F1 - ENNYIBE KERÜLT STROLLÉKNAK A FORCE INDIA

esteban_ocon_f1_grand_prix_russia_aqoz8fnne7hx.jpg

A legutóbb nyilvánosságra bocsátott dokumentumokból kiderült, hogy 90 millió fontért vásárolta fel a Lawrence Stroll vezette konzorcium a Force Indiát néhány héttel ezelőtt. Arra is fény derült a csődbiztosok által kiadott közleményből, hogy a GP3-as pilóta Nikita Mazepin édesapjához fűződő Uralkali azért maradt alul a kanadai ellenfelekkel szemben a nagyobb ajánlat ellenére, merthogy az nem biztosította a csapat számára a versenyzésben való folytatást.

Az elmúlt hetek zúgolódásait követően hivatalos jelentést adott ki a Force India csődeljárását irányított FRP Advisory annak kapcsán, hogy miért a Racing Point, azaz Lawrence Stroll és üzlettársai birtokába került az elmúlt évek egyik legsikeresebb Forma-1-es középcsapata. A dokumentumból az is kiderül, hogy a jogi útra való lépéssel fenyegetőző Uralkali – amely, mondhatni, ezer szállal fűződik a GP3 frontvonalában versenyező Nikita Mazepin édesapjához – a valóban többet ajánlott, de természetesen megvan az oka annak, hogy nem orosz kézbe került a gárda.

Forma-1-es viszonylatban – pláne, ha egy csapatról beszélünk – meglehetősen kevés pénz, egészen pontosan 240 ezer font volt a Force India bankszámláján azt megelőzően, hogy július 27-én megkezdődött a csődeljárás folyamata. Annak fényében pedig végképp égető helyzetről beszélhetünk, hogy éppen az azt követő napokban lett volna esedékes a júliusi fizetések kiosztása. Ekkor első ízben a csapatot támogató BWT dobott mentőövet a Force Indiának egy ötmillió fontos kölcsönnel, amely elegendő volt a munkabérek és az azonnali hatállyal kifizetendő számlák fedezésére. Ugyanakkor ez a kölcsön is valamilyen szinten olyan volt, mint halottnak a csók, hiszen az augusztusi költségek 9.6 millió fontra rúgtak, még a nyári leállással együtt is.

sergio_perez_f1_grand_prix_russia_phjtdzuqb82x.jpg

Az FRP Advisory közleményéből az is kiderült, hogy az eleinte 20 érdeklődőből az augusztus 6-i határidőre öt maradt, akiknek elbírálása esetén nem csak az anyagi feltételek jelentettek az elsődleges szempontot. Történt ugyanis, hogy a licitet a kisebb, 90 millió fontos összeget ajánlott Racing Point nyerte, merthogy Lawrence Strollék nyilvánvaló módon leszögezték, hogy a továbbiakban is biztosítanák a csapat versenyzését – ezen „ígéret” hiányában hoppon maradt a már említett Uralkali, hiába ajánlott többet.

Volt egy egyedi megállapodás annak kapcsán, hogy ha augusztus 14-ig nem megy végbe a részvények eladása, a megmaradt vagyontárgyak értékesítésére kerül sor. Végül egy héttel az után, hogy kihirdették Strollék győzelmét, a Racing Point 15 millió fontos kölcsönt biztosított, amivel máris törleszteni lehetett a BWT által adott kölcsönt. A tender kiírása folyamán ráadásul egy ideig úgy tűnt, hogy a felvásárlástól függetlenül átmeneti leállásnak néz elébe a Force India, merthogy eleinte a megállapodás része volt az, hogy a tetemes tartozásokat felhalmozó Vijay Mallya vagyonát befagyasztó indiai bankok jóváhagyására van.

Azonban miután nyilvánvalóvá vált, hogy ez túlságosan hosszú időt venne igénybe, az FRP Advisory jóváhagyta azt, hogy szükség esetén a csapat vagyontárgyai legyenek az átvételi folyamata tárgya, az előzetesen ígért 90 millió font fejében. Az Uralkali egyik kifogása az eljárás ezen szakaszához köthető – az oroszok szerint ekkor újra meg kellett volna nyitni a licitálást. Viszont az FRP kiemelte, hogy ezekben a napokban azt vették figyelembe, hogy megtartsák a csapat alkalmazottait, akik már csak napokra voltak attól, hogy visszatérjenek a nyári szünetről, belevágva a Belga Nagydíj előkészületeibe. Ezért döntöttek úgy a csődbiztosok, ahogy, ezzel elkerülvén azt is, hogy az üzlet és a vagyontárgyak értéke számottevően csökkenjen.

esteban_ocon_f1_grand_prix_russia_practice_kisvbg23nmgx.jpg

Végül ebből a 90 millióból fedezték a Force India – amely az FIA és a FOM engedélyével új néven és új konstruktőrként folytathatta működését a Forma-1-ben, pontszámok tekintetében nulláról kezdve – tartozásait. A főbb hitelezők közül a Mercedes 13.7 millió fontot, a Sergio Pérezt képviselő Brockstone 4 millió dollárt kapott vissza, a kifizetett hitelösszeg pedig meg sem állt 28.5 millió fontig. Vijay Mallya is állította, hogy 159 millió fontot ő is kölcsönadott a csapatnak, de az indiai üzletember követelését az FRP határozottan elutasította annak tudatában, hogy ő és a többi saharás részvényes összese 4.2 millió fonttal adós.

A Force India átvétele kapcsán jelen állás szerint négy jogi per vár megoldásra: három szponzorációs és egy potenciális vásárló felőli. Ezekben az esetekben összesen 26 millió fontról van szó, az első meghallgatásokat pedig 2019 júliusára tűzték ki.

Fotó: Zimbio

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr5414282603

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása