Az ART Grand Prix Dallara-Mecachrome-jával George Russell a Paul Ricard után a Red Bull Ringen is verhetetlennek bizonyult az időmérő edzésen. A tavalyi GP3-bajnok mögött a két carlinos zárt.
Nem honolt csend a két Forma-1-es szabadedzés között sem a Red Bull Ringen, ugyanis a királykategória és a kistestvér, a GP3 mintájára a Forma-2 mezőnye sem tartott szünetet a Paul Ricard-i fordulót követően. Az említett időpontban pedig megrendezték a 45 perces szabadedzést.
A kora reggeli esőnek persze már nyoma sem volt, így alapvetően egy száraz gyakorlásnak néztek elébe a versenyzők, amelynek folyamán az egyébként zavartalan körözést csupán egyetlen virtuális biztonsági autós fázissal kellett megszakítani az utolsó 10 percben, miután Nirei Fukuzumi a 4-es kanyar kijáratán megállt a BWT Arden autójával.
Az eredményeket illetően az első helyet érő köridőt George Russell autózta az ART Grand Prix autójával egy 1:14.159-es kör formájában, amely valamivel több mint másfél tizedmásodperccel bizonyult gyorsabbnak, mint a második helyen záró DAMS-pilóta, Alexander Albon ideje. A thai versenyző mögött a mostanában egyre többször megvillanó Roberto Merhi (MP Motorsport), Sergio Sette Câmara (Carlin) és az előző hétvégén az idei első győzelmét megszerző Nyck de Vries (Prema) előtt.
A bajnoki pontversenyt 13 egységgel vezető Lando Norris a #19-es számú Carlin-Dallarával a 6. helyen kezdett, bő egy tizeddel elmaradva csapattársától, de mindössze 18 ezredmásodpercet adva a Charouz Racing System olasz pilótájának, Antonio Fuocónak. Az első tízbe még a tavalyi ezüstérmes, Artem Markelov (Russian Time), Jack Aitken (ART Grand Prix), valamint Maximilian Günther (BWT Arden) férkőzött be.
A mezőny egyetlen magyar érdekeltségű pilótája, az izraeli Roy Nissany csak 5 kört tett meg a spielbergi pályán a Campos Racing autójával, amelyek közül a leggyorsabb egy 1:30-as köridő volt.
A szabadedzés végeredménye:

A néhány órával később, a késő délután folyamán lebonyolított időmérő edzésen noha sokáig lógott az eső lába, de azon kívül, hogy a versenyzők aktívabb részvételt tanúsítottak a pályán, sok érdemi történésnek nem lehettünk a szemtanúi, amelyet az is mutat, hogy egyszer sem kellett meglengetni még a sárga zászlókat sem.
Ennek ellenére kialakult egy jó kis csata a pole pozícióért, habár azt George Russell végig kézben tudta tartani, így a szabadedzés után az időmérő edzés is az ő elsőségével ért véget. Az ART-os brit pilóta mögött Lando Norris lett a második, több mint két tizedmásodperccel elmaradva – igaz, a carlinos éllovasnak meg lett volna a lehetősége a javításra, azonban az utolsó körén elhagyta a pályát a 9-es kanyarnál, ami miatt nem tudott javítani.

Így viszont alig néhány századdal maradt el tőle a csapattársa, Sergio Sette Câmara, akin kívül még a másik ART-pilóta, Jack Aitken tudott a második sorba kvalifikálni. Azok után, hogy az előző hétvégén végig panaszkodott, majd minden frusztrációját a sprintverseny leintését követően, a csapatrádión vezette le, Arjun Maini ezúttal ötödik lett az időmérőn – bár, valószínű, hogy segítségére volt az is, hogy a tridentes szerelők motort cseréltek az autójában.
Mögötte Maximilian Günther lett a hatodik, Louis Delétraz (Charouz Racing System), Alexander Albon és Nyck de Vries előtt, míg az első tíz sorrendje Tadasuke Makinóval (Russian Time) zárult.
Kisebb meglepetésre a szabadedzésen még egészen szép teljesítményt nyújtó Roberto Merhi csak a 12. lett az MP autójával, de ennél nagyobb meglepődést okozott Artem Markelov, aki csak a 18. helyre kvalifikálta magát, megelőzve azt a születésnapos Nicholas Latifit, akinek tavaly kifejezetten feküdt ez a pálya, annyira, hogy még Leclerc-rel is csatázott a futamgyőzelemért.
Az időmérő edzés végeredménye:
A főfutamra szombaton délután 16 óra 45 perctől kerül sor. Azonban nem az eddig megszokott forgatókönyv szerint bonyolítják majd le, ugyanis pont az esti órákban érkezett a hír a Forma-2 hivatalos sajtóirodájától, hogy a Red Bull Ring-i és a silverstone-i futamok is a biztonsági autó mögül, állórajttal fognak megkezdődni, miután az új autók bevezetése komoly gondok adódtak a rajtokkal (konkrétan tömegével ragadtak autók a rajtrácson, amely a versenyzők testi épségére nézve roppant veszélyes), a háttérben pedig kuplungproblémák gyaníthatók. A szervezők remélik, hogy a magyarországi hétvégére minden visszatér a rendes kerékvágásba.
Fotó: FIA Formula 2 Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal