F1 - A MERCEDES SZOCSIBAN IS VERI A FERRARIT
Forma-1 2018: Orosz Nagydíj - 1-2. szabadedzés és további friss hírek...

lewis_hamilton_f1_grand_prix_russia_practice_fsfidypc4tcx.jpg

A pénteki szabadedzések alapján úgy fest, hogy a Mercedes és Lewis Hamilton lavíroznak a legjobban az orosz rulettben – a brit ugyanis megnyugtató fölénnyel zárta a második gyakorlást. Azonban több mint a mezőny harmada számára nem indult valami jól a hétvége: a Haasnál garázstűz ütött ki, öt versenyzőnek meg már bérelt helye van a rajtrács utolsó soraiban.

Garázstűz a Haasnál

A csütörtökről péntekre virradó éjszaka folyamán kisebb tűz keletkezett a Haas F1 Team garázsában, a gumimelegítő paplanok vezérlőegységének kigyulladása okán – szerencsére a tüzet sikerült gyorsan megfékezni, miután azt egy éjjeli őr észrevette, így az amerikaiak megúsztak kisebb anyagi kárral: mindössze két szett gumi bánta, amelyek mindegyike Kevin Magnussené.

kevin_magnussen_f1_grand_prix_russia_practice_cnlrispl4vgx.jpg

A rivális csapatokban felmerült a gyanú az eset kapcsán, hogy a tüzet az okozhatta, hogy a Haasnál megpróbálták jó alaposan előmelegíteni a gumikat, amit a szabály viszont tilt. Az FIA szabályzatában ennek kapcsán az áll, hogy a gumikat alapjáraton maximum 60 Celsius-fokon lehet tartani, majd két óra erejéig 80 Celsius-fokosokra lehet felmelegíteni, mielőtt a soron következő eseményt megelőző utolsó órában 110 Celsius-fokra lehet állítani a gumimelegítőt.

Günther Steiner, az istálló főnöke a motorsport.com-nak nyilatkozva rögtön tagadta ennek előfordulási lehetőségét, állítása szerint a gumimelegítők csak be voltak dugva a konnektorba, és készenléti üzemmódban voltak. Mindenesetre a Haas kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél a tönkrement abroncsok pótlását.

Egy év után fizetett a sepangi pálya a Haasnak

Úgyszintén a pénteki napon látott napvilágot egy másik, a Haas F1 Teamhez köthető hír. Mint az ismeretes, a tavalyi Malajziai Nagydíj egyik szabadedzésén nagyon nagyot bukott körülbelül 270 kilométer/órás tempónál Romain Grosjean, miután a pálya harmadik szakaszán eltalált egy rosszul rögzített csatornafedelet.

malaysia fp2 f1: romain grosjean crash high speed accident

sorry about the formula spelling mistake in such a rush to get the video up all rights go to FOM ,liberty media and all of there affiliates

Az abszolút önhibán kívüli baleset félmillió angol fontjába fájt Gene Haaséknak, akik természetesen igényt tartottak arra, hogy a sepangi aszfaltcsíktól visszakapják ezt az összeget a biztosítók révén. Steiner a minap megerősítette, hogy az ügy lezárult, a csapat anyagi kármentesítésben részesült.

Már a mezőny negyedét a rajtrács végére száműzték – Alonsónak Norris nyert értékes pozíciókat

Új erőforrás-komponensek – belsőégésű motor, turbófeltöltő, MGU-H, MGU-K – kerülnek be a két Red Bullba és a Toro Rossóba, valamint Fernando Alonso McLaren-Renault-jába is, így nekik már bérelt helyük van a rajtrács hátsó traktusában. (Fontos megjegyezni, hogy a „nagy bikák” visszaváltanak a Renault „B”-specifikációs hajtásláncára.)

Miután pedig ugyanannyi elem került be valamennyiük autójába, és a cseréket ráadásul ugyanakkor jelentették be, ötjük sorrendjéről az döntött, hogy milyen sorrendben lépnek pályára az első edzés folyamán.

fernando_alonso_f1_grand_prix_russia_practice_ry6t9ttztznx.jpg

A csatát Fernando Alonso nyerte úgy, hogy nem is vett részt az FP1-en, mert átadta az autóját a csapat jövő évi versenyzőjének, Lando Norrisnak, aki viszont a két RB14-es és a két STR13-as előtt hagyta el a depót.

Így Alonso jelenleg a 16. rajtkockát tudhatja a magáénak, mögé pedig Daniel Ricciardo, Max Verstappen, Pierre Gasly és Brendon Hartley sorrendben sorakozhatnak fel a többiek. Amennyiben a hétvége további részében még valaki begyűjt egy legalább ekkora mértékű hátrasorolást, az mögéjük kerül, a 20. helyre.

Vettelé az első edzés Verstappen és Hamilton előtt

Nem kaphattunk pontos erőviszonyokat az első szabadedzésen Oroszországban, ugyanis még az élmezőny tagjai is különböző gumikon gördültek ki a depóból. Az első edzés végül Sebastian Vettel elsőségét hozta – a ferraris német 1:34.488-as időt futott a hiperlágy Pirelliken, amellyel fél tizedmásodpercet adott a Red Bull hollandjának, Max Verstappennek, míg Lewis Hamilton – a keményebb, lágy gumikon – a harmadik helyre ért oda a Mercedesszel.

sebastian_vettel_f1_grand_prix_russia_practice_te0h6o8eqc-x.jpg

A világbajnoki éllovas mögött csapattársa, Valtteri Bottas és a másik Red Bull-pilóta, Daniel Ricciardo végzett – az ausztrál számára nem alakult valami jól a 90 perces session, mivel annak nagyját a garázsban töltötte azt követően, hogy autójának hátuljából nem éppen bizalomgerjesztő füstfelhők törtek elő, ami miatt csak 11 kört tudott megtenni.

Esteban Ocon volt ezúttal a „best of the rest”: a francia versenyző – akinek az egyedüli opciói 2019-re az egyik williamses ülés, vagy a Racing Point Force India harmadik versenyzői szerepköre – a hatodik lett, megelőzve a ferraris Kimi Räikkönent, míg az első tíz sorrendje Kevin Magnussennel (Haas), Nico Hülkenberggel (Renault) és a Marcus Ericsson Sauberjét átmenetileg bitorló Antonio Giovinazzival egészült ki.

Nem a GP2 2016-os ezüstérmese volt az egyedüli vendég az oroszországi FP1 folyamán: Lando Norris Fernando Alonso McLarenjét, Artem Markelov Carlos Sainz Renault-ját, Nicholas Latifi pedig Sergio Pérez Force Indiáját vezette.

Egyébként a gyakorlás viszonylag eseménytelenül zárult: egyedül pont Norrisnak volt egy kisebb megcsúszása a 4-es kanyarban, de annál nagyobb kár nem keletkezett, minthogy az oldalcsúszás kissé megviselte a gumikat.

Az első szabadedzés végeredménye:

dok-udaxkaa3omg.jpg

Délután a mezőny fölé kerekedett a Mercedes

A második gyakorlás során azonban már tisztább képet kaptunk a szocsi erőviszonyokról, ugyanis valamennyi csapat megejtette a hiperlágy gumikon az időmérő-szimulációját. Kettős Mercedes-elsőséggel zárult a délutáni 90 perc: Lewis Hamilton 1:33.385-tel majdnem két tizedmásodpercet adott Bottasnak, míg az Ezüst Nyilak mögött kisebb meglepetésre nem a Ferrarik, hanem a Red Bullok bukkantak fel.

lewis_hamilton_f1_grand_prix_russia_practice_ypade3bhcp6x.jpg

Max Verstappen és Daniel Ricciardo megelőzte az egyre halványuló világbajnoki esélyeinek utolsó indáiba kapaszkodó Sebastian Vettelt, akinek a lemaradása a fél másodpercet is meghaladta. A némettől – akinek a nevéhez fűződik egyébként a második edzés kevés érdemi történésének egyike egy, a 13-as kanyarban bemutatott megforgás formájában – további öt tizedre maradt el Kimi Räikkönen.

A Racing Point Force India-Mercedesek Sergio Pérezzel és Esteban Oconnal a hetedik és a kilencedik helyen zártak. A két rózsaszín párduc közé Pierre Gasly furakodott be a Toro Rossóval, a legjobb tíz sorrendje meg a sauberes Marcus Ericssonnal lett teljes.

A második szabadedzés végeredménye:

42669423_1172198009603846_5478136850818269184_n.jpg

Szombaton délelőtt 11 órától, a harmadik szabadedzéssel folytatódik a Forma-1-esek oroszországi programja.

Fotó: Zimbio 

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr7914270139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása