Jean-Karl Vernay magabiztosan nyerte a fűnyírással vegyített rajttal és nem kevesebb mint két biztonsági autós fázissal is tarkított monzai első futamot, mialatt a magyarok nem igazán voltak szerencsések: Tassi Attila a 3. rajthelyét egy 6. helyre váltotta, Nagy Dani már az első körben betlizett, ráadásul utóbbinak a csapattársa sem szerzett pontot.
Tassi Attila szokásához híven remek rajtot fogott a harmadik helyről indulva, azonban a célegyenes végén Jean-Karl Vernay kiszorította a pályáról a HELL Racing Team with KCMG Hondáját, amely a kisebb füves kirándulását követően vissza tudott térni a második helyre, mialatt a PCR-Cuprával Mikel Azcona átvette a vezetést, majdnem a fél mezőny – egészen pontosan 13 pilóta – meg alternatív útvonalon, árkon-bokron, kerékvetően, füvön át tette meg az első két kanyart. Tassit aztán megelőzte az audis Vernay, majd Josh Files is. Nagy Dániel számára azonban még ennél is rosszabbul járt, ugyanis kisodródott a kavicságyba a Lesmo 2-ben; vélhetően kaphatott egy pofont, amit követően lassan kóricált vissza a boxba, és feladta a versenyt – nem akarunk vészmadarat játszani, de ez a korai kiesés akár a bajnoki esélyeibe fájhat.
Nem sokkal később viszont a biztonsági autó pályára lépése törte meg a mezőny lendületét, mivel a Parabolicában nekicsúszott a gumifalnak a Loris Cencetti Autodis-THX-Hondáját átvevő Benjamin Lessennes. A verseny a negyedik kör elején folytatódhatott, ami után az első öt helyen nem változott a sorrend Azcona, Vernay, Files, Tassi és Potty között. Hátrébb eközben Stian Paulsen nagy erőkkel kezdte el támadni Nagy Dani új csapattársát, Nicola Baldant, de a norvég cuprás könnyedén elment a M1RA-s olasz mellett, akárcsak Francisco Abreu a Sports&You Peugeot-jával, amely a vasárnapi futamon az első rajtkockába állhat fel – Baldanhoz hasonlóan a honfitárs, Giovanardi is sorra veszítette a pozíciókat. Majd a következő kör elején, a célegyenes végén a #16-os számú Hyundai és Abreu is leszaladtak a pályáról, de egy kisebb fűnyírás után már vissza is tértek.
Eközben Jean-Karl Vernay játszi könnyedséggel előzte meg az első helyért Azconát, mialatt hátrébb Potty utat talált Tassi mellett, aki így visszaesett ötödiknek. Egy körrel később a 19 éves magyar pilóta egy újabb helyezést veszített, miután Dušan Borković is megelőzte a Target-Hyundaijal. Az utolsó tíz percbe érkezve pedig újfent pályára gördült a Safety Car, ugyanis a Roggia-sikánban összeakadt két beugró versenyző, a subarus Cosimo Barberini és a széria történetének első dél-amerikai pilótája, José Manuel Sapag.
A 9. kört megkezdve folytatódott a verseny, de az első tízben nem történt érdemi változás, mögöttük azonban eléggé látványos, kerék a keréken csatába vágott bele Giovanardi és Abreu. A kör végére azonban szépen egymásra talált Stefano Comini, Peter Terting és Stian Paulsen hármasa – a német aztán elbaltázta a féktávot a célegyenes végén, így a sárga Cuprával Paulsen javított egy pozíciót. A következő körben viszont rögtön bukott hármat, miután a Lesmo 2-ben leszélesítette a pályát Cominit támadva, majd az Ascariban Giovanardi letessékelte Jens Reno Møllert az aszfaltcsíkról.
Jean-Karl Vernay meg megszerezte idei második győzelmét a Leopard Lukoil Team Audijával, Azcona a második helyével 10 pontosra növelte az előnyét a pontversenyben Dušan Borković-csal szemben, aki ötödikként látta meg a kockás zászlót, Josh Files és Maxime Potty mögött. Tassi Attila végül a hatodik helyen ért célba, mögötte Cominivel, Giovanardival, Tertinggel és Paulsennel lett teljes az első tíz. Noha a verseny során nem igazán láttuk képernyőn, de a végén a 11. helyre egerészte fel magát Oliver Taylor, a TCR UK élmenője, aki Kris Richarddal közrefogta a M1RA-Hyundaijal tizenkettedikként végzett Nicola Baldant.
A második futamot 12 óra 10 perctől fogják lebonyolítani vasárnap – Abreu indulhat az élről, Tassi a nyolcadik pozícióból, a két M1RA-s, Nicola Baldan és Nagy Dániel pedig a 14., illetve a 16. rajtkockából. A két magyar versenyző a bajnokság 4. és 5. helyén áll, de bajnoki esélyeik egyre inkább csak matematikai jellegűek.
Az első futam itt nézhető vissza:
Az első futam ideiglenes eredményei:
Fotó: TCR EU Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal