F2 - DE VRIES MEGÁLLÍTHATATLAN VOLT A SPÁI FŐFUTAMON
Forma-2 2018: Spa-Francorchamps - Főfutam

dldha7dx0aaegcy.jpg

A McLaren kötelékébe tartozó fiatal holland – szinte – rajt-cél győzelmét hozta a Forma-2 spái első futama, amelyen a bajnokság fő esélyesei, George Russell és Lando Norris egymás mögött értek célba.

Egy meredek pillanattal vette kezdetét a Forma-2-es főverseny Spa-Francorchamps-ban, ugyanis Sérgio Sette Câmara a Carlin-Dallarával kis híján felöklelte a Buszmegálló-sikán előtt a pole pozíciós Nyck de Vriest (Prema), de szerencsére nem lett belőle baleset. A piros lámpák kialvását követően remek rajtot fogott a pole-ból De Vries, így megőrizte a vezetést, mialatt a La Source-ig az ART Grand Prix bajnoki éllovas pilótája, George Russell mellett elhúzott Sette Câmara. Valamivel később, a Kemmel-egyenesben az első három helyezett mögött egy fantasztikus csata alakult ki, amelyből a másik carlinos, Lando Norris jött ki győztesként, a Charouz-versenyző Antonio Fuoco kárára felzárkózva a negyedik pozícióba.

A következő körben kisebb öldöklés alakult ki a hatodik helyért a camposos Luca Ghiotto és az egyenesbéli tempóra panaszkodó DAMS-os Alexander Albon között: az olasz a Les Combes-ban egy nagyon határozott manőverrel autózta körbe a thai versenyzőt, aki ennek hatására annyira kiesett a ritmusból, hogy a következő jobbkanyarban Nirei Fukuzumi, a BWT Arden japánja is be tudta tenni mellé az autóját – egy körrel később viszont a Kemmel-egyenes végén mindketten leszaladtak a pályáról, amellyel jogosulatlan előnyre tettek szert és ami miatt a stewardok kapásból vizsgálódni kezdtek, de szankciót nem osztottak ki. Viszont mind a thai, mind a japán pilóta elkezdett visszafelé lépkedni a mezőnyben, mivel nem sokkal a 10. helyről rajtoló Artem Markelov mindkettőjüket megelőzte: előbbinek a célegyenes végén, utóbbinak meg a Buszmegálló-sikánban ment el.

Mindeközben Nyck de Vries nagyon komolyan meglépett az élen, a hetedik körrel közel hat másodperces előnyt épített ki Sette Câmarával szemben, akitől bő másfél másodperccel volt ekkortájt lemaradva Russell, az ART-s pilótától pedig szintén ugyanennyire Norris, akit bő egy szekundumos távolságban követett Fuoco. Az olasz mögött Markelov folytatta a felzárkózást – a Russian Time orosz pilótája előbb bevetődött a Buszmegálló-sikánban Ghiottónak, majd három körrel később, a Kemmel-egyenesben a Ferrari-akadémista Fuocónak sem kegyelmezett.

Az élmezőnyből elsők között a bajnokaspiránsok, Russell és Norris jöttek ki a kilencedik körben, egyetemben Ghiottóval, egy körrel később pedig Sérgio Sette Câmara is kilátogatott a depóba kerékcserére. De Vries az élről kihajtva a 11. körben ejtette meg a boxkiállását – azonban Markelov kint maradt a pályán, átállva egy alternatív taktikára, így az orosz – akárcsak a DAMS-os Nicholas Latifi – csak négy körrel később vette az irányt a pit felé.

A következő körökben Lando Norris nagyobb, körülbelül három másodperces hátrányra tett szert Russell-lel szemben, ugyanis először az MP Motorsport svájcija, Ralph Boschung kis híján kitette a pályáról, majd csak a Blanchimont-ban körbeautózva tudott elmenni mellette, amelyet követően a Buszmegállónál megelőzte Makinót.

A 25 körös verseny 15. körében, éppen Markelovék kerékcseréjét követően pályára lépett a biztonsági autó, mert Nirei Fukuzumi lángoló autóval állt félre a Buszmegálló-sikán előtt. A műszaki mentés pedig eléggé elhúzódott, annyira, hogy a zöld zászlókat csak a 19. kör elején lengették meg. Az újraindításnál De Vries megőrizte a vezetést, hátrébb azonban Norris megtámadta Russellt a harmadik pozícióért a Kemmel-egyenes végén, de előzni nem tudott a carlinos versenyző.

Nem tartott sokáig azonban a zavartalan körözés, mert Ralph Boschung nekirongyolt a falnak a második szektorban, a 9-es és a 10-es kanyar között – azonban a biztonsági autót nem kellett visszaküldeni a pályára, mert viszonylag biztonságos helyen kötött a svájci MP-pilóta versenygépe, így elegendő volt pusztán a dupla sárga zászló, három körrel később pedig már szabad is volt a pálya.

_r3i7723_4469227.jpg

Nyck de Vries a hátralévő körökben már érinthetetlen volt, így magabiztos, 3.1 másodperces előnnyel húzta be idei harmadik győzelmét a Forma-2-ben, a dobogóra pedig Sérgio Sette Câmara és George Russell állhattak fel. Lando Norris végül bejött negyediknek, bár az utolsó körökben Alexander Albon a Les Combes-nál támadást indított a brit ellen, ám amikor már megvolt a pozíció, elfékezte magát, így kénytelen volt megelégedni az ötödik hellyel – de ahhoz képest, hogy a verseny bizonyos szakaszaiban a tizennegyedik helyen is autózott, egészen szép eredmény ez is.

Luca Ghiotto ameddig tudott, védekezett Markelovval szemben, de az utolsó körben már tényleg nem volt ellenszer az orosz ellen, aki egy újabb zseniális manőverrel feljött a hatodik helyre. Latifi – aki ugyebár hasonló stratégiát követett, mint Markelov – a nyolcadik lett az ardenes Maximilian Günther és a Campos-Dallarával pályafutása első pontját megszerző Roy Nissan előtt. A verseny második fele egy merő katasztrófa volt a Charouz Racing System számára – annyira, hogy Antonio Fuoco és Louis Delétraz az utolsó körök során még össze is akadtak egyszer a 9-es kanyar kijáratánál.

A versenyt követően Russell és Norris között 12-ről 15 pontra nőtt a különbség, míg a harmadik helyen Albon lemaradása 35 pontos, a negyedik De Vriesé 41 egységnyi. A sprintviadalt vasárnap 10 óra 50 perctől bonyolítják le közép-európai idő szerint.

A főfutam végeredménye:

FIA Formula 2 on Twitter

F2 Round 9 Feature Race classification

Fotó: FIA Formula 2 Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr9214202679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása