Már a 2019/2020-as szezonra kiadott menetrend is komoly változásokkal kecsegtet, de a későbbiekben további újításokra kell számítani a versenyformátumok terén.
Jó néhány nappal ezelőtt a Nemzetközi Automobil Szövetség bemutatta az Endurance Világbajnokság 2019/2020-as idényére vonatkozó előzetes versenynaptárt – a következő szezon 2019 szeptemberében rajtol el Silverstone-ban, a szezonzáró helyszíne pedig a legendás Le Mans-i pálya lesz, ahová a mezőny 2020 júniusában látogat majd el.
Az elmúlt években javarészt 6 és 24 órás versenyekhez voltunk hozzászokva, azonban ez változni fog, ugyanis a 2019/2020-as szezon folyamán négy, hat-, nyolc- és huszonnégyórás versenyt is rendeznek. Ráadásul visszatér a bajnokságba két régebbi helyszín is, Bahrein és Interlagos révén – a szahíri sivatagban egy 8 órás, a brazil F1-es pályán meg egy 6 órás futamot fognak lebonyolítani.
„Visszajelzéseket küldtek a rajongóink, mi pedig hallgattunk rájuk. Természetesen minderről egyeztettünk a partnereinkkel és a résztvevők, s valamennyien azt hisszük, hogy az újfajta versenynaptár jobban fog illeszkedni az ő, valamint a szurkolók igényei és elvárásaihoz, ami szintén fontos számunkra. A célunk pedig az, hogy a 2020/2021-es naptár már egy fordulóval többet tartalmazzon az érdeklődés fenntartása érdekében” – idézi a hivatalos sajtóközlemény a széria főnökét, Gerard Neveu-t.
A minap pedig Neveu arról nyilatkozott a motorsport.com hasábjain, hogy a folytatásban további versenyformátumok bevezetése is elképzelhető: „Valahol meg tudnánk valósítani egy 10 órás versenyt. Minden nyitott, habár figyelembe kell vennünk számos paraméter, a helyi promóterek kívánságait, a formátumot, az időjárást és a TV-t. Emellett vigyáznunk kell a bajnokság kifutási idejének növekedésére is, mert az növeli a költségeket.”
Neveu azonban hozzátette, hogy az endurance-versenyeknek minimum négyórásoknak kell lenniük, ugyanakkor tizenkét órásnál hosszabb verseny – leszámítva a Le Mans-i 24 órást – nincs tervbe véve. A sportágat vezető szakember ötleteire szerencsére a legtöbb csapat nyitottan reagál.
Fotó: Marius Hecker / AdrenalMedia.com
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal