Enyhén szólva szörnyen alakult a Toro Rosso számára az oroszországi hétvége, ugyanis azok után, hogy pilótái, Pierre Gasly és Brendon Hartley több motorkomponens cseréje miatt csak a rajtrács végéről indulhattak, alig néhány kör megtétele után már térhettek is vissza a garázsba. A faenzai istálló felfedte, hogy miért csúszott ki a francia és az új-zélandi versenyző is nagy tempónál.
Öt versenyzőt büntettek és száműztek a rajtrács végére Szocsiban a motorkomponensek cseresorozata okán, köztük a Toro Rosso pilótáit is. Azonban Pierre Gaslynak és Brendon Hartleynak nem tartott sokáig a verseny sem, ugyanis egymás után, hajszálpontosan ugyanúgy csúsztak ki – mindkettejük incidense nem kis sebességnél történt. Pontosan mennyi az a nem kicsi? Gasly esetében tudjuk – köszönhetően annak, hogy a GP2 2016-os bajnoka felfedte az adatot az interneten –, hogy 280 kilométer/órás tempónál veszítette el uralmát váratlanul az autója felett.
Később, a motorsport.com hasábjain nyilatkozva Franz Tost nyilvánosságra okozta a furcsa esetek okát – elmondása szerint a fékek forrósodtak fel: „Frusztrálóan alakult a vasárnap a Toro Rosso számára azzal, hogy mindkét autónak ki kellett állnia. Arra jutottunk, hogy az okok a nagyon forró fékek voltak, az egyik dugattyú be is ragadt a féknyeregben. Ez a fékfolyadék túlmelegedését, és a pedál beesését okozta; ebből adódóan a pilótákat a garázsba kellett hívnunk.”
„Nyilvánvaló módon a Parc Fermé-szabályok miatt semmit sem változtattunk az autókon a szombati nap után, így tovább kell vizsgálódnunk azt illetően, hogy mi okozta mindezt” – tette hozzá Tost.
„Már a verseny rajtjánál nagyon furcsának éreztem a fékpedált: nagyon gyorsan beesett, és egyre csak rosszabbá vált. Aztán a harmadik körben, a négyes kanyarban fékeztem, ekkorra viszont már teljesen sík volt a pedál, így elveszítettük az első fékeket, ami után ki kellett állnunk” – idézi Gasly szavait a szakportál.
„Jó volt a rajtom, megelőztem Pierre-t az ötös kanyar előtt, és már a McLarent tettem, amikor a pedál beesett. Jelentettem rádión, majd kijöttünk a tervezett boxkiállásunkra” – magyarázta a meghibásodás részleteit Hartley. – „Egy cseles stratégiával próbálkoztunk volna; a terv az volt, hogy a verseny nagyját a lágy gumikon tesszük. S miután nagyszerű gumiélettartamaink és tempónk volt, szerintem működött is volna az egész. Aztán, amikor kijött a depóból, teljesen, a padlólemezig beesett a pedál, blokkoltak a hátsó gumik, és kicsúszott az autó.”
A kétszeres endurance-világbajnok emellett azt is elárulta, hogy már nagyon várja a Honda hazai versenyét, a Japán Nagydíjat, ugyanis a motorgyártó legújabb motorspecifikációja a pénteki szabadedzések folyamán hozta a várt óriási teljesítményjavulást.
Az idei szezon eddig meglehetősen felemásan alakult a Toro Rosso számára, miután Gasly részéről akadtak kiemelkedő pillanatok a bahreini negyedik, vagy a hungaroringi hatodik hely formájában, de a technika ördöge igencsak gyakran kísértet Faenzában. Mindenesetre a Red Bull leánycsapata jelenleg a nyolcadik a konstruktőri kiírásban a maga 30 pontjával, míg az egyéni táblázatban Gasly a 13., az összesen két egységgel árválkodó Hartley meg a 19.
Fotó: Zimbio
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal