F1 - HIVATALOS: HÜLKENBERG RAJTBÜNTETÉST KAPOTT AZ OLASZ NAGYDÍJRA

f1_grand_prix_of_belgium_--eho1ojmggx.jpg

A Belga Nagydíj rajtjánál okozott kalamajkában a stewardok egyértelműen a Renault német versenyzőjét találták vétkesnek, aki a három büntetőpont mellett egy 10 helyes hátrasorolást is kapott az egy hét múlva esedékes monzai versenyre.

Alapvetően eseménytelenül telt a 2018-as Belga Nagydíj – amely végül Sebastian Vettel és a Ferrari győzelmét hozta –, azonban a biztonsági autó pályára lépését így sem úsztuk meg, mivel az első körben egy óriási rajtbaleset borzolta a kedélyeket. Történt ugyanis, hogy Nico Hülkenberg a célegyenes végi La Source-kanyarban elfékezte magát, azután valósággal felöklelte Fernando Alonsót, akinek a McLaren-Renault-ja átevickélt Charles Leclerc Sauber-Ferrarijának a tetején, s még Daniel Ricciardo Red Bull-jának a hátulját is eltalálta.

Formula 1 on Twitter

Lap 1, Turn 1 - all the angles � #BelgianGP �� #F1 https://t.co/mo3dGx5Zi0

Eleinte azonban a stewardok nem is vizsgálták az incidenst, amíg ki nem lehetett zárni a műszaki hiba felmerülésének lehetőségét. Miután viszont bebizonyosodott, hogy Hülkenberg Renault-ja rendben volt a baleset idején, a stewardok egyértelműen a német pilótát tették felelőssé a tömegkáoszért – a büntetés sem volt elkerülhető: Hülkenberg három büntetőpontot a licenszébe, a következő héten rendezendő Olasz Nagydíjra meg egy tízhelyes rajtbüntetést.

Az incidenst kiesése után a kétszeres világbajnok Alonso ahhoz a 2012-es balesethez hasonlította, amely miatt Romain Grosjean egyfutamos eltiltást kapott. Azonban a stewardok által kiadott hivatalos indoklás szerint ez a szankció ebben az esetben azért nem lett volna helytálló, mert akkor még nem volt érvényben a büntetőpontrendszer, ami ugyebár a folyamatos kihágókat alaposan bünteti – ezt 2014-ben vezették be, s a szabályok értelmében amennyiben valaki 12 hónap leforgása alatt összegyűjt 12 büntetőpontot, automatikusan eltiltják a következő versenyen való részvételtől.

F1 (2012) Belgian GP - Big Crash on Start

All Formula 1 video rights belong to the FOM - Formula One Management. The all footage is owned by Formula One Management.

„Egészen hihetetlen volt rádöbbenni arra újra az első körben, hogy aerodinamikai szempontból mennyire érzékenyek ezek az autók. Ugyanis amikor néhány összegyűlik előtted, tapadást és terhelést veszítesz, így amikor ráugrottam a fékre, azonnal blokkoltak az első kerekeim, majd belecsúsztam Fernandóba” – idézi a motorsport.com Hülkenberg szavait a baleset kapcsán. – „Rosszul mértem fel a helyzetet, ezért túl későn fékeztem. Ez Alonso és Charles számára nyilván frusztráló, de nekem is.”

Nem csak Hülkenberget büntették meg

A stewardok – szintén a leintés után – Valtteri Bottast is elmeszelték, amiért a rajt után, az 1-es kanyarban nekikoccant hátulról a williamses Sergey Sirotkinnak – noha a Mercedes inkább sérült, mint az orosz pilóta FW41-ese, idejéhez mégis hozzáadtak plusz öt másodpercet, a licencébe pedig két büntetőpontot bejegyeztek.

Azonban a finn így is megtarthatta a negyedik helyért – ahová a 17. rajtkockából zárkózott fel –, mivel a befutónál 7.382 másodperccel előzte a Racing Point Force India mexikóiját, Sergio Pérezt.

Fotó: Zimbio

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr7314204041

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása