando_alonso_f1_grand_prix_abu_dhabi_jrnmiex76inx.jpg

Azt követően, hogy hazai győzelmet szerzett a Ferrarinak Monzában, majd elsőként intették le Szingapúrban és a kaotikus Koreai Nagydíjon is Alonsót, aki 8 pontos előnnyel várhatta a szezonzárót Abu Dhabiban. Azonban a dolgok az év utolsó versenyén nem alakultak a spanyol szája íze szerint, mivel beszorult a renault-s Vitaly Petrov mögé, miután Mark Webberék taktikáját követték.

Eközben Sebastian Vettel alternatív stratégián az élre vágott, és futamgyőzelmével behúzta a világbajnoki címet 4 pontos előnnyel, miután Alonso hetedikként ért célba – érdekesség, hogy a német a szezon folyamán korábban egyszer sem vezette a bajnoki összetettet, csak akkor, amikor igazán számított. A spanyol természetesen nem volt elégedett, haragja pedig Petrovon csattant, akinek elkezdett mutogatni a levezető körön.

10. Kölcsönös taxizások Webberrel

Ehhez sok mindent nem lehet hozzáfűzni: a 2011-es Német Nagydíjon Mark Webber Fernando Alonsót, a 2013-as Szingapúri Nagydíjon pedig Alonso szállította be Webber a boxutcába. Ikonikus jelenetek, némi retro beütéssel.

Germany 2011 Webber Picks Up Alonso

A ride back to the pits. *All the contents belongs to Formula One Management*

Alonso carrying Mark Webber in Singapore Grand Prix 2013 Highlights F1 2013

VIDEÓ - .

11. 11. rajtkockából a dobogó tetejére a valenciai thrillerben

fernando_alonso_european_f1_grand_prix_cttfj3hgttjx.jpg

Az évtized egyik legfordulatosabb nagydíjaként emlegetik a 2012-es Európai Nagydíjat: előbb Sebastian Vettel Red Bulljában, majd Romain Grosjean Lotusában adta meg magát a generátor, ekkorra pedig a 11. helyről zseniális (és néhol rázós) előzéssekkel felzárkózó Fernando Alonso ellenfél nélkül maradt, és ő lett az első, aki abban a szezonban – ami az első hét futamán hét különböző győztest hozott – elsőként tudott duplázni a győzelmek tekintetében, megelőzve Kimi Räikkönent és a visszatérése utáni egyetlen dobogóját szerző Michael Schumacherrel.

2012-es Formula 1 európai nagydíj

VIDEÓ - Ha van véleményed a futballról,kövess minket: https://www.facebook.com/afutballkerdesei/ ...

12. A Vettel-pech dacára elúszott bajnoki cím…

fernando_alonso_f1_grand_prix_brazil_0xre1nh2rf_x.jpg

Szintén nem volt fordulatokban szegény a 2012-es interlagosi évadzáró. Vettel a rajtnál eleve veszített néhány pozíciót, majd a 4-es kanyarban megforgatták az #1-es számú Red Bull-t – ezzel a német visszaesett a mezőny végére, amivel Fernando Alonso oldalára fordult a szerencse, a 15 pontos differencia dacára.

Azonban a verseny további szakaszaiban Vettel egészen a 6. helyig zárkózott fel, amivel szemben Alonso második helye kevésnek bizonyult. Amúgy is csoda kellett volna Jenson Button megelőzéséhez, de miután az utolsó két körre még pályára rendelték a biztonsági autót Paul di Resta balesete miatt, minden reménye szertefoszlott a bajnoki címet illetően, ami megint csak néhány ponton múlt… Igaz, ha figyelembe vesszük azt, hogy a Ferrari 1.5 másodperces hátrányban vágott neki az évnek, ez is szép eredmény.

F1 Brazil Nagydíj 2012(teljes futam)

VIDEÓ - Egy felejthetetlen futam 2012-ből.

13. Az a fránya GP2-es motor…

Fernando Alonso bármennyire is volt minden idők egyik legjobbja, az átigazolások rendre félresikerültek neki. Ez nem volt másképp akkor sem, amikor 2015-ben a McLaren-Honda csapatához igazolt – ekkor egy három szezonon át tartó szenvedés vette kezdetét, a japán erőforrás gyengesége és megbízhatatlansága miatt.

A helyzet révén a frusztráció már az első versenyek után eléggé nagy méreteket öltött Alonsóban: már Kanadában is arra panaszkodott, hogy nem akar még jobban spórolni, mert így is amatőrnek érzi magát, de a tetőfokára a Honda hazai versenyén, a Japán Nagydíjon hágott a történet. Ekkor ugyanis, a verseny kellős közepén és ország-világ előtt beleüvöltötte a rádióba a spanyol, hogy „GP2-es motor! GP2-es motor! Argh!”.

Alonso: ''GP2 Engine! ARGH!!!!'' team radio Japanese GP 2015

Fernando Alonso: GP2 Engine....GP2. ARGH!!

14. Brutális perec Ausztráliában

fernando_alonso_australian_f1_grand_prix_ic18ehisz4ox.jpg

Semmi kétség nem fér ahhoz 2016-tól fogva március 20-át tekintheti a második születésnapjának Fernando Alonso. A melbourne-i szezonnyitón ugyanis akkorát zakózott az Esteban Gutiérrezzel való összeakadását követően, amekkorát ember ritkán szokott… 200 kilométer/óra körüli sebességnél történt a baleset, ami után 48 métert repült, a testét eközben 46 G-s erőhatás érte.

Légmellel és bordatöréssel megúszta a hajmeresztő bukást, viszont a Bahreini Nagydíjon nem állhatott rajthoz – ekkor mutatkozhatott be a Forma-1-ben 2015 GP2-bajnoka, Stoffel Vandoorne, aki aztán a McLaren bizalmát egy 10. hellyel hálálta meg.

Fernando Alonso és Esteban Gutierrez ütközése-2016 Ausztrál Nagydíj

Fernando Alonso és Esteban Gutierrez ütközése a 2016-os Ausztrál Nagydíj 17. körében. Magyar Kommentátorral.

+1. Napozószék, operatőri szék, brahidobogó – emlékezetes pillanatok a pálya széléről

Az elmúlt években eléggé sok pályaszéli pillanata volt Alonsónak, de azokból is akad jó néhány emlékezetes, többek között a 2015-ös és a 2016-os brazil nagydíjhétvégéről. Előbbin még csak egy napozószékben helyezte magát kényelembe a kétszeres világbajnok és állt viccből dobogóra Buttonnal, egy évvel később viszont néhány másodpercig már az operatőri állást is átvehette, több-kevesebb sikerrel…

Fernando Alonso Sun Baking After Early Qualifying Retirement - Interlagos 2015

Fernando Alonso Sun Baking After Early Qualifying Retirement - Interlagos 2015

F1 2015 Alonso and Button in the podium Brazil (funny moment)

Suscribete. Alonso and Button in the podium Brazil

Formula1 2016 - Brazil | FP2: Alonso as a cameraman (Hungarian commentary)

Commentary by Zoltán SZUJÓ, Gábor WÉBER (M4 Sport) EN: Fernando Alonso's McLaren-Honda had had a technical fault near after the start of FP2. That's why his team asked him to get out from the car outside the track.

A jelenetek mémek útján világhírűvé váltak, sőt, tavaly a száguldó cirkusz úgy ment el nyári szünetre a Magyar Nagydíj után, hogy Alonsót befektette egy napozószékbe.

Alonso's Deckchair, Kimi's Desert Wander: Best Off-Track Moments Of 2017 So Far

Unforgettable moments away from the track, featuring Kimi Raikkonen, Lewis Hamilton and Fernando Alonso... For more F1® videos, visit http://www.Formula1.com Like F1® on Facebook: https://www.facebook.com/Formula1/ Follow F1® on Twitter: http://www.twitter.com/F1 Follow F1® on Instagram: http://www.instagram.com/F1

A búcsú…

null

null

Annak rendje és módja szerint ez a hétvége nagyságrendileg Fernando Alonsóról szólt, ugyanis bármennyire megosztó személyiség is volt, nagyon sok (legfőképpen pozitív értelemben) emlékezetes pillanatot köszönhet neki a Forma-1, ami más lesz nélküle. Persze, nyilvánvaló módon Alonsónak is így lesz a legjobb, ugyanis akármennyire szomorú az igazság, de be kell ismerni: a mezőnyben jelenleg csak három olyan csapat van, ami legalább a dobogót célba veheti, és a spanyolnak egyiknél sem jutott hely az elmúlt évek folyamán.

Viszont az is biztos, hogy nem akarja elengedni a versenyzést. Legalábbis addig biztosan nem, amíg meg nem kaparintja a Tripla Koronát. Így várható, hogy a WEC mellett még viszont látjuk az IndyCarban is (hiszen a célhoz már csak az Indy 500-győzelem hiányzik), de akár a Formula-E-ben is kiköthet, ahová egyre intenzívebben csábítja a széria elsőszámú vezére, Alejandro Agag a spanyolt.

Na, de visszatérve erre a hétvégére: nagyon érzelmes búcsúztatásban volt része Alonsónak – előbb a búcsúpartin, majd vasárnap a tiszteletére a komplett McLaren-csapat egyenpólót öltött, végül pedig a futam leintése után együtt fánkozhatott egykori nagy ellenfeleivel, Lewis Hamiltonnal és Sebastian Vettellel, miközben a közösségi médiát videók és jókívánságok árasztották el – Alonsóért.

McLaren on Twitter

This awesome tribute to @alo_oficial from @F1 really is a must watch. � #GraciasFernando https://t.co/n0CbU3Kwg6

Nine Things F1 Will Miss About Fernando Alonso

Two-time Formula 1 World Champion Fernando Alonso has announced that 2018 will be his final season in F1. We're going to miss him... For more F1® videos, visit http://www.Formula1.com Like F1® on Facebook: https://www.facebook.com/Formula1/ Follow F1® on Twitter: http://www.twitter.com/F1 Follow F1® on Instagram: http://www.instagram.com/F1 #F1

F1

3 donuts � 11 world titles �

Gracias, Fernando!

Fotó: Zimbio, f1-fansite.com

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8714392552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása