F1 - A MERCEDES SZOCSIBAN IS VERI A FERRARIT
Forma-1 2018: Orosz Nagydíj - 1-2. szabadedzés és további friss hírek...

lewis_hamilton_f1_grand_prix_russia_practice_fsfidypc4tcx.jpg

A pénteki szabadedzések alapján úgy fest, hogy a Mercedes és Lewis Hamilton lavíroznak a legjobban az orosz rulettben – a brit ugyanis megnyugtató fölénnyel zárta a második gyakorlást. Azonban több mint a mezőny harmada számára nem indult valami jól a hétvége: a Haasnál garázstűz ütött ki, öt versenyzőnek meg már bérelt helye van a rajtrács utolsó soraiban.

Garázstűz a Haasnál

A csütörtökről péntekre virradó éjszaka folyamán kisebb tűz keletkezett a Haas F1 Team garázsában, a gumimelegítő paplanok vezérlőegységének kigyulladása okán – szerencsére a tüzet sikerült gyorsan megfékezni, miután azt egy éjjeli őr észrevette, így az amerikaiak megúsztak kisebb anyagi kárral: mindössze két szett gumi bánta, amelyek mindegyike Kevin Magnussené.

A rivális csapatokban felmerült a gyanú az eset kapcsán, hogy a tüzet az okozhatta, hogy a Haasnál megpróbálták jó alaposan előmelegíteni a gumikat, amit a szabály viszont tilt. Az FIA szabályzatában ennek kapcsán az áll, hogy a gumikat alapjáraton maximum 60 Celsius-fokon lehet tartani, majd két óra erejéig 80 Celsius-fokosokra lehet felmelegíteni, mielőtt a soron következő eseményt megelőző utolsó órában 110 Celsius-fokra lehet állítani a gumimelegítőt.

Günther Steiner, az istálló főnöke a motorsport.com-nak nyilatkozva rögtön tagadta ennek előfordulási lehetőségét, állítása szerint a gumimelegítők csak be voltak dugva a konnektorba, és készenléti üzemmódban voltak. Mindenesetre a Haas kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél a tönkrement abroncsok pótlását.

Egy év után fizetett a sepangi pálya a Haasnak

Úgyszintén a pénteki napon látott napvilágot egy másik, a Haas F1 Teamhez köthető hír. Mint az ismeretes, a tavalyi Malajziai Nagydíj egyik szabadedzésén nagyon nagyot bukott körülbelül 270 kilométer/órás tempónál Romain Grosjean, miután a pálya harmadik szakaszán eltalált egy rosszul rögzített csatornafedelet.

Az abszolút önhibán kívüli baleset félmillió angol fontjába fájt Gene Haaséknak, akik természetesen igényt tartottak arra, hogy a sepangi aszfaltcsíktól visszakapják ezt az összeget a biztosítók révén. Steiner a minap megerősítette, hogy az ügy lezárult, a csapat anyagi kármentesítésben részesült.

Már a mezőny negyedét a rajtrács végére száműzték – Alonsónak Norris nyert értékes pozíciókat

Új erőforrás-komponensek – belsőégésű motor, turbófeltöltő, MGU-H, MGU-K – kerülnek be a két Red Bullba és a Toro Rossóba, valamint Fernando Alonso McLaren-Renault-jába is, így nekik már bérelt helyük van a rajtrács hátsó traktusában. (Fontos megjegyezni, hogy a „nagy bikák” visszaváltanak a Renault „B”-specifikációs hajtásláncára.)

Miután pedig ugyanannyi elem került be valamennyiük autójába, és a cseréket ráadásul ugyanakkor jelentették be, ötjük sorrendjéről az döntött, hogy milyen sorrendben lépnek pályára az első edzés folyamán.

A csatát Fernando Alonso nyerte úgy, hogy nem is vett részt az FP1-en, mert átadta az autóját a csapat jövő évi versenyzőjének, Lando Norrisnak, aki viszont a két RB14-es és a két STR13-as előtt hagyta el a depót.

Így Alonso jelenleg a 16. rajtkockát tudhatja a magáénak, mögé pedig Daniel Ricciardo, Max Verstappen, Pierre Gasly és Brendon Hartley sorrendben sorakozhatnak fel a többiek. Amennyiben a hétvége további részében még valaki begyűjt egy legalább ekkora mértékű hátrasorolást, az mögéjük kerül, a 20. helyre.

Vettelé az első edzés Verstappen és Hamilton előtt

Nem kaphattunk pontos erőviszonyokat az első szabadedzésen Oroszországban, ugyanis még az élmezőny tagjai is különböző gumikon gördültek ki a depóból. Az első edzés végül Sebastian Vettel elsőségét hozta – a ferraris német 1:34.488-as időt futott a hiperlágy Pirelliken, amellyel fél tizedmásodpercet adott a Red Bull hollandjának, Max Verstappennek, míg Lewis Hamilton – a keményebb, lágy gumikon – a harmadik helyre ért oda a Mercedesszel.

A világbajnoki éllovas mögött csapattársa, Valtteri Bottas és a másik Red Bull-pilóta, Daniel Ricciardo végzett – az ausztrál számára nem alakult valami jól a 90 perces session, mivel annak nagyját a garázsban töltötte azt követően, hogy autójának hátuljából nem éppen bizalomgerjesztő füstfelhők törtek elő, ami miatt csak 11 kört tudott megtenni.

Esteban Ocon volt ezúttal a „best of the rest”: a francia versenyző – akinek az egyedüli opciói 2019-re az egyik williamses ülés, vagy a Racing Point Force India harmadik versenyzői szerepköre – a hatodik lett, megelőzve a ferraris Kimi Räikkönent, míg az első tíz sorrendje Kevin Magnussennel (Haas), Nico Hülkenberggel (Renault) és a Marcus Ericsson Sauberjét átmenetileg bitorló Antonio Giovinazzival egészült ki.

Nem a GP2 2016-os ezüstérmese volt az egyedüli vendég az oroszországi FP1 folyamán: Lando Norris Fernando Alonso McLarenjét, Artem Markelov Carlos Sainz Renault-ját, Nicholas Latifi pedig Sergio Pérez Force Indiáját vezette.

Egyébként a gyakorlás viszonylag eseménytelenül zárult: egyedül pont Norrisnak volt egy kisebb megcsúszása a 4-es kanyarban, de annál nagyobb kár nem keletkezett, minthogy az oldalcsúszás kissé megviselte a gumikat.

Az első szabadedzés végeredménye:

Délután a mezőny fölé kerekedett a Mercedes

A második gyakorlás során azonban már tisztább képet kaptunk a szocsi erőviszonyokról, ugyanis valamennyi csapat megejtette a hiperlágy gumikon az időmérő-szimulációját. Kettős Mercedes-elsőséggel zárult a délutáni 90 perc: Lewis Hamilton 1:33.385-tel majdnem két tizedmásodpercet adott Bottasnak, míg az Ezüst Nyilak mögött kisebb meglepetésre nem a Ferrarik, hanem a Red Bullok bukkantak fel.

Max Verstappen és Daniel Ricciardo megelőzte az egyre halványuló világbajnoki esélyeinek utolsó indáiba kapaszkodó Sebastian Vettelt, akinek a lemaradása a fél másodpercet is meghaladta. A némettől – akinek a nevéhez fűződik egyébként a második edzés kevés érdemi történésének egyike egy, a 13-as kanyarban bemutatott megforgás formájában – további öt tizedre maradt el Kimi Räikkönen.

A Racing Point Force India-Mercedesek Sergio Pérezzel és Esteban Oconnal a hetedik és a kilencedik helyen zártak. A két rózsaszín párduc közé Pierre Gasly furakodott be a Toro Rossóval, a legjobb tíz sorrendje meg a sauberes Marcus Ericssonnal lett teljes.

A második szabadedzés végeredménye:

Szombaton délelőtt 11 órától, a harmadik szabadedzéssel folytatódik a Forma-1-esek oroszországi programja.

Fotó: Zimbio 

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/14270139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal

Facebook

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása