Lando Norris, a Forma-2-es bajnokság egyik élmenője a jövő héten, az Olasz Nagydíj első szabadedzésén ismét pályára gördülhet – egyre közelebb a 2019-es Forma-1-es szerepléshez a McLaren brit növendéke?
Ezen a hétvégén vezethetett először Forma-1-es szabadedzésen Lando Norris: a pénteki első tréning alkalmával Fernando Alonso McLaren-Renault-ját vezethette, amellyel kapásból a csapat másik versenyzője, Stoffel Vandoorne előtt tudott zárni.
A sikeres tesztet követően Gil de Ferran, a McLaren újonnan kinevezett sportigazgatója a motorsport.com-nak megerősítette, hogy Norris a jövő héten, Monzában is pályára viheti az egyik MCL33-ast, ugyanis a vezetőség továbbra sem tudta eldönteni, hogy ki legyen a Fernando Alonso helyét átvevő Carlos Sainz csapattársa: „Nagyszerű munkát végzett és nagyon jól hozzá tudott szokni az új szituációkhoz – anno pont ugyanezt láttam, amikor még csak a teszteken kapott lehetőséget. Azért akartuk, hogy részese legyen ennek, hogy lássuk, hogyan fejlődik olyan körülmények között, amikor alacsony a leszorítóerő, egyszerre több autó mozog a pálya. Ezáltal is újabb tapasztalatra tett szert. Gyorsan fel tudta venni a tempót, hiba nélkül dolgozott. Monzában újra autóba ül, ahol segítünk neki abban, hogy tovább fejlődjenek a képességei.”
Ráadásul Norrisnak nagyon is jól jött a lehetőség, ugyanis így még jobban fel tudott készülni az e hétvégi Forma-2-es viadalaira, amelyek során George Russellt, a Mercedes juniorját üldözi a bajnoki címért – a főversenyen a negyedik helyen ért célba, pont Russell mögött. Az újabb lehetőségből pedig ismét hasznot fog tudni húzni, mert a Forma-2 Monzába is elkíséri a királykategóriát.
„Nagyon nehéz kiértékelni egy versenyzőt egyetlen szabadedzés vagy időmérő alapján, így visszább kell lépned egyet ahhoz, hogy teljesebb képet láss. Ezek a sessionök lehetővé teszik, hogy jobban kiemeljék Lando képességeit, miközben ő is fejlődik tovább” – felelt arra a kérdésre De Ferran, hogy Norris miképpen tudja lenyűgözni a McLaren vezérkarát ezen lehetőségek során.
A spái FP1-en Norris a 18. lett és 86 ezredmásodperccel gyorsabb volt Vandoorne-nál, aki ugyanakkor csak feleannyi kört tudott megtenni, mert fékproblémák hátráltatták. Ezt követően a hazai pályán versenyző belga enyhén szólva kikelt magából.
„Nyilvánvaló, hogy az volt a szándékuk, hogy összehasonlítsanak minket, csak ehhez előbb egy olyan autót kellene adniuk, amellyel menni is lehet a pályán” – mondta Vandoorne, akinek a panaszkodásra a következőképpen reagált De Ferran: „Egyértelmű, hogy a helyzet nem volt ideális, ugyanis az FP1 során problémái volták a fékekkel és még vízszivárgása is volt. Stoffel egyébként nagyon erős a maga módján, és ő ehhez is próbálja tartani magát.”
Fotó: Zimbio
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal