SUPER GT - JENSON BUTTONÉK BAJNOKOK LETTEK JAPÁNBAN

drult0wx4aevb6u.jpg

A brit versenyző először nyert bajnoki címet, amióta 2009-ben felért a csúcsra a Forma-1-ben – váltótársával, Naoki Yamamotóval vitte győzelemre a Hondát Button, amivel több nyeretlenségi széria megszakadt, tovább gyarapodott a pikáns statisztikák száma.

Közép-európai idő szerint vasárnap hajnalban bonyolították le a 2018-as Super GT-szezon utolsó versenyét, aminek a Twin Ring Motegi adott otthont, és ami az ARTA-Honda Takuya Izawának és Tomoki Nojiri alkotta párosának elsőségét hozta, mögötte a Cerumo-csapat Lexusa futotta Hiroaki Ishiurával és Yuji Tachikawával. Utóbbi egységgel vívott késhegyre menő csatát a Kunimitsu Racing #100-as rajtszámú Hondájának volánjánál a Forma-1 2009-es világbajnoka, Jenson Button és váltótársa, Naoki Yamamoto – azonban a britnek nem volt könnyű dolga az utolsó körökben, mivel Ishiura feltartotta őt, ugyanis mögöttük bajnoki riválisaik, Ryo Hirakawa és Nick Cassidy haladtak, a TOM’S-csapat #1-es számú Lexusával.

Ishiurának köszönhetően Hirakawa hamar utolérte Buttont, azonban a brit tartotta a pozícióját, majd az utolsó pár kilométerre még egy hajszálnyi előnyt is ki tudott építeni. Ez pedig nagyon fontos volt, mivel a tét a bajnoki cím volt. Buttonék ha rendkívül erős évet nem is futottak, de a kiegyensúlyozott teljesítményükhöz nem fért kétség: Okoyamában és Suzukában másodikok lettek, majd a szezon hatodik állomásán, Sportsland SUGO pályán az első győzelmüket is megszerezték – ekkor a vezetést is átvették a pontversenyben. A finálénak meg úgy vágtak neki a rivális egységek, hogy pontegyenlőségben álltak a bajnoki tabella élén, így egyszerű volt a recept: aki előrébb végez, azé a bajnokság.

druluf3xqaa-j5o.jpg

Azonban miután a befutóig nem változott a sorrend, a #100-es Honda megelőzte az #1-es Lexust, így a Button - Yamamoto kettőst koronázták bajnokká. Button az F1-es diadala óta először ünnepelhetett bajnoki címet, nem mellesleg 2005 és a szintén korábbi Forma-1-es pilóta, Toranosuke Takagi óta pedig ő az első versenyző, aki újoncként felért a csúcsra a szériában. Naoki Yamamoto meg a negyedik pilóta a történelemben, aki immár elmondhatja magáról, hogy ugyanabban az évben megnyerte a Super GT-t és a Super Formulát, ezzel olyan nevekhez csatlakozva, mint Pedro de la Rosa, Satoshi Motoyama, vagy éppen Richard Lyons. A Honda pedig legutóbb 2010-ben örülhetett titulusnak, míg Kunimitsu Racing 1993-ban.

A kisebb, GT300-as kategóriában is igencsak feszült a bajnoki küzdelem: az utolsó versenyt megelőzően az ARTA #55-ös számú BMW-je vezette a bajnokságot Shinichi Takagival és Sean Walkinshaw-val, azonban a szezonzárót a 10. helyről rajtolva csak kilencedik lett, így 12 pontos hátrányból fordított a LEON Racing #65-ös Mercedes-AMG GT3-asa Haruki Kurosawával és Naoya Gamouval – a két japán ezzel nem csak idei első győzelmüket szerezték meg, de dobogóra is most először állhattak 2018-ban; eddigi legjobb eredményeikként négy negyedik helyet jegyezhettek. Erre mondják azt, hogy jókor jó helyen…

Fotó: Honda JP / Twitter

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr5214366357

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása