WEC - FUJI UTÁN KÍNÁBAN IS LEGYŐZTÉK LOPEZÉK ALONSÓÉKAT
WEC 2018/2019: Sanghaj - Futam

tgr_0002.jpg

A Toyota a negyedik győzelmét aratta a 2018/2019-es szuperszezonban az esővel és piros zászlós fázisokkal tarkított sanghaji hatóráson. José Maria Lopezék zsinórban másodjára győzték le az Alonso-féle egységet. Jenson Button pedig először állt dobogóra a WEC-ben.

Kínában rendezték az Endurance Világbajnokság (WEC) szuperszezonjának ötödik versenyét, azonban a versenyzőknek nem volt egyszerű dolguk, ugyanis az időjárási körülmények néha-néha már özönvízszerűek voltak, így a futam első felét összesen kétszer kellett félbeszakítani piros zászlóval, és a negyedik óráig nem is következett be változás.

Az esős időjárás ennek megfelelően némi kavarodást is okozott, azonban a Toyoták fölénye a nem-hibrid LMP1-es autók felett kétségtelen volt. Eleinte a #8-as autó, a Fernando Alonso-féle egység vezetett, miután „Pechito” Lopez a zöld zászló érvénybe lépése utáni első körökben vétett egy hibát, de aztán újra a #7-es autóhoz került a gyeplő köszönhetően annak, hogy még a biztonsági autó pályára gördülése előtti körben teljesítette a második kiállását. A #8-as egység további időt veszített azzal, hogy a depó kijáratánál meg kellett állnia a piros lámpa miatt, amivel a #7-es Toyota 20 másodperces előnyre tett szert.

Ez a különbség nem sokkal később már 30 másodperces volt, majd Nakajima elkezdte lopni a távolságot Conwayhez képest, de a japán lendületének a biztonsági autó parancsolt megálljt 20 perccel a leintés előtt, miután az SMP Racing #17-es szám BR Engineering BR1-ese balesetezett. Az utolsó hat percben meg már nem változott a sorrend a két Toyota között, Conway 1.4 másodperces előnyben szelte át a célvonalat, amivel a #7-es egység zsinórban másodjára tudott győzedelmeskedni.

tgr_0005.jpg

A harmadik helyen az SMP Racing #11-es számú gépe ért célba, ami egyúttal Jenson Button első WEC-dobogóját jelentette – a Button-Aleshin-Petrov trió egykörös lemaradásban zárt a Toyotákhoz képest. Sokáig az #1-es Rebellion is harcban volt a dobogóért, de a Jani-Senna-Lotterer hármasnak be kellett érnie a negyedik hellyel, miután a német pilóta az utolsó szakaszokban 16 másodpercet dobott el egy hibával.

A #3-as Rebellion már a hatórás verseny első felében bukott két kört, történt ugyanis, hogy Thomas Laurent nekiment a falnak a biztonsági autós fázis alatt – az autót is az első piros zászlós szünet alatt sikerült megjavítani. Mindennek fényében az ötödik egy egészen jó eredmény. A DragonSpeed autója lett a hatodik, miközben a ByKolles egysége motorhiba miatt kiállni kényszerült.

Az LMP2-ben ismét a Jackie Chan DC Racing vitte a prímet zsinórban a harmadik alkalommal: Ho-Pin Tung, Gabriel Aubry, valamint Stephane Richelmi hármasa idei második győzelmét szerezte, mögötte a #31-es DragonSpeed-Oreca látta meg a kockás zászlót Anthony Davidsonnal, Pastor Maldonadóval és Roberto Gonzalezzel, harmadikként pedig a #36-os Signatech-Alpine ért célba. A kínai csapat másik, #37-es rajtszámú egysége – ami a japán 6 órást zárta az élen az LMP2-ben – az ötödik lett, miután Weiron Tan kicsúszott a 2-es kanyarban.

Köszönhetően a kavarodásnak a GTE Pro-gépek kifejezetten elől zártak: az Aston Martin új Vantage GTE-je először nyert a WEC-ben, a #95-ös egység az élen zárta a kategóriát, összetettben meg hetedik lett. Nicki Thiim és Marco Sorensen kettőse mögött a két gyári Porsche végzett Gianmaria Brunivel és Richard Lietz-cel, valamint Michael Christensennel és Kevin Estrével.

A GTE Am-ban a Dempsey-Proton alakulat volt az etalon, amit néhány nappal ezelőtt valamennyi, a szezon eddigi szakaszában szerzett világbajnoki pontjától megfosztották, miután fény derült arra, hogy manipulálták az autó adatait. Matt Campbell, Julien Andlauer és Christian Ried a #77-es Porschével 8.7 másodperccel előzték meg a Project 1 pilótáit, Jorg Bergmeisterrel, Egidio Perfettivel, illetve Patrick Lindsey-vel.

Ami az összetettet illeti, Buemi, Nakajima és Alonso hármasa már csak öt ponttal előzi meg Conway-t, Lopezt és Kobayashit; a folytatásra pedig március 12-e és 15-e között kerül sor, a sebringi fordulóval.

A sanghaji hatórás végeredménye:

null

null

Fotó: Toyota Motorsport GmbH

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr6614384438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása