A Mercedes bekeményít, a Ferrari pedig agresszívabb megközelítéssel vág neki a Forma-1 idei második éjszakai bevetésének – derült ki a gumigyártó által, a hét korábbi felében kiadott közleményből.
Mindössze harmadik alkalommal bukkan fel idén versenyhétvégén a Pirelli vadonatúj keveréke, a hiperlágy gumi – Monaco és Kanada után Szingapúrba is a mezőny rendelkezésére bocsátja a rózsaszín oldalfalú abroncsot az olasz-kínai gumicég.
Konzervatív taktikával készül a tizenötödik versenyhétvégére a Mercedes, ugyanis mind a világbajnoki éllovas Lewis Hamilton, mind Valtteri Bottas három szett lágy, négy garnitúra ultralágy és mindössze hat szett hiperlágy gumiból gazdálkodhat majd. Ezzel szemben a Ferrarinál Sebastian Vettelnek és Kimi Räikkönennek egy garnitúra lágy, három szett ultralágy és kilenc garnitúra hiperlágy abroncsot kell beosztania.
A Ferrarin kívül még a Racing Point Force India és a Haas igényelt ugyanekkora mennyiségben a paletta legpuhább tagjából, miközben a Renault, a Toro Rosso, a McLaren és a Sauber pilótái nyolc, a Red Bull és a Williams versenyzői meg hét szettet kapnak belőle. Három garnitúra lágy gumit kért a Mercedes mellett a Red Bull, a Renault, a McLaren, valamint a Sauber – utóbbi azonban csak Charles Leclerc esetében.
A ferrarisok, a két Toro Rosso-pilóta, a Haas részéről Kevin Magnussen és a Williams részéről Sergey Sirotkin csupán egy szettre tartott igény a momentán legkeményebbnek számító lágy gumiabroncsból.
Különösen nagy kihívást jelent a szingapúri hétvége a csapat számára, ugyanis abból adódóan, hogy az első és a harmadik szabadedzést még nappal, a második gyakorlást, az időmérő edzést és a versenyt pedig már éjszaka rendezik meg, igencsak ingadozó lesz az aszfalthőmérséklet. A 23 kanyarból álló pályán a legnagyobb terhelést a bal hátsó gumiknak kell elviselniük.
A Szingapúri Nagydíjra érvényes gumiválasztások:
Fotó: Zimbio | Grafika: Pirelli
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal