F1 - VETTEL AZ ÉV EGYIK LEGIZGALMASABB FUTAMÁT NYERTE SILVERSTONE-BAN
Forma-1 2018: Brit Nagydíj - Futam

sebastian_vettel_f1_grand_prix_great_britain_r9vb2pcy-grx.jpg

Idei negyedik és pályafutása 51. győzelmét szerezte Sebastian Vettel egy, a második félidőben igencsak izgalmasra sikeredett Brit Nagydíjon, megelőzve Lewis Hamiltont, aki a mezőny végére kellett, hogy felzárkózzon azt követően, hogy a rajt utáni kanyarokban Kimi Räikkönen kilökte, aki végül a dobogó legalsó fokára állhatott fel.

Magyar idő szerint a délutáni órákban vette kezdetét az idei tizedik verseny, a Brit Nagydíj, azonban csak 17 autó vághatott neki a futamnak a rajtrácsról, ugyanis Brendon Hartley autójában több motorkomponenst is cseréltek, míg a két williamses esetében a grove-i csapat megszegte a Parc Fermé-előírásokat azzal, hogy az autókra egy régebbi verziójú hátsó vezetőszárnyat helyeztek fel.

A rajtnál az élről nem indult valami jól Hamilton, így az 1-es kanyarban már Vettel fordult el elsőnek és Bottas másodiknak. Két kanyarral később azonban a brit Mercedes-világbajnokot Kimi Räikkönen kiforgatta, így visszaesett a mezőny végére, míg a Ferrari finnje a két Red Bull-pilótával szemben veszített pozíciókat – a finn azonban rövidesen visszaelőzte Daniel Ricciardót. Az első kör végén Vettel, Bottas, Verstappen, Räikkönen, Ricciardo, Hülkenberg, Leclerc, Ocon, Sainz és Magnussen alkotta az első tíz helyezett sorrendjét. Hátrébb is volt egy kisebb csetepaté: Sergio Pérez forgott meg a Force Indiával és kis híján nekiment az egyik boxból rajtoló Williams-pilótának.

Formula 1 on Twitter

LAP1/52 Vettel powers into the lead Kimi tags Hamilton, who drops down to P17! � HAM: "Damaged car on the back, I think my car's broken, man!..." #BritishGP �� #F1

Vettel az ötödik körre már bő négy másodperces előnyt épített ki, míg Bottas több mint három másodpercre húzott el Verstappentől, akire felzárkózott Räikkönen, aki közben 10 másodperces büntetést kapott Hamilton kilökéséért. A következő körben közben Hamilton már a TOP-10-ben autózott néhány fürgébb előzéssel.

Hárman – Räikkönen, Alonso és Pérez – már a 14. körben kijöttek első boxkiállásukra és közepes gumikra váltottak, mialatt Vettel előnye az élen 6 másodpercesre hízott, ahogyan Bottasé is Verstappennel szemben, aki három másodpercre követett Ricciardo és 14-re Hamilton. Négy körrel később Verstappen is kilátogatott a depóba gumifrissítésre – a holland, aki másodikként cseréltetett kereket az élbolyból, közepes gumikat kapott úgyszintén.

A Red Bull-pilótához képest egy kör múlva Ricciardo, a csapattárs, valamint a sauberes Charles Leclerc is kijött kerékcserére. Nemsokára meglett viszont a futam első kiesője a monacói pilóta személyében (amennyiben nem számítjuk bele azt, hogy Hartley végül rajthoz sem tudott állni), mivel a svájci istálló szerelőgárdája nem rögzítette megfelelően a jobb hátsó kereket, így három kanyar után félre kellett állnia.

A 20. kör végén Vettel is kijött a pitbe az élről, amelyre a következő körben reagált Bottas és a Mercedes, aki a harmadik helyre jött vissza, Hamilton mögé – Vettelhez képest pedig bő 4 másodperces lemaradásban tért vissza a pályára. Féltávnál, a 26. körben pedig Hamilton látogatott ki a szerelőihez új garnitúra Pirelli-gumiért.

Az előző futamokhoz képest nemsokára megint autót láthattunk a depóban, ugyanis Daniel Ricciardo másodjára is kijött a boxutcába, lágy gumikért.

Formula 1 on Twitter

SAFETY CAR (LAP 33/52) A HUGE off for Ericsson, as he loses it at Turn 1 #BritishGP �� #F1

A 33. körben pályára lépett a biztonsági autó, mivel Marcus Ericsson hatalmasat esett a célegyenes végén, miután nyitott DRS-sel próbált átmenni az első kanyarkombináción. A svéd szerencsére karcolás nélkül megúszta az esetet, ellenben a C36-os kódjelű Sauber-Ferrarija csúnyán megrongálódott, főleg a bal első részen. Bernd Mayländer érkezését többen is kihasználták, ugyanis mindkét ferraris és Verstappen is megejtette a második kiállását, mialatt a két Mercedes-pilóta a pályán maradt.

Öt körrel később pedig már újra a zöld zászló volt érvényben, az újraindítás viszonylag eseménytelenül telt el; az első hat pozícióban maradt a Bottas, Vettel, Hamilton, Räikkönen, Verstappen, Ricciardo sorrend. Egy egyharmad körrel később a finn Ferrari-pilóta próbálta megtámadni a Red Bull holland fenegyerekét, de utóbbi megőrizte a pozícióját.

Formula 1 on Twitter

SAFETY CAR (LAP 39/52) Grosjean and Sainz make contact at the super fast Copse corner Both spin out into the gravel � #BritishGP �� #F1

Azonban egy körrel később megint jöhetett a Safety Car: Romain Grosjean és Carlos Sainz kötött ki a kavicságyban, miután összeakadtak a Copse-kanyarban. Azonban azt nehéz eldönteni, hogy ki volt a hibás, mert a visszajátszások alapján úgy tűnt, hogy a Renault spanyolja korán csukta be az ajtót, de ugyanakkor a haasos francia alatt is megúszott az autó a kanyarbejáraton. Hála Istennek egyikőjük sem sérült meg.

Ezt követően a 42. kör elején folytatódhatott a verseny, a Wellington-egyenes végén pedig Vettel máris támadni akarta Bottast, de a finn ekkor még zárta az ívet, maradt az élen. Hátrébb és egy körrel később viszont Räikkönen megelőzte Verstappen, aki kétszer is lesodródott a pályáról a hármas szektorban.

A következő körökben folytatódott a kiélezett csata, majd a 47. körben Vettel beeresztette a Ferrarit Bottas mellé a Wellington-egyenes végén és átvette Bottastól a vezetést, mialatt Räikkönen továbbra is sakkban tartotta Räikkönent, Verstappen pedig vélhetően váltóhiba miatt kiesett a versenyből. Egy körrel később Hamilton is maga mögé utasította a csapattárs Bottast, akire így megérkezett Räikkönen, akinek a 49. körben sikerült is az előzés.

f1_grand_prix_of_great_britain_ih2eyr2m9osx.jpg

Sebastian Vettel meg több mint két másodperces előny birtokában szerezte meg silverstone-i második, idei negyedik és pályafutása 51. futamgyőzelmét – a Ferrari német pilótája így 8 pontosra növelte az előnyét, mert Hamilton futott be másodiknak egy nagyon gyors felzárkózást követően, a dobogó legalsó fokára pedig Räikkönen állhatott fel a büntetés dacára.

Bottasnak végül meg kellett elégednie a negyedik hellyel, mögötte Ricciardo, Nico Hülkenberg (Renault), Fernando Alonso (McLaren) és Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) látta meg a kockás zászlót. A 10. helyet és az utolsó pontot egyelőre Pierre Gasly csípte el, de a Toro Rosso franciája a Force Indiás Sergio Pérezzel egyetemben vizsgálat alatt áll, mégpedig az alábbi kis kakaskodásért:

Formula 1 on Twitter

LAP 51/52 The fight for P10 goes right down to the wire Gasly and Perez make contact, and the Toro Rosso racer passes #BritishGP �� #F1

A pontszerzőkön kívül még Pérez, Stoffel Vandoorne (McLaren), illetve a két williamses, Lance Stroll és Sergey Sirotkin fejezte be a futamot.

Két hét múlva, Németországban folytatódik az idei szezon.

A Brit Nagydíj végeredménye:

f1_2018_gbr_r.jpg

Fotó: Zimbio

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr614100603

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása