A minap a lengyel versenyző, aki manapság a sportágba való visszatérésért küzd, elárulta, hogy már aláírt a Ferrarihoz 2012-re azt megelőzően, hogy súlyos ralibalesetet szenvedett volna el 2011 februárjában, amely derékba törte a pályafutását.
A Ronde di Andora névre hallgató ralin vett részt a 2011. évi Forma-1-es szezon rajtja előtt nem sokkal Robert Kubica, amikor az egyik szakaszon nekiütközött a szalagkorlátnak és életveszélyes sérüléseket szenvedett el. A baleset óta nem versenyzett a száguldó cirkuszban, noha az idei év folyamán a 2010-es Abu Dhabi Nagydíj óta először már vezethetett F1-es autót hivatalos versenyhétvége keretein belül – mindezt annak révén, hogy a Williamsnél kötött ki teszt- és tartalékversenyzőként, miután a mezőnyben már nem talált magának versenyzői ülést.
Néhány nappal a kis híján végzetes ralibalesete előtt még Valenciában tesztelt a Lotus-Renault csapatának Kubica.
Noha korábban már számos találgatás volt annak kapcsán, hogy a lengyel 2012-re már megállapodott a Ferrarival, de ezt egészen mostanáig egyik fél sem erősítette meg. Azonban egy, az f1.com-on megjelent podcast adásban Kubica elárulta, hogy megfontolta, hogy elinduljon-e egyáltalán azon az ominózus raliversenyen – de végül a rajthoz állás mellett döntött, miután nem akarta cserben hagyni a lehetőséget biztosító csapatot, valamint a következő munkaadója, amelyhez az akkor következő évben csatlakozott volna, már nem engedte volna, hogy ralizzon.
Amikor pedig Tom Clarkson rákérdezett a lengyelnél arra, hogy ez a bizonyos következő munkavállaló a Ferrari lett-e volna, igennel felelt. Tehát, már aláírt szerződése volt Kubicának a maranellói istállóval, amelynek révén 2012-től Fernando Alonso, a kétszeres világbajnok spanyol versenyző csapattársa lett volna annak ellenére, hogy kevesebb pénzt kapott volna annál, mint amennyit keresett a Renault-nál.
„Az első cél a Forma-1-be való bekerülés, a második pedig az, hogy befutott versenyzővé váljak a Forma-1-ben, azaz értékes legyek jó reputációval – ez viszont nehezebb, mint a bekerülés. A harmadik cél meg az, hogy bajnokságot nyerj vagy Ferrari-pilóta légy. Nem nyertem idáig világbajnokságot és végül Ferrari versenyző sem lettem, noha nagyon közel voltam hozzá” – nyilatkozta Kubica, aki ugyanakkor hozzátette, hogy az elszalasztott lehetőség akkoriban nem nehezítette meg a baleset feldolgozását.
Ha nincs az a ralibaleset, lehet, hogy Kimi Räikkönennek nem adathatott volna meg az a lehetőség, hogy második ízben is magára öltse a Ferrari csapatruházatát.
Ellenben a rehabilitációja egészen embert próbáló volt – erről a következőket mondta a 33 éves pilóta: „Nagyon kemény volt a felépülésem, főleg az első 16-18 hónapban, de nem fájt. Küzdöttem és a felépülésemre koncentráltam, miközben egy nagyon nehéz időszakon mentem keresztül. Viszont ahogy telt-múlt az idő, egyre nehezebbé vált a feldolgozást folyamat, mivel úgy tűnt, hogy a dolgok rendeződésére vonatkozó remény folyamatosan tűnt el. Voltak olyan pillanatok, amikor a rehabilitációm nagyon is jól zajlott, de voltak olyan hónapok, amikor a műtétek rosszul sikerültek és ilyenkor ahelyett, hogy javultam volna, hat hónapot estem vissza.”
„Nem voltam boldog azzal, hogy milyen jó versenyző voltam akkoriban. Többre volt szükségem és azt hittem, hogy a ralizás ezt megadhatja nekem. Meg is adta. A probléma azonban az, hogy ezért túl magas árat fizettem” – zárta gondolatait Kubica, aki nem csak kedvtelésből ralizott, hanem amiatt is, mert arra vágytam, hogy komplettebb versenyzővé váljak.
Fotó: Zimbio
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.