Takuma Sato, az egykori Forma-1-es pilóta a 20. helyről rajtolva szerezte meg pályafutása harmadik győzelmét az IndyCar-ban, miközben Scott Dixon – szintén ügyes taktikával – úgy lett ötödik, hogy többek között ő is belekeveredett a rajt utáni tömegbalesetbe. Az új-zélandi Ganassi-pilóta ezzel tovább növelte az előnyét az egyéni összetett élén, mivel Alexander Rossi csak nyolcadik lett, a Penske bajnokesélyes versenyzői viszont lassan búcsút vehetnek a 2018-as trófeától – de ott van még a sonomai szezonzáró, s ahogyan azt a mondás is tartja, láttunk már éjjeli őrt nappal meghalni…
Pályafutása 54. pole-jának megszerzését követően jól kapta el a rajtot Will Power az idei utolsó előtti, portlandi futamon, így elsőként a Team Penske ausztrálja fordult el a célegyenes végén, miközben csapattársát, Josef Newgardent az első két kanyarkombinációban az andrettis pilóták, Alexander Rossi és Ryan Hunter-Reay faképnél hagyták. Azonban a körözés nem tartott sokáig, ugyanis egy óriási tömegbaleset borzolta fel a kedélyeket a hármas kanyar után: a gócpontot Zach Veach és James Hinchcliffe összeérése szolgáltatta, amelyet követően a kanadai keresztbe fordult a Schmidt Peterson Motorsports autójával – Sébastien Bourdais a homokágyba lemenekülve még el tudta kerülni a #5-ös számú Dallara-Hondát, viszont ez a mögötte érkező Ed Jones, Dixon, Graham Rahal, Marco Andretti alkotta négyesnek már nem sikerült. A tömegkáosz legdurvább momentuma az volt, amikor a #98-as Dallara-Hondával Andretti Hinchcliffe-en ugratva többször is bukfencezett, de szerencsére ő is megúszta sértetlenül. Dixon így egészen a mezőny végéig esett vissza, majd egy gyorsabb átvizsgálásra a depóba is ki kellett hajtania.
A nyolcadik körben folytatódhatott a verseny – az újraindítás ugyan lezajlott incidens nélkül, azonban a dráma nem maradt el. Történt ugyanis, hogy a 7-es kanyar kijáratánál egyszer csak lelassult az élen haladó Will Power – később a csapattulajdonos, Roger Penske a közvetítésben elárulta, hogy a 2014-es bajnok nem tudta használni az első sebességi fokozatot. Emiatt a 12. helyre esett vissza az ausztrál, egy körrel később viszont a 9-es kanyarnál elment Tony Kanaannek, javítva egy pozíciót. Rossi eközben az élen kiépített egy bő két, közel kettő és fél másodperces előnyt, mialatt Hunter-Reay Newgardennel és Veach-csel csatázott, valamivel hátrébb meg Jordan King maga mögé utasította Jack Harvey-t az ötödik helyért.
Scott Dixon is megkezdte a felzárkózást, a 15. körben már a 17. helyen haladt, azonban Simon Pagenaud Penske-Chevrolet-je mellett nem talált, viszont nyert egy pozíciót, amikor Carlos Munoz kijött a boxba. Harvey szintén kihajtott piros jelölés gumikért, majd a 20. körben Spencer Pigot is. Power nem igazán tudta előnyére fordítani azt, hogy Gabby Chaves mellett elment – ugyan a kiállások után egymás után tértek vissza a pályára, egy másodperces különbséggel, de Rossival szemben már 18 másodperc volt a penskés lemaradása.
A korábban a Manor F1-es csapatát is megjárt Alexander Rossi a 28. kör végén vette a boxutca felé az irányt, feladva a bő 5 másodperces előnyét Hunter-Reay-jel szemben. Az amerikai a nyolcadik helyre tért vissza, míg Power immár tiszta pályán tudta a gyorsabbnál gyorsabb köröket futni. Csapattársa, Newgarden a 29. körben állt ki, két körrel később pedig meg jött a Dixon, Veach, King trió is. Harvey – aki korábban ejtette meg a kiállását – valamennyijüket lebirkózta, majd megelőzte Veach-et annak ellenére, hogy az ifjú andrettis minden erejével a védekezésre koncentrált. A következő körben King is elment Veach-nek. További két kör múlva Hunter-Reay is kijött tankolásra meg kerékcserére, ami után negyedikként tért vissza a pályára – ekkor Power átvette a vezetést és a leggyorsabb kört is megfutotta, majd elsődleges gumikra váltott a 37. körben, amelyet követően csak a 12. pozíciót vehette át.
Másodjára is pályára hajtott a 44. körben a Pace Car, ugyanis a már a hétvége korábbi részében többször is ominózusnak bizonyult 12-es kanyarnál beleállt a gumifalba Power, miután az előtte lévő kanyarban elveszítette az irányítást az autója felett. Ezt követően hosszas szervizre jött ki az ausztrál, amellyel 8 környi hátrányra tett szert, amivel búcsút is vehetett a futamának. Azonban nem ő volt az egyedüli bajnokaspiráns, aki a verseny ezen szakaszában bajba sodorta magát, ugyanis Dixon kapott egy áthajtásos büntetést boxutcában való gyorshajtás miatt.
Ezzel odalett Rossi 7.4 másodperces előnye, mialatt Newgarden még éppen a teljes pályás figyelmeztetés aktiválása előtt megelőzte Hunter-Reay-t a második helyért. Két körrel az újraindítást követően a tavalyi bajnok átvette Rossitól a vezetést a célegyenes végén, Jordan King meg Hunter-Reay mellett talált utat a harmadik pozícióért vívott csatában.
Már az 56. körben járt a verseny, amikor a 11-es kanyarnál kicsúszott a hatodik helyen haladva Zach Veach a pályáról – ezzel a biztonsági autó harmadik alkalommal is az „élre tört”. Ekkor az élmenők java a boxkiállás mellett döntött, Hunter-Reay-t kivéve, aki így átvette az első helyet, mögé meg Takuma Sato, Bourdais, Dixon, Pigot, Pagenaud, Munoz, Santino Ferrucci, Pietro Fittipaldi és Charlie Kimball zárkóztak fel. A piros oldalfalú gumikra váltott Newgarden, Rossi, King hármas a 16., a 17. és a 18. helyre tértek vissza.
Newgarden a 60. körben megejtett újraindítást követően kissé türelmetlen volt Alfonso Celis Jr.-ral, így a fiatal mexikóival vívott csatája kisebb koccanásba torkollott, aminek révén Rossi felzárkózott a honfitársra. Nem sokkal később a regnáló bajnok egy bátor manőverrel vetődött be a 7-es kanyarba Harvey mellé, aki mellett kisvártatva Rossi is elment – így a két bajnokesélyes már a 13-14. helyen haladt. Később Chilton megelőzte Munozt, aminek eredményeként a Robert Wickenst helyettesítő SPM-pilóta teljesen kiesett a ritmusából, így Newgardenék újabb pozíciót javítottak.
Hunter-Reay a 71. körben jött ki az utolsó boxkiállására, amit követően Sato vette át a vezető pozíciót, 2.2 másodperccel megelőzve Bourdais-t. Aztán két körrel később az addig a harmadik helyen haladó Dixon is kilátogatott a depóba, míg többi élmenő csak azt követően, hogy a 77. körben negyedik alkalommal is pályára rendelték a Pace Car-t, miután Santino Ferrucci megállt autójával a pálya szélén.
A 82. körben meglengették a zöld zászlókat, Chilton – aki nem jött kerékcserére – vezetésével folytatódhatott a versenyt. Az élmezőnyben jelentős változást Pigot előzése hozott, ugyanis annak elszenvedő alanya a 7-es kanyarnál Scott Dixon volt, mialatt egy körrel később és valamivel hátrébb Rossi fogást talált Newgardenen. Chilton a 85. körben engedte ki kezéből a vezetést azért, hogy abszolválja az utolsó depózását, Rossi pedig ezzel párhuzamosan átverekedte magát Fittipaldin a nyolcadik helyért. Ekkor a közte és Dixon közötti különbség két másodperc volt, mivel közöttük volt Pagenaud és Kimball is.
A verseny utolsó szakaszában Hunter-Reay üldözte Satót a vezetésért, miközben Bourdais két másodpercre követte az amerikait. Azonban a #28-as számú Dallara-Honda pilótájának nem volt túlságosan nagy mozgástere Sato megelőzését illetően, mivel taktikájából adódóan spórolnia kellett az üzemanyaggal.
Három körrel a leintés előtt azért Hunter-Reay még indított egy végső támadást Sato ellen, az utolsó körre a kettejük közötti differencia fél másodpercesre olvadt. Azonban az ex-F1-es japán nem hibázott, így 608 ezredmásodperces előnnyel szerezte meg pályafutása harmadik győzelmét a 2013-as Long Beach-i és a 2017-es Indy 500-as versenyen aratott sikerei után. Bourdais bejött harmadiknak, Pigot negyediknek, Dixon ötödiknek – így az új-zélandi nemhogy megőrizte a vezetést a bajnokság élén, de még az előnye is tovább gyarapodott. Pagenaud-val és Kimball-lel nem tudott mit kezdeni Rossi, így csak a nyolcadik lett, az első tíz sorrendje pedig Fittipaldival és Newgardennel lett teljes.
A két hét múlva esedékes, duplapontos sonomai szezonzárónak úgy vághat neki a mezőny, hogy 598 pontjával Dixon vezeti a bajnokságot az 569 pontos Rossi, valamint az egyaránt 511 egységet számláló Power és Newgarden előtt.
A portlandi futam végeredménye:
Fotó: indycar.com
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal