Ismertette 2019-es versenyprogramját a Cyan Racing: a Lynk & Co-val és az egyik autó volánjánál a 2017-es világbajnok Thed Björkkel jövőre visszatér a svéd csapat a nemzetközi túraautózáshoz, a WTCR-ben indulva.
Néhány nappal ezelőtt Thed Björk jelezte az Instagramján, hogy ma mutatni fognak valami klassz dolgot. Persze, már régóta tudtuk, hogy a Cyan Racing és a kínai Lynk & Co együtt készülnek valamire – ma pedig Fujiban, Japánban bemutatták az új modellt, a Lynk & Co 03-ast, és bejelentették jövő évi programjukat a WTCR-ben. Mindezt egy élő, 90%-ban kínai és japán nyelvű showműsor keretében tették meg.
Az érintettek nyilatkozatait elküldték e-mailben, alább ezeket tesszük közzé, majd a rendhagyó autóbemutatóról írunk kissé szubjektíven.
„Nagyon izgatottak vagyunk, hogy üdvözölhetjük a Lynk & Co-t, mint a nyolcadik autómárkát a bajnokságban” – mondta Francois Ribeiro.
A Geely Motorsport által TCR-esített 03-as modellt természetesen a Cyan Racing viszi pályára, Thed Björkkel a volán mögött. Christian Dahl, a Cyan Racing ügyvezetője így nyilatkozott: „Ambíciónk, hogy újra bajnoki címet szerezzünk, és a Lynk & Co-val együtt új utakat fedezzünk fel az autóipar területén. A múltbeli közúti projektek tapasztalatait fogjuk felhasználni, azzal a hatalmas adatmennyiséggel együtt, amelyet a versenyprogramból nyerünk majd, melyet több ezer és ezer körön keresztül futtatunk, a világ autóverseny pályáin, szélsőséges körülmények között."
„Egy álom válik valóra azzal, hogy ismét megcélozhatom a bajnoki címet, úgy, hogy a hetedik szezonomat kezdem a Cyan Racinggel. Különösen a Lynk & Co-val folytatott nagyszerű együttműködés révén, mely magában foglalja egy nagy teljesítményű utcai autó koncepciójának létrehozását is. Ez egyszerűen csodálatos!” – tette hozzá Thed Björk. A sajtóközlemény nem árult el részleteket a csapat jövő évi második versenyzőjéről.
Azonban némi csúszással befutott néhány új technikai paraméter a Lynk & Co 03-asról. A 2018-as év eleje óta fejlesztett modellt egy négyhengeres és kétliteres, közvetlen befecskendezésű, valamint turbóhajtású motor fogja hajtani, aminek a teljesítménye 350 lóerő, a nyomatéka 420 Nm. A hatsebességes sebességváltót a kormány mögött elhelyezett fülekkel lehet majd vezérelni.
Az autót elől McPherson-, hátul pedig csatolt lengőkaros felfüggesztéssel szerelték, míg a megállást elől egy hatdugattyús és 380 milliméteres átmérőjű, hátul meg egy kétdugattyús és 270 milliméteres átmérőjű féktárcsával rendelkező rendszer fogja biztosítani. A 474 centiméter hosszú verda összesen 130 ezer eurót fog kóstálni, az első példányokat a következő év elejére fogják leszállítani a partnereknek a tervek szerint.
A hivatalos sajtóközlemény itt véget is ér, a továbbiakban az eléggé rendhagyó showelemekkel tarkított, Japánban rendezett autóbemutatóról emlékezünk meg.
Akinek volt energiája végignézni a meglehetősen csillogó-villogóra sikeredett, másfél órás élő programot, az körülbelül 10 percnyi angol szöveget is hallhatott. A többit kínaiul és japánul mondták, éppen ezért a látványra, a feliratokra (a számok arab számok voltak továbbra is), és arra a néhány perc angolra támaszkodok. A világ nem kínai-japán lakosságának kedvéért kiküldhették volna videóban az angol részt, ezáltal úgy másfél órát megspórolva az életünkből.
Ami az autó külsejét illeti, természetesen ízlések és pofonok, de szerintem csak a FIAT Multipla veri, annyira nem sikerült szépre. (Mások szerint gyönyörű, ezt mindenki döntse el maga.) A dizájn Svédországban készült, ugyanis a dizájn részleg ott található, míg az európai gyártó központ Belgiumban, valamint részben szintén Svédországban lesz. A márka célja, hogy Európában és az egész világon elterjedté tegyék ezt a kicsi, nagyvárosi használatra szánt, sportos autót.
Björk elmondta, hogy örömmel fogja vezetni az ismét kék színűre mázolt versenyjárművet. A nagy felvonulás közepette befutott egy olyan autó is, ami Safety Car-nak volt „öltöztetve”, így aztán erős a gyanúm, hogy jövőre ismét a Cyan Racing adja a Safety Cart a mezőny elé, ugyanakkor – bár még mindig szubjektív vagyok – az a véleményem, hogy ennél csak szebb biztonsági autót találhattak volna.
Az idény végeztével a Cyan és Björk nyilvánvalóan nagy tesztprogramba kezd, de minden egyéb részlet valószínűleg a télen fog kiderülni, azzal a válasszal együtt, hogy az Yvan Muller Racinggel és annak két Hyundai versenyautójával mi lesz jövőre.
Fotó: Lynk & Co Cyan Racing
Írta: Magyar Szilvia – Motorzaj.hu, Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.