F1 - HAMILTON A POLE-BAN, A FERRARI ELTAKTIKÁZTA MAGÁT JAPÁNBAN
Forma-1 2018: Japán Nagydíj - Időmérő edzés

lewis_hamilton_f1_grand_prix_japan_qualifying_bdrvfr2cygox.jpg

Lewis Hamilton pályafutásának 80. pole pozíciójával zárult a szuzukai F1-es nagydíj változékony körülmények között megrendezett időmérő edzése, amelyen a Ferrari a Q3-ban egy rossz döntésnek köszönhetően a biztos második sorát egy 4. és egy 9. rajthelyre cserélte…

Az első körök után három tizedmásodperces előnnyel, 1:28.702-es idővel Lewis Hamilton, valamennyi szabadedzés első helyezettje tört az élre a Q1-ben, miközben Sebastian Vettel – a félidőhöz közelítve – már éppen javítani szeretett volna az idején, azonban a 11-es számú (hajtű)kanyarban megforgott a Ferrarival. Másodpercekkel később pedig piros zászlóval kellett félbeszakítani a szuzukai időmérőt: Marcus Ericsson túl sokat kockáztatott, így a Dunlop-kanyarnál a gumifal állította meg a svédet, akinek a Sauber-Ferrarija jobb oldalt eléggé összetört, mind az eleje, mind a hátulja.

Formula 1 on Twitter

Vettel spins at the hairpin! � #JapaneseGP �� #F1

Formula 1 on Twitter

Now @Ericsson_Marcus is off, and out of qualifying #JapaneseGP �� #F1

Az utolsó percekben az első öt helyen nem változott már a Hamilton, Vettel, Bottas, Verstappen, Räikkönen sorrend, viszont a középmezőny szép és régen látott tűzijátékot produkált, mely olyan meglepetéseket idézett elő, mint például a sauberes Charles Leclerc hatodik továbbjutó helye, az új motorjával hencegő Toro Rosso mindkét versenyzőjének továbbjutása, vagy éppen Lance Stroll becsusszanása a TOP-15-ben.

Nico Hülkenberg autóját a Renault ugyan helyrehozta rekordidő alatt a pilóta FP3-as balesetét követően, de a német századmásodpercekkel lemaradt a Q2-ről, akárcsak a williamses Sergey Sirotkin, ahogyan a két McLaren-pilóta, Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne, illetve a balesetező Ericsson is kiesett.

A Q2-ben viszonylag gyors kiigyekezett a pályára a mezőny megmaradt része, ugyanis a szuzukai pálya felett egész hétvégén Damoklész kardjaként lebegő Kong-rey tájfun nyomokban jelentkezett legalább szemerkélő eső formájában. Az első néhány gyorskört követően a két mercedeses sajátította ki az első két helyett, az 1:27.987 alatt körbeérő Valtteri Bottas vezetésével, mialatt Daniel Ricciardo nem tudott teljesíteni mért időt, lassuló autóval kellett a depóba húzódnia.

Formula 1 on Twitter

Problems for @danielricciardo He's got power unit issues - again � #JapaneseGP �� #F1

Az ausztrál pedig később sem tudott pályára gördülni, mondjuk, továbbjutni így sem tudott volna, mivelhogy az utolsó perceket elmosta az eső. Így a két Mercedes, a két Ferrari, Verstappen, a két Racing Point Force India-Mercedes, Grosjean és a két Toro Rosso-Honda mehetett tovább a Q3-ba, míg Leclerc – akinek azért az esőben volt egy kétségbeesett és egy látványos megforgást is magába foglaló próbálkozása –, Kevin Magnussen (Haas), Carlos Sainz (Renault) és Lance Stroll (Williams) is kiesett a hatványozott pórul járt Ricciardo mellett.

lewis_hamilton_f1_grand_prix_japan_qualifying_yezf_6anjsfx.jpg

A Q3 elején a ferrarisok intermediate gumikkal hajtottak ki a pályára először, de a felvezető kör után mind Vettel, mind Räikkönen visszajöttek slick abroncsokért. Az első csörte után újfent a két Mercedes bérelte ki magának az első két pozíciót, Lewis Hamilton 1:27.76-tal megfutotta a hétvége legjobb idejét, miközben a Ferrari kissé rajtavesztett az átmeneti esős gumival való próbálkozáson, mivel Räikkönen a negyedik, Vettel meg – egy, a Spoonban vétett hibát követően – csak a kilencedik helyre érkezett meg.

Az utolsó percekre a Mercedeseket vadonatúj szuperlágy gumikkal fegyverezték fel, azonban mire elkezdték volna az utolsó mért köröket, pont annyira eredt el az eső, hogy esélytelen legyen javítani. Így Hamilton megszerezte pályafutása 80., idei 8. és szuzukai 2. rajtelsőségét, míg a Mercedes első sor Bottasszal lett teljes. Az Ezüst Nyilak mögött Verstappen lett a harmadik, Räikkönen a negyedik. A harmadik sorba Grosjean és Hartley, a negyedikbe meg Gasly és Ocon kettőse ért oda, Vettel pedig csak Pérezt tudta megelőzni, kilencedikként zárt – ezzel az intermediate-es kísérletezéssel nem kicsit taktikázta el az időmérőjét a Ferrari…

Formula 1 on Twitter

It's turning into a miserable qualifying for @ScuderiaFerrari #JapaneseGP �� #F1

Így futott zátonyra a Ferrari időmérője...

Az 53 körös Japán Nagydíj magyar idő szerint vasárnap reggel 7 órakor rajtol majd el.

FRISSÍTÉS: Ocont megbüntették, Vettel már a 8. a rajtrácson

F1 - OCONT MEGBÜNTETTÉK, VETTEL EGY RAJTKOCKÁT NYERT

A Racing Point Force India franciáját, Esteban Ocont elmeszelték egy háromhelyes rajtbüntetéssel, amiért nem lassított le kellőképpen a harmadik szabadedzés piros zászlós fázisa alatt - ennek a hírnek talán Sebastian Vettel örül a legjobban, aki így nyert egy helyet a szuzukai rajtrácson a Ferrari...

Az időmérő edzés végeredménye:

f1_2018_jap_q.jpg

Fotó: Zimbio

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr7214284657

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása