F1 - HIVATALOS: RÄIKKÖNEN ÉS LECLERC HELYET CSERÉLNEK 2019-RE!
A Forma-2-es bajnok monacóinál fiatalabb versenyzőt utoljára 1961-ben igazolt a Ferrari!

kimi_raikkonen_f1_grand_prix_italy_sqoxmbot3rdx.jpg

Kedden délelőtt bejelentések sorozatából tudtuk meg, hogy megkapja a nagy lehetőséget Charles Leclerc, s jövőre már Sebastian Vettel csapattársaként, a Ferrarinál folytathatja pályafutását. Viszont Kimi Räikkönen sem marad ülés nélkül – a finnek 2007-es világbajnoka első csapatához, a Sauberhez tér vissza, amellyel kétéves szerződést írt alá.

Kulcstémát szolgáltatott a nemzetközi sajtóban a Ferrari másik ülésének sorsa, ugyanis a Sergio Marchionne halálát követően végbement elnökváltás fényében úgy tűnt, hogy Kimi Räikkönen nemhogy további egy, de akár két évre is szerződést hosszabbíthat a maranellói együttessel – főleg úgy, hogy az új vezérigazgató, Louis Camilleri is nagy rajongója a Jégembernek. Azonban az Olasz Nagydíj hétvégéjének környékén pálfordulás állt be az ügyben, mivel kiderült, hogy Marchionnénak szándékában állt, hogy az év végén menessze a csapattól Räikkönent, felemelve a piadesztára a Ferrari Versenyző Akadémián már hosszú évek óta pallérozódó Charles Leclerc-t.

kimi_raikkonen_f1_grand_prix_italy_qualifying_hwoj8h6ldlrx.jpg

Ezt követően a megkérdőjelezhetetlen fanatizmusukról ismert Räikkönen-rajongók a nép erejével próbáltak protestálni Marchionne akaratának megvalósítása ellen – a finn megtartásáért kiáltó petíciót 88 ezren írták alá, de – mint az kiderült – hiába. Kedden délelőtt ugyanis a Ferrari megerősítette, hogy a 2018-as szezon végén távozik a csapattól Räikkönen, aki nem mellesleg a gárda eddigi utolsó világbajnoka. A finn először 2007 és 2009 versenyzett az olasz istálló színeiben, majd 2014-ben vette fel ismét a munkát Maranellóban – ezzel jelenleg a csapat történetének második leghűségesebb pilótájának számít, ugyanis 144 versenyen át erősítette azt. A listavezető a hétszeres világbajnok Michael Schumacher, akinek a nevéhez 179 ferraris rajt fűződik.

„Ezen évek folyamán Kimi versenyzőként és emberként való közreműködése egyaránt alapvetőnek bizonyult. Számottevő szerepet játszott a csapat növekedésében, mialatt kiváló csapatjátékos is volt. Mint a Scuderia Ferrari világbajnoka, mindig is része marad a csapat történelmének és a családnak. Ezúton is mindent köszönünk neki és a legjobbakat kívánjuk neki és a családjának” – kommentálta Räikkönen távozását a csapatfőnök Maurizio Arrivabene.

Guess who's back?! Next two years with @sauberf1team ahead! Feels extremely good to go back where it all began!

2,120 Likes, 108 Comments - Kimi Räikkönen (@kimimatiasraikkonen) on Instagram: "Guess who's back?! Next two years with @sauberf1team ahead! Feels extremely good to go back where..."

Nem sokkal később az is bebizonyosodott viszont, hogy a két fél kapcsolatának vége nem jelenti Räikkönen Forma-1-es pályafutásának a lezárását is: a finn maga jelentette be az Instagram-oldalán, hogy a következő két évben első királykategóriabéli munkaadóját, a Saubert fogja erősíteni.

„Projektünk fontos pillérjét reprezentálja Kimi Räikkönen szerződtetése, amely egyúttal közelebb is visz minket a célunkhoz, ami az, hogy látványos fejlődést produkáljunk a közeljövőben. Kimi kétségkívüli tehetsége és óriási Forma-1-es tapasztalata nem csak az autó, hanem a csapat fejlődését és növekedését is szolgálja. Együttes erővel és erős alappal vágunk neki a 2019-es szezonnak, azon elhatározást szem előtt tartva, hogy olyan eredményekért harcoljunk, amelyek számítanak” – nyilatkozta Frédéric Vasseur, a Sauber főnöke.

charles_leclerc_f1_grand_prix_france_rkpvytjmewex.jpg

Ezután pedig a Ferrari második bejelentése is befutott, amelyben az olasz gárda arról adott hírt, hogy 2019-től Charles Leclerc, a GP3-as széria 2016-os és a Forma-2-es bajnokság 2017-es győztese. A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj napján a monacói pedig csak 21 éves lesz, ami azt jelenti, hogy utoljára az 1961-es Olasz Nagydíjon volt ennél fiatalabb versenyzője, az akkor 19 éves és 208 napos Ricardo Rodríguez személyében – a rangsorban idáig a második helyet Jacky Ickx töltötte be a maga 23 évével és 5 napjával.

Ennyire tapasztalatlan versenyző pedig utoljára 1977-ben fordult meg Maranellóban – akkor Gilles Villeneuve mindössze egyetlen futamon indult, miután lehetőséget kapott a Ferraritól. Mire Leclerc bemutatkozik az olaszoknál, addigra már 21 verseny lesz a háta mögött.

„Az álmok valóra válnak... 2019-ben a Scuderia Ferrarinál fogok versenyezni a Forma-1-es Világbajnokságon. A lehetőségért a Ferrarin túl hálás vagyok Nicolas Todtnak, aki 2011 óta támogat, a családomnak és annak az embernek, aki már eltávozott közülünk: mindennel, ami történik velem, az édesapámnak tartozom” – számolt be a nagy hírről Leclerc a Twitteren. – „És természetesen Jules-nek is hálás vagyok, mindent köszönök neki, amit csak tanultam tőle; mindannyiunknak hiányozni fog. Továbbá mindenki másnak is szeretnék köszönetet mondani, aki támogatott engem és hitt bennem.”

charles_leclerc_f1_grand_prix_france_qualifying_16qlswxb6elx.jpg

„Minden eddiginél keményebben fogok dolgozni, hogy ne okozzak csalódást senkinek sem. Viszont mindenekelőtt még hátravan a finis az idei szezonból ezzel az izgalmas csapattal, amely lehetőséget biztosított nekem ahhoz, hogy harcoljak és megmutassam a bennem rejlő potenciált. Hajrá, Sauber F1 Team” – tette hozzá a 20 éves monacói.

Leclerc legjobb eredményét az idei évben az Azerbajdzsáni Nagydíjon érte el és jelenleg tizenötödik a bajnokságban 13 ponttal, felülmúlva sokkal tapasztaltabb csapattársa, Marcus Ericsson teljesítményét. Ha már pedig szóba került a svéd neve, a motorsport.com információi egyáltalán nem biztos, hogy a mögötte lévő támogatók és befektetők elegendők lesznek ahhoz, hogy megtarthassa az ülését, ugyanis az ülésre jó eséllyel pályázik a Ferrari által protezsált Antonio Giovinazzi.

Fotó: Zimbio

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8614235403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása