Olasz szempontból megkérdőjelezhetetlenül jól, magyar szempontból meg inkább rosszul alakult a szombati WTCR-futam Suzukában. Kevin Ceccon és a Team Mulsanne első győzelmüknek örülhettek, a tabella élén kiegyenlített Tarquini és Muller, míg egyik magyar versenyző sem szerzett pontot.
Nagyjából 20 perces csúszással rajtolhatott csak el a Túraautó Világkupa első suzukai versenye, miután a hétvége fő programját képviselő Super Formula időmérő edzésén kigyulladt egy autó. A piros lámpák elalvását követően szelíd rajtot produkált a mezőny: Aurélien Comte szépen eljött a pole-ból a DG-Peugeot-val, mögötte Kevin Ceccon a kicsit gyengébb rajt ellenére meg tudta őrizni a második helyet Yvan Mullerrel szemben, aki mögé a hatodik helyről rajtoló Esteban Guerrieri zárkózott fel a Münnich-Hondával. Michelisz Norbi eközben megőrizte a rajtpozícióját, a 11. helyet.
A második kör elejére aztán Ceccon utolérte Comte-ot, majd a kör végén el is ment az újonc olasz a francia mellett, miután utóbbi a kelletténél egy kicsit szélesebbre vette a 130R-t. Mindeközben Michelisz veszített egy pozíciót, ugyanis Yann Ehrlacher – aki egyébként is eléggé rosszul rajtolt – kedvezőtlenül tért vissza a pályára egy rövidebb homokágyas kalandot követően, és így Pepe Oriola mindkettőjüket megelőzte a Campos-Cuprával.
Nem sokkal később meglett a versenynek az első két kiesője, és a biztonsági autó is pályára lépett: a tavalyi világbajnok, Thed Björk Gordon Sheddent üldözve eltalált a tripla sikánban az egyik gumibálát, amivel alaposan megrongálta az YMR-Hyundai jobb első felét, mialatt Rob Huff a Yann Ehrlacher-val való koccanása miatt kellett a boxba gördülnie.
Két biztonsági autó mögött töltött kör után eseménytelenül zajlott le az újraindítás, azonban alig egy kör alatt bő 1.5 másodperces előnyre tett szert az élen Ceccon. Viszont a nyolcadik kör végén ismételten a Safety Car vette át a vezetést azt követően, hogy Ehrlacher a 130R-ben kicsúszott a sóderágyba – valószínűleg, legalábbis egy vizsgálatról beszámoló felirat alapján, Sheddennel koccanhatott.
Az utolsó két körre aztán elengedték még a mezőnyt, azonban Aurélien Comte félpróbálkozása sem tudta megakadályozni az olasz csodát: mind Kevin Ceccon, mind a Team Mulsanne, mind az Alfa Romeo Giulietta első győzelmét szerezte a WTCR-ben – a Slovakia Ringen debütált újonc személyében egyébként az idei tizennegyedik különböző győztest köszönthettük. Ki hitte volna, hogy ez az ifjú, mosolygós és egy plüsskutyával megérkező olasz pilóta hozza meg a sikert?
És akkor a cikknek ezen a pontján érdemes megemlékezni arról, hogy utoljára 2007-ben született FIA-besorolású túraautó-bajnokságban Alfa Romeo-győzelem, akkor James Thompson állhatott dobogóra az olasz márka színeiben, Valenciában.
Ceccon mögött Comte befutott másodiknak, Muller harmadiknak, majd Mehdi Bennani, Jean-Karl Vernay, Mat’o Homola, Gabriele Tarquini, Frédéric Vervisch és Pepe Oriola voltak azok, akik még pontokat szereztek. Sajnos egyik magyar versenyző sem szerzett pontot: Michelisz Norbi ott fejezte be, ahonnan indulhatott a büntetéscunami után, 11. lett, a zengős pilóták közül pedig Szabó Zsolt Dávid a 21., Nagy Norbert meg a 22. helyen (és egy utolsó körös gátlótörésnek „köszönhetően” a boxban) zárta a futamot.
A szombati verseny eredményeinek következtében elfogyott a bajnokság élén Gabriele Tarquini előnye, így jelenleg az olasz veterán és Yvan Muller is 251-251 pontot számlál, miközben Björk lemaradása 17 pontot a harmadik helyen. A negyedik helyen Vernay hátránya már 36 pont, Guerrierié 38, Orioláé 42. Michelisz Norbit pedig sajnos megelőzte Frédéric Vervisch is az összetettben, a belga momentán egy ponttal van a magyar előtt, akinek a lemaradása 56 egységnyi.
Vasárnap pedig sor kerül a második és a harmadik futamra, de csak egy óraállítást követően, merthogy holnap hajnalban vissza kell állítani az órákat 03:00-ról 02:00-ra! Tehát, már a téli időszámítás szerint 03:05-kor kezdődik a WTCR-program a fordított rajtrácsos küzdelemmel, majd 04:30-kor elrajtol a harmadik, pontok szempontjából a harmadik viadal is. Természetesen valamennyi időpont a közép-európai időzóna szerint értendő.
Az első futam végeredménye:
Fotó: Francois Flamand / DPPI (FIA WTCR Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal