F2 - NEGYEDJÉRE NYERT IDÉN FUTAMOT A MERCEDES KISZEMELTJE
Forma-2 2018: Red Bull Ring - Főfutam

_54i1226_4459000.jpg

George Russell briliáns formát mutat bemutatkozó évében a Forma-2-ben, amelyet az is bizonyít, hogy az eddig megrendezett 11 futamból már négyet megnyert. Lando Norris pedig Monaco után visszatért a dobogóra, Antonio Fuoco meg egy utolsó körös előzéssel lett harmadik. A nap embere mégis Artem Markelov, aki egy rendhagyó taktikával, majd többek között egy hármas előzéssel zárt nyolcadikként és biztosította be a rajtelsőséget a sprintversenyre a Red Bull Ringen.

Ahogyan arról már a szabadedzés és az időmérő edzés eseményeiről készített cikkünkben beszámoltunk, gördülőrajttal vette kezdetét a Forma-2-esek 40 körös főfutama. A szabad jelzés megadását követően az elejében nem igazán változott a sorrend, azaz George Russell megőrizte a vezetést a két Carlin-pilóta, Lando Norris és Sergio Sette Câmara, valamint a csapattárs Jack Aitken előtt.

Pár körrel később a negyedik helyért alakult ki egy kisebb hajsza: Aitken nyakára megérkezett az a Louis Delétraz, aki korábban előbb a tridentes Arjun Maini, majd az ardenes Maximilian Günther mellett talált nagyon szépen utat. A svájci felzárkózását követően az indiai pedig a német pilótán hámozta át magát.

Sky Sports F1 � on Twitter

WATCH: Big lockup for @nyckdevries - caused by a right rear puncture LIVE now on Sky Sports F1 � Sky Go: https://t.co/fxH1316WnM #SkyF1 #F1 #F2 #AustrianGP #RoadToF1 https://t.co/WCwHxzLsTi

Azonban ezt megelőzően Nyck de Vries a 4-es kanyarban kis híján kiütötte az indiai tridentest egy hirtelen jobb hátsó defekt miatt, de a monacói még idejében el tudta rántani a kormányt, amely után kifékezte magát a bukótérbe, ahol azonban egy kicsit eltalálta a palánkot – így a premás gépet ki kellett hoznia a depóba, ahol feladta a futamot.

Az izgalmas tömegcsatát egy biztonsági autós fázis szakította meg a 6. körben, miután Ralph Boschung állt félre a pálya második szektorában, nagyon rossz helyen. Ezt kihasználva viszont Mainit, Gelaelt és Markelovot kivéve mindenki letudta a kötelező boxkiállását. A kerékcserék során nem igazán változott a sorrend, leszámítva azt, hogy Sette Câmara nagyon rosszul jött ki abból, hogy egyszerre jött ki Norrisszal, így visszapottyant Aitken, Delétraz és Günther mögé.

Sky Sports F1 � on Twitter

WATCH: An epic battle between Artem Markelov and @gelaelized - @RussianTimeTeam and @PREMA_Team @TheodoreRacing1 fighting in Austria LIVE now on Sky Sports F1 � Sky Go: https://t.co/fxH1316WnM #SkyF1 #F1 #F2 #AustrianGP #RoadToF1 https://t.co/lrIRDH980S

Az újraindítás után Maini gyorsan kiépített egy bő egy másodperces előnyt Sean Gelaellel szemben, míg Markelovot Russell kezdte el nyomás alá helyezni. Azonban a GP3-as bajnok annyira nem erőltette az előzést annak tudatában, hogy az orosznak még úgyis ki kell jönnie a depóba. Viszont Markelov nem sokkal később elkezdte hajszolni Gelaelt a második helyért – azonban az indonéz pilóta körökön át bizonyult kemény ellenfélnek a precíz védekezésének köszönhetően, de pár kör elteltével kénytelen volt behódolni a Russian Time versenyzőjének.

Ezt követően Gelael mögé Russell és Norris kettőse zárkózott fel, féltávra pedig mindkét bajnokesélyes brit már a premás előtt haladt. Mögöttük Aitken védekezett harciasan Günther és Delétraz támadásaival szemben, azonban a brit egészen a 19. körig bírta a nyomást, amikor is a 6-os kanyarban az Arden németje elhúzott, majd a következő kör elején a svájci charouzos is követte a példáját – igaz, amíg Delétraz és Aitken egymással voltak elfoglalva, Roberto Merhi köszönte szépen a lehetőséget és állva hagyta mindkettőjüket.

Sky Sports F1 � on Twitter

@JaitkenRacer out of the race after providing some great action - he's covered in fire extinguisher LIVE now on Sky Sports F1 � Sky Go: https://t.co/fxH1316WnM #SkyF1 #F1 #F2 #AustrianGP #RoadToF1

A 20. kör végén azonban másodjára is pályára lépett a biztonsági autó, ugyanis Jack Aitken is megállt a pálya szélén. Ezzel Maini majdnem 6 másodperces előnye elillant, mint a kámfor, de Markelovval együtt ennek ellenére nem döntöttek a boxkiállás megejtése mellett. Az újraindítás után, a 25. körben pedig Markelov átvette Mainitól az első helyet, aki nemsokára a másodikat is elveszítette, Russell-lel szemben.

Rövidesen a szenvedő Maini Gelaellel egyetemben a pitbe hajtott, s így már csak Markelov volt adós ezen kötelezettsége teljesítésével, egészen a 35. körig. Ekkor Russell visszavette a vezető pozícióját, mialatt hátrébb Norris pár környi szenvedés után ismét fel tudta venni a tempót, majd újra megkaparintotta a második helyet, miután utat talált Merhi mellett.

_56i6482_4459078.jpg

George Russell utolérésére viszont már esélye sem volt Norrisnak, így az ART Grand Prix pilótája kényelmesen, több mint 5 másodperces előnnyel húzta be a spielbergi főversenyt – ezzel zsinórban a második, idén pedig a negyedik győzelmét szerezte. Norris bejött másodiknak, akinek így már csak két pontos az előnye az összetett tabella élén, míg a harmadik helyen a Merhit az utolsó körben megelőző Antonio Fuoco futott be.

Alexander Albon hozta be ötödiknek a DAMS-Dallarát, megelőzve Sette Câmarát és a Russian Time japán pilótáját, Tadasuke Makinót. A nap egyik hősének kétségkívül a csapattárs Artem Markelov kiáltható ki, aki az utolsó körökben eszement tempót diktálva jött fel a nyolcadik helyre, ezzel bebiztosítva magának a pole-t a fordított rajtrácsos sprintre – ehhez többek között az is kellett, hogy az utolsó körben parádés módon egyszerre előzze meg Günthert, Nicholas Latifit és Santino Ferruccit a 3-as kanyarnál.

A 9. helyen Nirei Fukuzumi ért célba, az utolsó pont pedig Ferruccié lett.

A sprintverseny vasárnap 11 óra 10 perckor rajtol el és élőben sugározza az M4 Sport.

A főfutam végeredménye:

f2_2018_aut_r1.jpg

Fotó: FIA Formula 2 Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1114085131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása