Utolsó előtti 2018-as helyszínére, Suzukába látogat el a Túraautó Világkupa mezőnye, ahol eléggé szokatlan menetrend szerinte fogják teljesíteni a hétvégét a versenyzők, és ami köztudottan Michelisz Norbi második kedvenc pályája a Hungaroring után – az pedig külön jó hír magyar szempontból, hogy a pluszsúlyrendszer visszaáll nagyságrendileg a ningbói állapotokra, s mint azt tudjuk, az első kínai helyszínen valamennyi futam Hyundai-győzelmet. A BRC magyar versenyzője ki is jelölte a célt a hétvégére: a márkatársak előtt kell zárnia.
Egy újabb háromhetes szünetet tudhatunk magunk mögött, így a Hyundai wuhani „kudarcát” el is felejthetjük, és bizakodóan „vethetjük vigyázó tekintetünket” a Felkelő Nap országa, Japán, azonban belül is a suzukai pálya felé, amely idén utolsó előttiként látja vendégül a Túraautó Világkupa mezőnyét.
Az elmúlt hetek két versenyzőváltozást is eredményeztek. A legfontosabb kétségkívül az, hogy 415 nap után végre visszatérhet a versenyzéshez a súlyos fej- és nyaksérüléseiből felépült Tiago Monteiro, aki még 2017 szeptemberében, a Honda barcelonai privát gyakorlásán szenvedett balesetet – így a portugál végre elfoglalhatja megérdemelt ülését a Boutsen Ginion Racing egyik autójában, amit az elmúlt nyolc versenyhétvégén előbb Benjamin Lessennes, majd Ma Qing Hua terelgethettek. Makaón azonban – orvosi tanácsra – ismét „csak” megfigyelőként lesz jelen a belga alakulatnál, így valószínűleg az imént említett helyettesek valamelyike ismét volán mögé ülhet. A másik érdemi változás a Team Mulsanne-nál történt, ahol Fabrizio Giovanardi távozásával még az év vége előtt leköszöntek az öreg, rutinos rókák – Gianni Morbidelli a szlovákiai hétvége előtt szakított az olasz csapattal, aminek eredményeként debütálhatott a formulaautózásból érkezett Kevin Ceccon, aki méghozzá nagyon is eredményesen tette azt –, az 51 éves olasz helyét pedig nála tizenöt esztendővel fiatalabb honfitársa, az olasz TCR idei ezüstérmese, Luigi Ferrara veheti át.
Mint az ismeretes, a Hyundai számára a zandvoorti után a wuhani víkend is egy merő kínszenvedés volt a kedvezőtlen súlyelosztással. Azonban úgy, hogy már a szlovákiai és a kínai hétvégék időeredményei számítanak, valamelyest kiegyenlítődött a helyzet: a Hyundaiok ugyan maradtak a maximális 60 kilón, de egalizáltak a dél-koreai márkával a mostanában igencsak sikeresnek bizonyult Audik. Emellett számottevő, 30 kilós hízókúrán mentek keresztül a Hondák is, amik így 40 kilós ballasztot kaptak Suzukára, és ugyanezt mondhatják el magukról a Cuprák is – a spanyol verdák Pepe Oriola sikeres hétvégéjének fényében elmozdultak a minimumsúlyról, ezúttal 30 kilós pluszt kaptak, ami azonban viszonylag rossz hír a Zengő Motorsport versenyzőinek, Nagy Norbinak és Szabó Zsoltinak. A Volkswagenek plusz 10 kilóval, a Peugeot-k és az Alfa Romeók pedig a minimumsúlyon várhatják a folytatást – érdekesség, hogy ezen a hétvégén a Hyundai és az Alfa Romeo között kereken 100 kilogramm lesz a különbség!
Michelisz Norbi viszont fellélegezhet, mert a számítások szerint az Audik, a Hondák és a Cuprák felsúlyozásával a ningbói körülmények valósulhatnak meg – persze, azt figyelembe kell venni, hogy a ningbói és a suzukai pálya már merő karakterisztikájukban is különbözik egymástól. Mindennek ellenére bizakodóan várja az általa kedvelt ázsiai helyszínt a magyar BRC-s – akinek nem volt sok lehetősége pihenésre mostanság, merthogy az előző hétvégén a TCR Európa-kupa spanyolországi hétvégéjén pattant be csapata, a M1RA második autójába azért, hogy a csapatot és Nagy Danit segítse –, és amellett, hogy élvezni szeretné a versenyzést, célként azt tűzte ki, hogy a márkatársak előtt zárjon.
„Szeretek Japánban versenyezni, az elmúlt öt évben mindig dobogóra álltam itt, és háromszor a futamgyőzelem is összejött, úgyhogy a múltbéli pozitív élményeknek köszönhetően az egyik legjobban várt helyszínem a Hungaroring mellett. Bízom benne, hogy a jó szériám folytatódik Japánban, de az erőviszonyok alakulása kulcskérdés lesz ebből a szempontból” – írta az Index.hu-n vezetett blogjában Michelisz. – „Az esélykiegyenlítő-rendszer miatt legutóbb Wuhanban a Hyundainak nem volt esélye a jó eredmények elérésére, ami után után a büntetősúlyok most hasonlóan alakulnak az előtte lévő fordulóhoz, Ningbóhoz. Ott mindhárom futamot Hyundai-pilóta nyerte, de ebből még nem következik, hogy ez Suzukában is így lesz, mivel a két pálya jelentősen különbözik egymástól. Figyelembe véve az egyes autók erősségeit és gyengeségeit, valamint a büntetősúlyok mértékét, arra számítok, hogy nagyon szoros lesz a mezőny, egyik márkát sem érzem kiemelkedőnek. Emiatt nehéz megtippelni a pontos elvárásaimat, de annyit biztosan tudok, hogy a ponthátrányom csökkentése érdekében a hyundaios márkatársaim előtt kellene végeznem. Ez az elsődleges célom.”
Michelisz Norbi gondolatmenetéből talán az utolsó két gondolat az, amit kifejezetten érdemes tovább firtatni. Ugyanis tudjuk, hogy nincs könnyű helyzetben a 34 esztendős versenyző, mivelhogy a Fortuna ebben az évben sem fogta a pártját, így éllovas márka- és csapattársához, Gabriele Tarquinihez képest jelenleg 46 pontos lemaradásban van a tabella hetedik helyen – a két BRC-st szétválasztja a két YMR-Hyundai-pilóta, Thed Björk és Yvan Muller, Pepe Oriola (Campos-Cupra), Jean-Karl Vernay (WRT-Audi) és Esteban Guerrieri (Münnich-Honda). A magyar mögött meg még rendelkezik reális eséllyel Frédéric Vervisch (Comtoyou-Audi), Yann Ehrlacher (Münnich-Honda), valamint Rob Huff (SLR-Volkswagen). A hátralévő két versenyhétvégén még 174 egység szerezhető maximum.
A kettőből az elsőt pedig egy meglehetősen keszekusza menetrend szerint bonyolítják le, köszönhetően annak, hogy a WTCR a Super Formula záróhétvégéjének betétprogramjához járul hozzá Japánban: valamennyi szabadedzést és időmérőt már pénteken lezavarnak, így szombatra csak az első futam marad, míg a második és a harmadik verseny vasárnap kerül megrendezésre. Amennyiben hihetünk ezeknek a jópofa grafikáknak, a pénteki eseményeket a széria hivatalos Facebook-oldalán; a versenyeket pedig az Eurosport 1-en és az M4 Sporton kísérhetjük figyelemmel.
A suzukai hétvége menetrendje:
2018. október 26., péntek |
02:10-02:40 |
Első szabadedzés |
2018. október 26., péntek |
04:25-04:55 |
Második szabadedzés |
2018. október 26., péntek |
06:00-06:30 |
Első időmérő edzés |
2018. október 26., péntek |
08:30-09:30 |
Második időmérő edzés |
2018. október 27., szombat |
07:05-07:30 |
Első futam (9 kör) |
FIGYELEM: 2018.10.28-án, vasárnap 03:00-kor vissza kell állítani az órákat 02:00-ra! |
||
2018. október 28., vasárnap |
03:05-03:30 |
Második futam (9 kör) |
2018. október 28., vasárnap |
04:30-05:00 |
Harmadik futam (11 kör) |
A suzukai hétvégére érvényes súlytáblázat:
Autó |
Hasmagasság |
WTCR komp. súly |
BoP-súly |
Motorerő |
Össztömeg |
Hyundai i30 N TCR |
90 mm |
60 kg |
0 kg |
97.5% |
1325 kg |
Audi RS 3 LMS |
70 mm |
60 kg |
-10 kg |
100% |
1315 kg |
Honda Civic Type-R FK8 TCR |
80 mm |
40 kg |
0 kg |
97.5% |
1305 kg |
Cupra TCR |
70 mm |
30 kg |
-20 kg |
100% |
1275 kg |
Volkswagen Golf GTI TCR |
70 mm |
10 kg |
-10 kg |
100% |
1265 kg |
Peugeot 308TCR |
70 mm |
0 kg |
-20 kg |
102.5% |
1245 kg |
Alfa Romeo Giulietta TCR |
70 mm |
0 kg |
-40 kg |
102.5% |
1225 kg |
Fotó: Marc de Mattia és Jean Michel Le Meur / DPPI (FIA WTCR Media), David Noels / Honda
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.