A második verseny is az Yvan Muller Racing sikerét hozta Ningbóban, csak ezúttal a csapatfőnök, Yvan Muller részéről, aki már a rajtnál átvette a vezetést Mehdi Bennanitól, és megszerezte idei harmadik győzelmét. Michelisz Norbert pedig kilencedik ért célba annak ellenére, hogy a verseny javát leszakadt kipufogóval kellett teljesítenie. Csapattársa, Gabriele Tarquini viszont már egy kör után betlizett, így Muller átvette a vezetést összetettben.
Yvan Muller nagyon szépen elkapta a fordított rajtrácsos verseny indulását a második rajtkockából, így a célegyenes végén nem a pole-ból indult Mehdi Bennani, hanem az YMR-Hyundai franciája fordult el elsőként. A marokkói mögött maradt az Ehrlacher, Vervisch, Dupont sorrend. Michelisz Norbi számára kissé kalandos volt az első kör, mivel egyszer lesodródott a pályáról támadás közben, de ennek ellenére rajtpozíciójában, a 9. helyen fejezte be azt, de a mögüle indult Thed Björk mögött.
Egyébként az első hat kilométer alaposan megtizedelte a mezőnyt: kiállt a boxba a világkupa-éllovas Gabriele Tarquini, Szabó Zsolt Dávid, Jean-Karl Vernay és Timo Scheider – de később Vernay és a kétszeres DTM-bajnok Scheider is visszatért a pályára. Mint kiderült, Tarquini meglökte Guerrierit, aki így Huff-fal akasztotta össze a bajszát, míg Vernay-t hátulról találta el Comte.
A második körben ezalatt folytatódott Esteban Guerrieri és Rob Huff késhegyre menő csatája, aminek az lett a vége, hogy a 2012-es világbajnok elé befurakodott a tavalyi WTCC-bajnok, Thed Björk, felkapaszkodva a 7. helyre.
Michelisz Norberttel szemben pedig eszement módon próbált meg bemutatni egy előzést Nathanaël Berthon, aminek eredményeként összekoccant a magyar és a francia, de a BRC-s nem hagyta magát, és megelőzte a Comtoyou Racing formulaautózásból érkezett versenyzőjét, tovább őrizve a kilencedik helyét. Azonban a WTCC-s Yokohama/WTCC Trophy kétszeres győztesének nemsokára egy újabb problémával kellett szembenéznie, ugyanis leszakadt a helyéről a kipufogója, így azt – jobb híján – az aszfalton kezdte el húzni.
Néhány körrel később, a nyolcadikban volt újra érdemi történés a pályán: Guerrieri nagyon okosan beleültette a hintába Dupont-t – előbb az argentin bevetődött a belga mellé, aki aztán a következő egyenesben fogta a belső ívet, de a féktávnál annyira besokallt, hogy a Münnich-pilóta alávágott, és faképnél hagyta, átvéve az ötödik helyet.
Két kör múlva Vervisch hívta meg Ehrlacher-t egy kis keringőre: kanyarokon át kerék a keréken, pályán belül és kívül autózott egymás mellett a hondás és az audis, de végül a Münnich Motorsport franciája meg tudta tartani a harmadik helyet, miután a Comtoyou Racing belgája még a fűre is leszaladt.
A következő két körben ismét próbálkozott Vervisch Ehrlacher-val szemben: a második próbálkozásnak már a belső íven próbálkozott, majd a következő kanyarban a francia rácsukta a belgára az ajtót, aki így kitolta a Hondát. Ezzel mindketten visszább csúsztak, Guerrieri meg feljött a harmadik helyre, mialatt Norbi mellett elment Berthon, de a magyar a Vervisch-Ehrlacher kakaskodás miatt nem veszített pozíciót, mert a münniches pont mögé esett vissza.
Yvan Muller meg majdnem 3 másodperces előnnyel húzta be idei harmadik győzelmét, Mehdi Bennani a marokkói második futam óta először állhatott dobogóra, amelynek legalsó fokát Guerrieri foglalhatta el. Denis Dupont negyedik helyével pályafutása eddigi legjobb eredményét érte el a WTCR-ben, és olyan neveket előzött meg, mint Rob Huff, Vervisch, vagy éppen Thed Björk. Az első tíz helyezett Berthonnal, a kipufogóját beráncigáló Michelisz Norbival és Pepe Oriolával lett teljes. Yann Ehrlacher az utolsó körben még a pontszerzésről is lecsúszott: történt ugyanis, hogy Ma Qing Hua egy vakmerő féktávval akarta megelőzni Oriolát, de ehelyett a franciát öklelte fel valami eszement módon, szó szerint!
Ami meg a Zengő Motorsportot illeti, Szabó után Nagy Norbinak is fel kellett adnia a versenyt, miután utóbbinak három körrel a leintés előtt nekiment Tom Coronel.
9 óra 40 perctől, a harmadik versennyel folytatódik és zárul a ningbói hétvége.
A második futam végeredménye:
Fotó: Jean Michel Le Meur / DPPI (FIA WTCR Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal