Szombaton kiderült, hogy a csapatok nem vihetik pályára az új, a 2019-es szabályváltozások alapján megépített első vezetőszárnyakat az év utolsó tesztjén, Abu Dhabiban.
Mint az ismeretes, jövőre ismét aerodinamikai szabályváltozások lépnek életbe a Forma-1-ben, amiknek következtében látványosabb változáson megy át az autók orra: új, egyszerűbb első szárnyakat láthatunk – a cél pedig az, hogy a turbulens levegő csökkentésével több – és nem mesterséges – előzéseket lássunk a futamokon. Néhány csapat már a hungaroringi szezonközi tesztre elhozta ezek prototípusait kipróbálás céljából, és minden bizonnyal ez lett volna a terv a szezonvégi gyakorlásra is, amit a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj után tartanak.
Azonban a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a hétvégén leszögezte, hogy a csapatok nem vihetnek pályára olyan alkatrészeket, amelyek a 2019-es fejlesztések részét képezik, ugyanis az alkalom gumitesztként van bejegyezve. Ráadásul még a hátralévő nagydíjhétvégék szabadedzésein sem lehet kipróbálni, ugyanis a jelenlegi szabályok értelmében a megengedettnél szélesebbek a szóban forgó szárnyak. Így a csapatok kénytelenek lesznek a szélcsatornás és a CFD-adatokra támaszkodni az előszezoni tesztekig, amiknek a barcelonai pálya ad otthont.
Az új szárnyak 20 centivel lesznek szélesebbek és 2.5 centiméterrel mélyebben fognak feküdni, valamint a komplikáltabb szárnyvéglapoktól és -elemektől mentes lesz.
Fotó: Williams Martini Racing / Facebook
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal