F1 - MEGPRÓBÁLJÁK FELTÁMASZTANI A SÜLLYEDŐ HAJÓT: KOMOLY ÁTSZERVEZÉSEK A MCLARENNÉL
Éric Boullier le is mondott a versenyigazgatói posztjáról

fernando_alonso_f1_grand_prix_austria_o_9cfoog9vpx.jpg

Szerdán egészen váratlan bejelentést tett a McLaren, miszerint Boullier azonnali hatállyal távozott a posztjáról. Ezt pedig – megelégelve a sikertelenségi szériát – nagy volumenű átszervezések követték, már, ami a vezetőséget illeti.

A 2018-as szezont megelőzően, miután három évnyi totális szenvedést követően sikerült megszabadulni a Hondától Renault-motorokra váltva, az volt a célkitűzés a McLaren számára, hogy a dobogókért harcoljanak. Azonban a motorváltás nem hozta meg a várt előrelépés, amelyből logikusan lehet arra következtetni, hogy az elmúlt három év sikertelenségét nem lehetett teljes mértékben a Hondának felróni.

Ugyanis az a helyzet a történelmi múlttal rendelkező wokingi csapatnál a teljesítmény kapcsán, hogy az autónak komolyabb aerodinamikai gondjai vannak, amelyek miatt felelőssé tehetők a nem a várt eredményt produkáló fejlesztések.

Az elmúlt hetekben ennek kapcsán több angol nyelvű médium is arról cikkezett, hogy katasztrofális állapotok uralkodnak a McLaren főhadiszállásán. A dolgozók elégedetlenek, s az is kiderült, hogy bónuszként csupán egy 25 pennys csokoládészeletet kapnak, amennyiben időben elkészülnek egy fejlesztési csomaggal. Állítólag már fontolóra vették egyesek a sztrájkot, csak ez egyelőre nem valósult meg, miután más dolgozók meg féltik az állásukat – mindenesetre egyesek már Martin Whitmarsh-t, a korábbi csapatfőnököt is megkeresték azzal, hogy térjen vissza és tegyen rendet.

eric_boullier_canadian_f1_grand_prix_previews_z2qz7ry5iuox.jpg

Mindennek – az eredménytelenségnek, a káosznak, valamint az elégedetlen dolgozóknak – fényében várható volt, hogy hamarosan fejek fognak hullani a csapatnál, de viszonylag kevesen mertek volna fogadni arra, hogy ilyen hamar. Szerdán ugyanis a McLaren megerősítette, hogy Éric Boullier lemondott versenyigazgatói posztjáról és négy év után távozik Wokingból, a helyét pedig, mint sportigazgató, a csapathoz nem olyan régiben tanácsadóként leszerződtetett Gil de Ferran veszi át, aki korábban, még versenyzőként Indianapolis 500-at is nyert.

De Ferrannak nem lesz ismeretlen ez a szerepkör, már azt már betöltötte a BAR-nál és a Hondánál 2005 és 2007 közepe között.

„Büszke vagyok arra, hogy egy ilyen briliáns csapattal dolgozhattam együtt az elmúlt négy évben, de felismertem, hogy most van itt az ideje annak, hogy távozzak. A szezon hátralevő részére és a jövőre nézve a legjobbakat kívánom mindenkinek a McLarennél” – búcsúzott szűkszavúan eddigi munkaadójától a Lotus csapatától érkezett Boullier.

A francia szakember távozása azonban további változásokat vont maga után: Simon Roberts felel mostantól a gyártási, a mérnöki és a logisztikai részleg vezetéséért, Andrea Stella – aki korábban a Ferrarinál dolgozott, 2015-ben meg Fernando Alonsóval és annak versenymérnökeként érkezett a brit gárdához – pedig a teljesítményért felelős igazgatói és a pályán zajló munkálatok irányítói pozícióját tölti be. Azonban a csapat élén, ügyvezető igazgatóként továbbra is Zak Brown marad, aki két héttel ezelőtt, Franciaországban már leszögezte a motorsport.com hasábjain, hogy az autó teljesítményéért a csapat minden tagja felelőséggel tartozik, ugyanakkor ő nem fogja benyújtani a lemondását.

zak_brown_australian_f1_grand_prix_previews_fommqc_wyzdx.jpg

„Az MCL33-as teljesítmény 2018-ban eddig nem felelt meg senki elvárásával sem a McLarennél, különösképpen a lojális rajongóinkéval” – kommentálta a legújabb hírt Brown, utalva arra, hogy a hiba egyértelműen a vezetői struktúrában van. – „Ez az viszont nem azon több száz férfi és nő hibája, akik elkötelezetten és szorgalmas dolgoznak. A mai bejelentéssel pedig megkezdjük a problémák felszámolását és megtesszük az első lépést a felemelkedésünk felé. Szeretném megragadni az alkalmat, hogy a komplett csapat nevében köszönetet mondjak Éricnek a szolgálataiért és a legjobbakat kívánjam neki a jövőre nézve.”

A McLaren egyelőre nem döntötte még el, hogy szándékában áll-e valakit alkalmazni Boullier utódjaként és versenyigazgatóként.

Fotó: Zimbio

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr9814093995

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2018.07.05. 19:07:19

Ferran? Ez valami még vinek is rossz...

Graves 2018.07.06. 10:59:25

"Ugyanis az a helyzet a történelmi múlttal rendelkező wokingi csapatnál, hogy a teljesítményen az autónak komolyabb aerodinamikai gondjain vannak, amelyek miatt felelőssé tehetők a nem a várt eredményt produkáló fejlesztések."

Egy blog, ami google-fordítóval készül?
fasza

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása