TCR EU: „Mindenütt jó, de a legjobb itthon”
TCR Europe 2018: Barcelona – 2. futam

Bizonyára sokak számára cseng ismerősen Poldi bácsi ikonikussá vált mondata az Égigérő fű c. filmből. Minden bizonnyal ezekben a percekben és órákban ugyanezt gondolhatja Mikel Azcona is, aki nyilván azt sem bánta volna, ha egy másik országban ér fél a csúcsra, de végül a hazai közönsége előtt került fel a fejére a bajnoki korona. Eközben Mike Halder pályafutása második európai versenyét megnyerte, a M1RA erős eredménnyel zárta a szezont, Tassiék csapata pedig a magyar versenyző kiesése ellenére behúzta a csapatbajnoki címet, és egy újabb versenyző keveredett balhéba a Target Competition háza táján.

2018_tcr_photo_news_524.jpg

„Csak” 31 autó sorakozhatott fel a rajtrácsra a TCR Európa-kupa 2018-as szezonjának utolsó, barcelonai második versenyéhez, ugyanis néhány órával az indulás előtt egy meglepő és igencsak megkérdőjelezhető büntetésről adtak hírt. Történetesen arról van szó, hogy utólag elvették Kris Richard első futamon elért nyolcadik helyért, és diszkvalifikálták a fordított rajtrácsos versenyről is, mégpedig azért, mert a Facebook-oldalán kritizáló hangnemben nyilvánult meg a pályaelhagyásért kirótt, időmérő edzés utáni büntetése kapcsán bejegyzésében – ami azóta természetesen törlésre került –, a versenybírókat idiótáknak nevezte, majd hozzátette, hogy „b@***ák meg”. A büntetés mértéke kissé abszurdnak is mondható, mivel ugyanígy szankcionálták néhány héttel ezelőtt a svájci csapattársát, Dušan Borković-ot, amiért a monzai paddockban megütötte a PCR Sport egyik tagját, és akkor ne is beszéljünk az egyéb incidensekről, amik után nem marad konkrét nyom.

A rajt után a pole-ból induló Peter Terting kapásból veszített két pozíciót, miután Mike Halder mellette jobban indult el a HELL-KCMG-Hondával, aztán az első kanyarban Nagy Dani is elment a M1RA Hyundaijával a rutinos német versenyző mellett, miközben Michelisz Norbi és Tassi Attila is tartották a pozícióikat. Azonban a 3-as kanyartól fogva megkezdődött a mezőny megtizedelődése: előbb Munkong Sathienthirakul Cupráját forgatták ki a sóderágyba, aztán Klim Gavrilov és Nathanaël Berthon is törött autóval kötött ki a pálya szélén, majd az utolsó sikánban Dušan Borković a törött bal hátsó felfüggesztésével nekiment Tassi Attilának – a szerb és a HELL-KCMG magyar pilótája is kénytelenek voltak feladni a futamot, ahogyan Jens Reno Møller is.

Ezt követően majd’ 10 percig a biztonsági autó haladt a mezőny. Az újraindítás után, a 3-as kanyarban Ashley Sutton ment el Peter Terting mellett a WestCoast-Volkswagennel, Michelisz Norbi is utat talált a Target-Hyundait terelgető korábbi WTCC-futamgyőztes mellett, aki így visszaesett ötödiknek. Nemsokára Nagy Daninak okozott kellemetlen pillanatokat Sutton: a BTCC tavalyi bajnoka több támadást is intézett a magyar versenyző ellen, de aztán megérkezett rájuk Michelisz Norbi is, így a brit pilótának meg kellett osztania a figyelmet, immár a visszapillantó tükreit is figyelmet fordítva.

Valamivel hátrébb, a hetedik helyért alakult ki ezután egy csata, amiben Jean-Karl Vernay, majd Julien Briché is megelőzte Mikel Azconát, azonban a spanyol cuprás kis idő elteltével pozíciót nyert, mivel a JSB-Peugeot-jával lelassult, majd a garázsba hajtott a francia. Az utolsó öt percben, Jean-Laurent Navarro kicsúszásakor megint kilátás volt egy biztonsági autós fázisra, de végül a spanyol beavatkozók eléggé gyorsan ki tudták szedni a 4-es kanyar sóderágyából a #28-as számú Volkswagent.

2018_tcr_eu_photo_news_150.jpg

Az utolsó néhány körben már nem változott a sorrend, így Mike Halder második TCR Europe-futamán, szinte rajt-cél sikert aratva szerezte meg az első győzelmét, a M1RA pedig Nagy Dani második és Michelisz Norbi negyedik helye révén kiváló eredményekkel zárhatta a szezont – a magyar pilóták szendvicsében, harmadikként Sutton ért célba. Terting a pole-ját egy ötödik helyre váltotta végül, és a befutóig maga mögött tudta tartani Josh Files és Jean-Karl Vernay kettősét. Mikel Azcona lett a nyolcadik, amivel a PCR Sport spanyolját koronázták a TCR Európa-kupa 2018-as bajnokává, míg a pontszerzők névsora a szintén cuprás Stian Paulsennel és a Target-Hyundai ifjú ír versenyzőjével, Reece Barr-ral lett teljes, míg a 25. rajtkockából indult Stefano Comini éppen csak lemaradt a pontszerzésről.

Azcona 22 pontos előnnyel lett bajnok, mögötte Vernay és Borković zártak a második és harmadik pozíciókban, Tassi Attila és Nagy Dani kettőse előtt. A csapatok kiírásában Tassiék csapata, a HELL-KCMG lett a bajnok, 27 egységgel megelőzve a Target Competition, míg a M1RA-nak hajszálon múlt a harmadik hely, két ponttal kikapott a PCR-csapattól.

A második futam végeredménye:

null

null

Fotó: TCR Europe Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr5414314109

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása