A szokásosnál is több dolga akadt a Nemzetközi Automobil Szövetségnek az Amerikai Nagydíj alatt és után. Vastagon is fogott a toll a stewardok és a technikai ellenőrök kezében: két pontszerző utólag zártak ki a versenyből, míg egy harmadik pilótát büntetőpontok tekintetében már csak egy hajszál választ el attól, hogy ki kelljen hagynia egy Forma-1-es nagydíjat.
Akár kizárásdömpingről is beszélhetnénk, mivel a Forma-1-ben nagyon ritkán fordul elő az, hogy egy versenyről két pontszerzőt is utólag diszkvalifikáljanak – márpedig a COTA-n pontosan ez történt: előbb kizárták Esteban Ocont, amiért az első kör túlnyomó részében túllépte a 100 kilogramm/órás üzemanyag-átfolyási értéket, miközben Kevin Magnussent azért, mert az autója több üzemanyagot fogyasztott el a verseny folyamán a megengedett 105 kilogrammnál – ráadásul a dán az utolsó körben lépte túl a határt.
A Racing Point Force India pilótája ezzel egy nyolcadik helytől vehetett búcsút, míg a Haas F1 Team versenyzője egy kilencediktől. Persze, mindkét csapatnak jogában áll fellebbezni, és amennyiben ez így is lesz, háromra fog növekedni a függőben lévő diszkvalifikációs ügyek számára, miután Romain Grosjean olaszországi kizárása ellen a Haas még akkor benyújtotta a fellebbezési dokumentumokat – a franciát a padlólemez szabálytalansága miatt meszelték el, az ügyét pedig november 1-jén fogják újra tárgyalni.
Addig is az az állás, hogy Sergio Pérez előrelépett a nyolcadik helyre, míg Brendon Hartley (Toro Rosso) és Marcus Ericsson a pontszerző zónába.
Nem mellesleg, pont Grosjean az, aki mindeközben az automatikus eltiltás közvetlen közelébe került azt követően, hogy már az Amerikai Nagydíj első körében nekiütközött a Sauber monacóijának, Charles Leclerc-nek: a francia a mutatvány után nem sokkal ki is esett, így a stewardok egy büntetőpontban és egy, a Mexikói Nagydíjra vonatkozó, háromhelyes rajtbüntetésben állapították meg a büntetését.
Így jelenleg a Haas franciája 10 büntetőpont számlál 12 hónap leforgása alatt, és amennyiben szerez még kettőt, a következő nagydíjtól automatikusan eltiltják. Legközelebb csak a Mexikói Nagydíjat követő hétfőn fog elévülni büntetőpont, akkor is csupán egyetlenegy. Azt hiszem, erre mondják, hogy „hí, de meleg a pite”…
Fotó: Zimbio
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.