DTM - JUNCADELLA BÜNTETÉSE UTÁN AZ AUDI KIBÉRELTE A DOBOGÓT
DTM 2018: Red Bull Ring - 1. futam

Csakis egy elszúrt biztonsági autós újraindításnál vétett versenyzői hibának köszönheti elúszott győzelmét Dani Juncadellát. A spanyol büntetését követően a csapatmunkából csillagos ötösre vizsgázott Audi bérelte ki a dobogót, – Mike Rockenfeller és Nico Müller engedékenységének jóvoltából – René Rast vezetésével.

Egészen a verseny utolsó öt percéig úgy tűnt, hogy Daniel Juncadella magabiztos győzelmét hozza a DTM Red Bull Ring-i első versenye, ám a spanyol mercedeses ekkor pont saját magát fosztotta meg a sikertől azzal, hogy a második biztonsági autós fázist követő Indianapolis-stílusú újraindításnál kiugrott a rajtnál, ugyanis kapott érte egy utólagos időbüntetést, amely mértékében egy boxutca-áthajtásos szankciónak felel meg.

Ezt kihasználva az Audi hármas győzelmet aratott, az ingolstadtiak pedig külön dicséretet érdemelnek a jól szervezett csapatmunkáért, ugyanis René Rast, a tavalyi bajnok azt követően állhatott fel a dobogó legfelső fokára zsinórban harmadjára, idén pedig negyedjére, hogy az utolsó kanyarokban Mike Rockenfeller és Nico Müller elengedték őt. Ezzel ugyanis a német – aki számára a szezonkezdet kétségkívül több mint katasztrofálisra sikeredett – közelebb tudta egerészni magát a bajnokság élén álló mercedesekhez, Paul di Restához és Gary Paffetthez.

A három RS5-ös mögött éppen a skótok 2010-es bajnok ért célba, Jamie Green és az általa a verseny záró szakaszában megelőzött Lucas Auer előtt. Az osztrák mercedeses mögött az utolsó körökben kemény védekezést bemutató és ez által a hetedik helyért megőrző Marco Wittmann, a szériában a jubileumi, 300. versenyét teljesítő BMW kétszeres bajnokától mindössze 22 ezredmásodpercre elmaradó Phillip Eng, a boxkiállását követően visszaesett Augusto Farfus, valamint Paffett tették teljessé a pontszerzők névsorát – igaz, a 2005-ös bajnok versenye már az első körben eldőlt…

Történt ugyanis, hogy amíg az élen Daniel Juncadella és az élmezőny tagjai sima rajtot fogtak, mögöttük kisebb tumultus alakult ki: a 2-es kanyarban Phillip Enget meglökték, aki emiatt nekiment Robin Frijnsnek, aminek következtében megforgott a holland, aki aztán magával rántotta Paffettet és Loic Duvalt – ez utóbbinak a kiesését okozta; ekkor pedig először pályára lépett a biztonsági autó. A Safety Car másodjára az utolsó percekben tért vissza annak következtében, hogy Timo Glock megállt a pályán a BMW-vel az utolsó előtti kanyarban.

dtm-1537627770.jpg

Kiemelendő még a verseny kapcsán az ötszörös ralivilágbajnok, Sébastien Ogier debütálása: a francia élete első DTM-futamát a Mercedes hetedik autójával a 13. helyen ért célba a mezőny végéről rajtolva, mindössze 1.1 másodperccel lecsúszva a pontszerzésről.

Vasárnap a harmadik szabadedzést 8:30-tól, a második időmérő edzést 10:35-től, a második versenyt pedig 13:30-tól bonyolítják le magyar idő szerint – a második nap programjának a mezőny úgy vág majd neki, hogy jelenleg 9 ponttal vezet Di Resta Paffett előtt az összetettben, és 32-vel Rast előtt.

A Red Bull Ring-i első futam végeredménye:

null

null

Fotó: Audi Communications Motorsport / Michael Kunkel, DTM Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/14256571

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal

Facebook

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása