DTM - RAST-SIKER ÉS PAFFETT-SZERENCSE A NÜRBURGRINGI ELSŐ FUTAMON
DTM 2018: Nürburgring - 1-2. szabadedzés, 1. időmérő edzés, 1. futam

dtm-1536414531.jpg

Idén másodjára is győzelemre vitte az Audit a széria regnáló bajnoka, miközben a bajnoki címért vívandó csatában bebizonyult, hogy a szerencse valóban forgandó: ezúttal Paul di Resta húzta a rövidebbet és nullázott, így Gary Paffett visszavette a vezetést az egyéni pontversenyben.

Csak BMW-k és Audik zártak a TOP-10-ben az első edzésen

dtm-1536396817.jpg

Esős, majd száradó pályán lebonyolított első szabadedzéssel vette kezdetét a nürburgringi hétvége, amelyen a leggyorsabb kört a BMW-s Bruno Spengler futotta meg a leggyorsabb kört. A 2012-es bajnok 1:26.163-as idejével közel másfél tizedmásodpercet adott az audis Loic Duvalnak, aki mögött a kanadai versenyző márkatársa, Timo Glock végzett – igaz, csak nekik adatott meg a lehetőség arra, hogy még a kockás zászló megjelenése előtt gyorskört fussanak a slick gumikon.

Glockot csapattársa, Augusto Farfus, valamint az Audi helyi hőse, Mike Rockenfeller zárt, megelőzve a szintén BMW-s Joel Erikssont. A regnáló bajnok René Rast a hetedik helyen nyitotta a víkendet, az első tíz sorrendje pedig Joel Eriksson (BMW), Jamie Green (Audi) és Nico Müller (Audi) tették teljessé. A Mercedes bajnokesélyes pilótái, Paul di Resta és Gary Paffett csupán a tizenhatodik és a tizennyolcadik leggyorsabb köridőt tudták megfutni.

Az edzés egyetlen komolyabb eseménye (a számos kicsúszáson kívül) Robin Frijns nevéhez köthető: a formulaautózás világából egészen igazságtalan módon kiszorult holland ugyanis a direktívákkal ellentmondva tért vissza a pályára egy megforgást követően – emiatt megkapta az idei harmadik figyelmeztetését, amelyért automatikusan öthelyes rajtbüntetést róttak ki rá az első versenyre.

Az első szabadedzés végeredménye

Rast tört az élre a második edzésen

dtm-1536414511.jpg

Miután a pénteki délutáni eső szombat délelőttre napsütéssé alakult át, nyilvánvalóan gyorsabb köröket produkált a DTM mezőnye. 1:22.086-tal René Rast zárt az élen a Mercedes pilótái, Paul di Resta és Lucas Auer előtt, több mint két tizedmásodperccel. Rast csapattársa, Jamie Green lett a negyedik a mercedeses Daniel Juncadellát, illetve az audis Mike Rockenfellert megelőzve.

2005 bajnoka, Gary Paffett hetedikként végzett, a TOP-10-be meg még Marco Wittmann (BMW), Loic Duval (Audi) és Timo Glock (BMW) tudott beférkőzni – a Forma-1-et is megjárt német versenyző lemaradása már a fél szekundumot is meghaladta.

A második szabadedzés végeredménye

Rast mentette meg az Audi becsületét az időmérőn – a márkatársai a legjobb 10-en kívül zártak

dtm-1536401170.jpg

Meglehetősen furcsa végeredménye lett a Német Túraautó Bajnokság első nürburgringi kvalifikációjának: René Rast, az Audi regnáló bajnoka idei első pole-ját szerezte meg, miután 1:22.203-as körével 28 ezredet adott a mercedeses Gary Paffettnek és 78-at a BMW-s Bruno Spenglernek.

Mi ebben a furcsa? Az, hogy az audisok közül egyedül Rast tudott a TOP-10-ben zárni, míg Mike Rockenfeller, Jamie Green, Nico Müller, Robin Frijns és Loic Duval a 11., a 14., a 16., a 17., illetve a 18. rajtkockába szorultak.

Ami meg a Spengler mögötti sorrendet illeti, Auer lett a negyedik, két BMW-s – Marco Wittmann és Philipp Eng –, valamint három márkatársa, Daniel Juncadella, a bajnoki éllovas Paul di Resta, valamint az ex-F1-es Pascal Wehrlein előtt. A tizedik helyre Augusto Farfus furakodott be a BMW-vel.

Az időmérő edzés végeredménye

Rast kényelmesen nyert, Paffett a szerencse fia volt az első versenyen

René Rast egy nagyon szép rajttal meg tudta tartani a vezetést a piros lámpák elalvását követően a #33-as Audival Gary Paffett és Bruno Spengler előtt. Jól rajtolt a hetedik helyről a mercedeses Daniel Juncadella: feljött hatodiknak, azonban nemsokára visszaszorult a BMW-s Philipp Eng és a márkatárs Paul di Resta mögé. Ezt követően Timo Glock bonyolódott csatába a spanyol Mercedes-versenyzővel: a két versenyző a párharc során többször is összeért, Juncadella még egy figyelmeztetést is kapott, amiért kiszorította Glockot a pályáról. Azonban a németet sem kellett félteni, mivel az ötödik körben hasonlóképpen vágott vissza Juncadellának, akinek ezáltal megsérült az autója és ezzel számos pozíciót veszített – a DTM-es versenybírák pedig az egyre több felügyelői testület számára egyre inkább ismeretlenül csengő inkonzisztenciát szem előtt tartva a sárga BMW-t terelgető német megmozdulását is egy figyelmeztetéssel „díjazták”.

dtm-1536414535.jpg

Ezalatt az élen Rast kisebb előnyre tett szert Paffett-tel szemben az élen, mialatt a britről egy fikarcnyit sem maradt le Spengler, mögöttük pedig Auer kényszerült védekezni Wittmann-nal szemben – később, a 11. kör végén az osztrák elsőként jött ki a pitbe, ami a korábbi hétvégék fényében, amikor is a versenyzőknek egy jelentős hányada már az első néhány körben kihajtottak a depóba. Ennek hátterében minden bizonnyal az állt, hogy a hétvégét megelőzően a bírák a technikai szabályzat 12.2-es cikkelyében az ITR-rel, a DMSB-vel és a Hankookkal egyeztetve meghatározták a minimum guminyomás 1.3 bar-ban.

Drámai fordulatot hozott a bajnokság szempontjából a verseny 13. köre, ugyanis Paul di Resta harcba szállt a hatodik helyért Philipp Enggel, viszont a BMW-s osztrák meglökte a skótot, aki így meg is pördült. Ezután a Forma-1-ben a Force Indiánál és a Williamsnél is megfordult Di Resta kihajtott a depóba, majd csak a mezőny végére tért vissza. Enget később áthajtásos büntetéssel sújtották.

Spengler eközben kissé leszakadt Paffettről, majd vissza is zárkózott, a 15. körben pedig már támadta is a #2-es számú Mercedes-pilótát. Két körrel később Rast az élről jött ki kerékcserére, Paffett-tel a nyomában, a kanadai BMW-s meg csak a 20. kör befejeztével vonult be a pitbe, s ugyan visszajött 2005 bajnoka elé, de miután hideg gumikon volt, kis ideig úgy tűnt, hogy rövidesen visszaáll az eredeti sorrend, de a hat évvel ezelőtti bajnok elől tudott maradni. Utolsókként a két Phoenix-Audi-pilóta vette a depó felé az irányt: Mike Rockenfeller a 28., Loic Duval meg a 29. körben döntött a kerékcsere mellett.

A hátralévő körökben előbb Pascal Wehrlein és Augusto Farfus vívtak késhegyre menő csatát a hatodik helyért, majd Auer és Rockenfeller találtak egymásra. Eközben az élen Spengler elkezdett faragni a Rasttal szembeni hátrányán – az utolsó öt percen a kanadai már két másodpercen belül volt a némethez képest. A 37. körben pedig előzést is láthattunk: Timo Glock ugrotta át Marco Wittmann-t, majd a német három körrel később Paffettnél is bekopogtatott, ám leszaladt a pályáról, ahová csak a szervizúton keresztül tudott visszatérni.

dtm-1536414563.jpg

Rast végül egy másodpercnél is kisebb előnnyel, de megszerezte idei második győzelmét, Spengler meg bejött másodiknak, amely a kanadainak az első dobogós helyezést jelentette a tavalyi moszkvai hétvége óta. Paffett megőrizte a harmadik a harmadik helyét Glock és Wittmann előtt, míg a fináléban Rockenfeller elkapta Wehrlein grabancát és feljött a hatodik helyre. Duval lett a nyolcadik, az utolsó pontokat meg Farfus és Müller csípték el.

Di Resta csak az utolsó, tizennyolcadik helyen ért célba, pedig Edoardo Mortara, Robin Frijns és Duval hármasa már a rajt után, az első kanyarban koccant. Idei második nullázása sokba került a skótnak, ugyanis ezzel elveszítette az éppen csak megkaparintott vezető helyét a bajnokságban: megint Gary Paffett mögött van, a második helyen, a különbség pedig 8 pontos. A harmadik helyen Mortara lemaradása már 56 egységnyi, s miután már csak öt futam van hátra a 2018-as szezonból, lassan már az ő esetében is csak matematikai esélyekről beszélhetünk.

Az első futam végeredménye:

dtm_2018_nur_r1.jpg

Mindenesetre a Nürburgringen még nem ért véget a program: vasárnap 8:30-tól a harmadik edzést, 11:15-től a második kvalifikációt, 13:30-tól pedig a második futamot bonyolítják le – valamennyi esemény élőben követhető nyomon a DTM hivatalos YouTube-csatornáján, míg a versenyt az M4 Sport is sugározza.

Fotó: DTM Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1314230253

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása