DTM - RAST BEGYÚJTOTTA A RAKÉTÁKAT - Ő LEHET A NEVETŐ HARMADIK?
DTM 2018: Red Bull Ring - 2. futam

a1811676_large.jpg

Sokáig úgy tűnt 2018-ban, hogy a DTM bajnoki címének sorsa két mercedeses, Paul di Resta és Gary Paffett között dőlhet el. Azonban a nürburgringi, majd a Red Bull Ring-i duplázással a regnáló bajnok, René Rast is bejelentkezett az összetett elsőségért.

Remek hétvégét zárt mind az Audi, mind René Rast a Nürburgringhez hasonlóan Spielbergben is: az ingolstadti márka a szombaton aratott hármas győzelmét követően a vasárnapi 55 perces plusz egy körös futamot 1-2-ben zárta tavalyi bajnok vezetésével, aki csak bő négy tizedmásodperccel előzte meg Nico Müllert. A német pilóta ezzel az Audi 100. győzelmét aratta, zsinórban negyedik győzelmével pedig történelmet írt a széria újkorában, ugyanis legutóbb az előző évezredben volt precedens hasonlóra: Klaus Ludwig 1989-ben, Nicola Larini 1993-ban, Alessandro Nannini pedig előbb 1993 végén és 1994 elején, majd 1996-ban vitte véghez ugyanezt.

Rast a nyolcadik helyről vághatott neki a versenynek, de már az első néhány kanyar után négy pozíciót nyert, majd egy boxutcai alávágással megelőzte Gary Paffettet és Paul di Restát, majd megelőzte Nico Müllert a győzelemért. A két RS5-ös mögött végül a pole pozícióból indult Paffett ért célba, a bajnoki éllovas Di Resta előtt – egy ideig, a boxkiállások után a skót állt a harmadik pozícióban, azonban a verseny záró szakaszában a 2005-ös bajnok visszaelőzte 2010 bajnokát.

a1811666_medium.jpg

Legjobb BMW-sként az újonc Joel Eriksson lett, ötödikként zárt, megelőzve Pascal Wehrleint, aki Mercedesével egészen az utolsó méterekig védekezett a svéd márkatársával, Timo Glockkal szemben. Az ex-F1-es német mögött Mike Rockenfeller (Audi), Philipp Eng (BMW) és Edoardo Mortara (Mercedes) végzett az első tízben. Egészen sokáig Daniel Juncadella – aki szombaton egy futamgyőzelmet bukott el egy újraindításnál elkövetetett kiugrással – is a pontokért harcolt, de amikor Glockkal csatázott a hetedik pozícióért a verseny korai szakaszában, hibázott a 4-es kanyarban, amivel értékes pozíciókat bukott.

Két versenyző nem lett meg a kockás zászlót a 19-ből: az egyik Augusto Farfus (BMW) volt, aki a Mercedes vendégmunkásával, Sébastien Ogier-vel – aki a 17. helyen látta meg a kockás zászlót – vívott csatáját követően olajszivárgással állt ki, míg Lucas Auer mechanikai problémával gördült be idejekorán a Mercedes garázsába.

A gyártók és a csapatok bajnoksága is eldőlt a Mercedes-AMG javára, azonban az egyéni bajnoki cím sorsa csak három hét múlva, az október 12-e és 14-e között esedékes, hockenheimi szezonzáró hétvégén fog eldőlni. Paul di Resta jelenleg a maga 229 pontjával vezet, őt 4 pontos hátrányban követi Gary Paffett, míg René Rast lemaradása már csak 30 egységnyi.

A második futam végeredménye:

null

null

Fotó: Audi Communications Motorsport / Michael Kunkel

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr4114258717

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása