Mario Isola, a Pirelli Forma-1-es részlegének vezetője a motorsport.com kérdésére megerősítette, hogy jövőre – kibekkelve a sportágban jelenleg is tapasztalható káoszt a gumielnevezések terén – nemes egyszerűséggel lágy, közepes és kemény néven fognak futni a keverékek a versenyhétvégék során.
Az idei év korábbi részében a Nemzetközi Automobil Szövetség és a Forma-1 vezetősége azzal a kéréssel fordultak a Pirellihez, hogy amennyiben lehetséges, valamelyest egyszerűsítsék le, például egy adott hétvégén a legkeményebb gumit – ami lehet a kemény, a közepes, a lágy és a szuperlágy keverék – hívják egyszerűen keménynek.
Ezt a szisztémát az FIA nem mellesleg már bele is foglalta abba a tenderbe, amelyre a gumigyártók a 2020-tól 2023-ig tartó időszakra jelentkezhetnek.
Mindeközben a Pirelli már jelezte is, hogy eleget tett a kérésnek, s az új elnevezési rendszer 2019-től életbe is lép – ugyanakkor az még kérdéses, hogy az oldalfali színezéseket miképpen fogja kivitelezni az olasz-kínai gumicég.

„Megerősíthetem, hogy a vállalaton belül minden lehetséges vizsgálatot elvégeztem, hogy a gyártást, a logisztikát és a marketinget figyelembe véve meggyőződjek arról, hogy ezzel nem követnénk-e el hibát, de végül arra a következtetésre jutottam, hogy megvalósítható, ugyanakkor még lesz dolgunk vele” – nyilatkozta a gumigyártó Forma-1-es részlegét irányító Mario Isola a motorsport.com-nak. – „A három név egyértelmű. Ezek a kemény, a közepes és a lágy lesznek, de a három színjelölés továbbra is megbeszélés tárgya.”
„A Forma-1 és az FIA részéről érkezett a kérés, mi pedig meg is tettük a szükséges változtatásokat azért, hogy 2019-től már életbe is léphessen a rendszer. A következő lépés a színek definiálása lesz” – tette hozzá Isola. Ugyanakkor a rajongók és a média dolgozói továbbra is elérhetőek lesznek azok az adatok, miszerint mely keverékek is rejtőznek az egyszerűsített nevek mögött.
„El tudom képzelni, hogy az előszezoni tesztek folyamán ez némileg zavart fog okozni, de remélhetőleg a versenyek előrehaladtával be tudjuk járatni a rendszert. (…) A három gumit meg hívhatnánk elsődleges, opciós és kvalifikációs guminak is, de a 15 évvel ezelőtti rendszert tükrözné! Ezen nem is tudnánk változtatni, mert most van lágy, közepes és kemény gumink” – zárta gondolatait Isola.
Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal