Végig megállíthatatlan volt a BMW i Andretti Autosport az ötödik szezont megelőz kollektív teszten – az elsőhöz hasonlóan az utolsó napot is az újonc Alexander Sims húzta be.
A harmadik tesztnapon is hozta a meglepetésszerű formáját a holtszezon folyamán a BMW-vel összebútorozott amerikai csapat, ugyanis 1:17.402-es idejével megfutotta a nap leggyorsabb körét az újonc Alexander Sims, aki így több mint két tizedmásodperccel előzte meg a széria regnáló bajnokát, Jean-Éric Vergne-t.
A DS Techeetah franciája mögött a jaguaros Mitch Evans, valamint a Mahindra Racing egyik friss igazolása, az elektromos bajnokságban még abszolút zöldfülűnek számító Pascal Wehrlein végeztek. A DTM 2015-ös bajnokát a Dragon Racing gépével pályára gördülő Maximilian Günther, a virgines Robin Frijns, valamint a HWA-s Gary Paffett követték – azaz az első hét helyen hét különböző csapat versenyzői zártak.
Az első tíz sorrendje Sam Birddel (Virgin), Sébastien Buemivel (Nissan e.dams), valamint Lucas di Grassival (Audi) lett teljes, mialatt a mezőny második feléből érdemes kiemelni Oliver Rowlandet és Edoardo Mortarát. Kettejük közül az előbbit úgy rántotta be az e.dams tesztelni az Alexander Albon és a Toro Rosso között kialakult helyzet miatt, míg az olasz egy kört sem tudott megtenni Venturi VFE05-jével. Rowlanden még egy beugró akadt, Dani Juncadella személyében – a spanyol Stoffel Vandoorne helyét vette át a HWA-nál, miután a belgának a Forma-1-es Amerikai Nagydíj helyszínére kellett utaznia.
Összességében nem volt könnyű dolga a csapatoknak, mivel az ebédszünet utáni három órában esős körülmények között kellett gyakorolniuk – ez idő alatt Antonio Félix da Costa futotta meg a leggyorsabb kört 1:24.770-nel. Mindennek tetejében két piros zászlós fázis is megtörte a pilóták lendületét: előbb Felipe Massa idézte elő a félbeszakítást azzal, hogy félreállt a pályán az 5-ös kanyarnál egy, a kormánykijelzőjén megjelent hibaüzenetre reagálva, Nelson Piquet pedig szintén műszaki gondok miatt volt kénytelen félrehúzódni Jaguarjával.
December 15-én, Szaúd-Arábiában rajtol el a 2018/2019-es szezon, amelynek kapcsán épp a minap derült ki, hogy a Motorsport Világtanács nem adta áldását a különleges pontozási szisztémára. Ez azt jelenti, hogy minden marad a régiben: tehát a futamok során nem a legtakarékosabb pilótát, hanem azt a TOP-10-ben záró versenyzőt fogják extra ponttal jutalmazni, aki megfutja a leggyorsabb kört.
Emellett az e-racing365 úgy értesült, hogy a Formula-E célba vette az FIA világbajnoksági státuszt a 2019/2020-as idényre, amellyel jelen pillanatban a Forma-1, a WRC (Rali Világbajnokság), a WRX (Ralikrossz Világbajnokság), illetve a WEC (Endurance Világbajnokság) rendelkezik.
A harmadik tesztnap végeredménye:
null
null
Fotó: LAT/Formula-E Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal