GP3 - RAJTBALESET, KÉT ÉV UTÁN HUGHES-GYŐZELEM A RED BULL RING-I SPRINTEN
GP3 2018: Red Bull Ring - Sprintfutam

_54i9877_4458621.jpg

Meglehetősen kalandosan alakult a GP3-asok spielbergi sprintfutama: előbb az első három rajtkockából induló David Beckmann – Ryan Tveter – Giuliano Alesi trió ütközött össze, majd Jake Hughes vívott késhegyre menő csatát Pedro Piquet-vel a győzelemre. A kockás zászlót az ART-os pilóta kapta meg elsőként, megszerezve pályafutása harmadik elsőségét és az elsőt visszatérése óta.

David Beckmann vághatott neki az élről a GP3-as sprintversenynek a Red Bull Ringen, azonban a Jenzer Motorsport német pilótája kifejezetten gyenge rajtot fogott, amelynek köszönhetően a mögüle induló két tridentes versenyző, Ryan Tveter és Giuliano Alesi körbevették két oldalról. Fej-fej mellett autóztak egymás mellett így az 1-es kanyarig, azonban a csata balesetbe torkollott azután, hogy Tveter bemozdult belülre, így mindhárman kiestek.

That did not end well...! � @trident_team @jenzermotorsport @ryantveter @giulianoalesi @david_beckmann #GP3

340 Likes, 4 Comments - GP3 Series (@gp3_official) on Instagram: "That did not end well...! � @trident_team @jenzermotorsport @ryantveter @giulianoalesi..."

Ezt követően Jake Hughes és Pedro Piquet keménykedtek egymással a Remus-kanyarig, azonban a jobbos az ART Grand Prix brit pilótájának kedvezett, így ő fordult el elsőnek, a Trident brazilja meg besorolt másodiknak.

A rajtbaleset miatt azonban nagyjából eddig is tartott a szabad száguldozás, ugyanis a versenyirányítás érvénybe léptette a virtuális biztonsági autót. Az újraindításnál Hughes 1.2 másodperces előny birtokában folytathatta a futamot, miközben Piquet védekezni kényszerült a mögötte érkező Leonardo Pulcinivel szemben. Ezt a küldetést viszonylag gyorsan teljesítette a háromszoros Forma-1-es világbajnok Nelson Piquet fia, aki így nemsokára már ismét Hughes-t vehette üldözőbe, majd a DRS segítségével meg is előzte a britet a Schlössgold-kanyarban.

Két körrel később viszont Hughes sikeres visszatámadást abszolvált, ráadásul Piquet ekkorra már minden DRS-es lehetőségét elpuskázta, mivel a szabályzat szerint a GP3-as sprintfutamokon csak négy körben lehet állítani a hátsó szárnyakat.

Emiatt Piquet már nem tudta igazán nyomás alá helyezni újfent Hughes-t, akit 8 tizedmásodperces előnnyel intettek le az első helyen – ezzel az ART britje pályafutása során harmadszor nyert, idei visszatérése óta pedig először. Piquet ezzel a teljesítménnyel beállította eddigi legjobb eredményét, mivel a Le Castellet-i második viadalt is a második helyen zárta.

_56i6163_4447450.jpg

A dobogó legalsó fokára Leonardo Pulcini állhatott fel, mögötte azonban nem az a Callum Ilott ért célba, aki a verseny nagy részében üldözte az olaszt, hanem Alessio Lorandi. Történt ugyanis, hogy Ilott megtámadta Pulcinit az utolsó előtti körben, a Remus-kanyarban, aminek eredményeként mindketten kisodródtak a pályáról – csakhogy az olasz camposos a bukótéren át még vissza tudott jönni, Ilott előtt meg már bezárult az út, ugyanis megjött Dorian Boccolacci. S amíg a brit és a francia egymással voltak elfoglalva, Lorandi köszönte szépen és mindkettő faképnél hagyta.

Boccolacci ötödikként, Ilott meg hatodikként ért célba így, megelőzve Nikita Mazepint és Niko Karit, akikkel teljessé vált a pontszerző zóna. Anthoine Hubert a 17. rajtkockából nekivágva a versenynek hiába javított nyolc pozíciót, a 9. helyért nem kapott pontot, ahogyan a 10.-ként célba érő Joey Mawson sem, aki meg a rajtrács legvégéről várhatta a piros lámpák kialvását.

A bajnokság élén jelenleg Ilott van 69 ponttal, akit 6 pontos lemaradásban Hubert, 8 egységnyi hátrányban meg Pulcini követ.

Egy hét múlva, Silverstone-ban folytatódik a GP3-as bajnokság.

A sprintfutam végeredménye:

gp3_2018_aut_r2.jpg

Fotó: GP3 Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1514085667

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása