TCR EU - MEGFELEZŐDÖTT MAGYAR KÜLÖNÍTMÉNNYEL JÖN A FOLYTATÁS ASSENBEN
TCR Europe 2018: Assen - Előzetes

2018-2018_hungaroring_race_2---2018_hungaroring_r2_999_daniel_nagy_177.jpg

Visszatért az öt hetes nyári szünetéről a TCR Európa-kupa mezőnye, a bajnokság pedig egy olyan versenypályán fog folytatódni, amely elsősorban a MotoGP fanatikusai számára ismerős. Emellett az izgalmak is garantáltak lesznek, mivel az egyéni pontverseny első két helyezettjét, Mikel Azconát (PCR-Cupra) és Dušan Borkovićot (Target-Hyundai) mindössze egy pont választja el egymástól, de Nagy Dániel, a Michelisz Norbert-féle M1RA-csapat versenyzője is lőtávolságon belül van – a 20 éves magyar versenyző honfitársához, Tassi Attilához (HELL-KCMG-Honda) folytathatja a szorgos pontgyűjtést. Azonban mindeközben a magyar érdekeltségű különítmény másik fele, azaz Jedlóczky L. Márk és Nagy Dani csapattársa, Francisco Mora nem látogat el Assenbe.

Hungaroringi előzetesünkben még arról írtunk, hogy az idei szezon első három állomásán – Le Castellet-ben, Zandvoortban és Spa-Francorchamps-ban – egyáltalán nem volt könnyű dolga hazai érdekeltségeinknek. Ehhez képest a mogyoródi versenypályán egészen eredményes hétvégét zártak: Nagy Dani kettős dobogóval lopakodott vissza a bajnoki címért vívott küzdelembe, Francisco Mora a 20 éves magyar pilóta előtt célba érve megszerezte a M1RA első győzelmét a TCR Europe-ban, Tassi Attila egy negyedik hely formájában idei harmadik legjobb eredményét könyvelhette el, Jedlóczky L. Márk meg először szerzett pontot nemzetközi berkekben.

Eközben ráadásul a bajnokság első két helyén is szorossá vált a helyzet, ugyanis annak köszönhetően, hogy Dušan Borković megnyerte az első magyarországi futamot, melyet az éllovas Mikel Azcona csak a negyedik helyen zárt, a kettejük közti különbség csupán egyetlenegy pont.

2018-2018_hungaroring_race_1---2018_hungaroring_r1_04_julien_briche_85_1.jpg

Történelmi MotoGP-pályára látogat el a TCR Europe

A bajnoki küzdelem ezen a hétvégén egy egészen különleges pályán fog folytatódni, mivel a hollandiai TT Circuit Assenen rendre MotoGP- és Superbike-versenyeket szoktunk látni. 1955-ben épült meg a motorsport katedrálisaként emlegetett pálya jelenlegi formájában, a hossza pedig 4545 méter, vonalvezetés meg 12 jobb- és 6 balkanyart tartalmaz. Az aszfaltcsík történelme egyébiránt közel 100 évre vezethető vissza: az eredeti asseni pályát ugyanis 1925-ben használták először.

A motorversenyzés két királykategóriáján kívül és a helyi bajnokságokon túl még a BOSS GP, az észak-európai Formula Renault 2.0 és a brit Superbike-sorozat mezőnye teszi tiszteletét évről-évre a pályán.

Felére csökkent a magyar érdekeltségű autók száma

Ahogyan azt az idei szezon során a legtöbb fordulón megszokhattuk, négy magyar érdekeltségű autó versenyzőjének lehet szorítani, azonban ezen a hétvégén csak Nagy Danit és Tassi Attilát biztathatják a magyar rajongók, ugyanis csütörtökön, a kora délutáni és az esti órákban két bejelentés is befutott.

Előbb a JLG Motorsport adta hírül, hogy nem tudják vállalni az indulást ezen a hétvégén Jedlóczky L. Márkkal, de remélik, hogy a következő, monzai versenyhétvégére már ismét a rajtrácson lesznek a #20-as számú Cuprával. Noha pontos okot nem közölt a Facebookon a magyar csapat, de annak versenyzője még a hungaroringi hétvégén leszögezte a Braking News Motorsport számára adott interjújában, hogy „a következő versenyeink az anyagi háttéren fognak múlni”.

tcreu_jedloczky_mora2.jpg

Az esti órákban meg a M1RA kommunikálta azt a szokásos hétvégeelőzetesében, hogy Assenben csak egy Hyundait állítanak csatasorba a kettő helyet, mivel Francisco Mora nem tudta vállalni az indulást.

A hungaroringi sikerek után hízókúra: negyven kilóval lesznek nehezebb a Hyundai

Minden bizonnyal nehezebb dolga lesz ezúttal a M1RA csapatának és Nagy Dánielnek, mivel a hungaroringi állomáson besöpört három dobogós eredményt követően igencsak komoly, 40 kilogrammos büntetősúlyt kap valamennyi Hyundai i30 N TCR, amely így – a Cuprával egyetemben – a mezőny legnehezebb autója lesz a maga 1305 kilójával, de a Hondának is csak 10 kilónyi előnye van ezen két márkával szemben.

Az asseni hétvégére érvényes súlytáblázat az alábbiakban tekinthető meg:

null

null

Versenyzőcsere a Piro Sports-nál

Néhány nappal ezelőtt bejelentették, hogy az Autodis Racing by Piro Sports vezetője, Erwin Piro a szezon hátralevő részére lecseréli fiát, Cedricet a korábbi WTCC-futamgyőztes Peter Tertingre a csapat Hyundaijának volánjánál. A 34 éves német versenyző 2002-ben nemzeti bajnoki címet szerzett a Volkswagen Lupo-kupában, amelyet követően egy évig a DTM-ben versenyezhetett az Abt Sportsline junior csapatában. 2004-ben bajnok lett a német SEAT León-kupában, egy évvel rá meg már a WTCC mezőnyében versenyezgetett: a 2005-ös pueblai futamot meg is nyerte, 2006-ban meg háromszor állhatott dobogóra.

2018_tcr_photo_news_382.jpg

Tertinget az elmúlt években elsősorban hosszútávú versenyeken láthattuk eredményesen szerepelni – több alkalommal is kategóriabéli győzelmet és dobogós helyezést ért el a nürburgringi 24 óráson. TCR-es autóban idén ült először: egy Hyundai volánja mögé pattanhatott be a németországi egynapos viadalon, amelyet a második helyen zárt a kategóriában, majd a Nürburgringen egy, a Prosport Performance gondozásában lévő Audi RS3 LMS-sel versenyezhetett a német TCR-bajnokság legutóbbi fordulóján.

„Nagyon örülök, hogy hosszú idő után visszatérhetek a nemzetközi túraautózás világában. A nürburgringi indulásomat követően nagyon sokat dolgoztam azon, hogy a Piro Sports színeiben csatlakozzak a TCR Europe mezőnyéhez. Igaz, nagyon nehéz lesz a kezdet már csak amiatt is, mert a szezon már a közepénél jár, s csak egy tesztnapunk volt eddig” – kommentálta debütálása hírét Terting.

Fotó: TCR Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr7814186259

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása