A wokingi istálló az austini hétvégére is egyedülálló összeállítással készül, miközben fény derült arra, hogy miért lett a szuzukai gumiválogatások olyan, amilyen…
Szuzukában a McLaren egyértelműen túlságosan kevés szettet rendelt a leglágyabb gumikeverékből. Egyes sajtóértesülések szerint ez azért alakult így, mert a wokingi csapat elfelejtette idejében elküldeni az igénylőlapot a Forma-1 kizárólagos gumiszállítójának, a Pirellinek – ennek kapcsán az FIA azonban megerősítette, hogy szó sincs erről, csak a rendelés leadásakor a gárdánál egyértelműen a keményebb gumikat preferálták.
Ez pedig a jövő hétvégén esedékes Amerikai Nagydíjon sem lesz másképpen: Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne ugyanis csak öt-öt garnitúra ultralágy gumiból gazdálkodhatnak, ami mellett a spanyolnak lesz két szett szuperlágy és hat garnitúra lágy gumija, a belgának pedig eggyel több a piros, és eggyel kevesebb a sárga oldaljelölésű abroncsszettből.
A McLarenen kívül egy másik Renault-motoros istálló, a Red Bull választotta még feltűnően alternatív összeállítást: ennek keretein belül mind Max Verstappen, mind Daniel Ricciardo hat szett ultralágy, négy garnitúra szuperlágy és három szett lágy gumiból gazdálkodhatnak.
A lassan az újabb bajnoki cím kapujába kerülő Mercedesnél a versenyzők, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas egyaránt hét garnitúra szuperlágy, valamint három-három szett szuperlágy és lágy abroncsot kapnak. A Ferrari ugyanezt a receptet követte Kimi Räikkönen esetében, viszont Sebastian Vettelnek eggyel több ultralágy szettje lesz egy lágy gumigarnitúra kárára.
A legagresszívabb gumiválasztás a Sauberhez, a Force Indiához és a Williamshez fűződik, amely csapatok mindkét versenyzőjüknek kilenc szettet rendeltek az aktuális gumipaletta leglágyabb tételéből.
Az Amerikai Nagydíjra vonatkozó gumiválasztások:
Fotó: Zimbio | Grafika: Pirelli
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.