F1 - DEBÜTÁL A RENAULT ÚJ MGU-K-JA: JÖN A MEGVÁLTÁS A FRANCIÁKNAK?

carlos_sainz_f1_grand_prix_france_practice_oqgsagfg-cdx.jpg

Az Osztrák Nagydíj hétvégéjére hozza a Renault új fejlesztésű MGU-K-ját, amelyhez nagy várakozások fűződnek, mind a teljesítmény, mind a megbízhatóság terén.

Ez pedig szinte megváltás értékű lehet a franciák számára, ugyanis motorfronton a kinetikus energiát visszanyerő rendszer jelentette az egyik legnagyobb problémát – olyannyira, hogy ez a frissítés több mint egy évet váratott magára. A Red Bull Ringen minden Renault-motoros csapat számára elérhetővé válik az alkatrész, igaz, a Renault Sport főnöke, Cyril Abiteboul elmondása szerint nem fog élni minden partnercsapat a lehetőséggel.

„Minden autó számára elérhető, amelyik akarja használni. Erre az újításra már egy jó ideje vártunk” – kezdte gondolatait Abiteboul a motorsport.com hasábjain. – „Viszont megtörténik az, hogy nem minden csapat döntött az új specifikációjú alkatrész mellett, amely azt jelenti, hogy az előző verziójú MGU-K-t használjak továbbra is, nagyobb megbízhatósági kockázattal. Azonban a filozófiánk az, hogy elfogadjuk a csapatok döntéseit.”

A frissítés biztosan bekerül mindkét gyári Renault-pilóta, Nico Hülkenberg és Carlos Sainz autójába, főleg azok után, hogy a spanyolnak az előző hétvégi Francia Nagydíj utolsó köreiben egy motorprobléma miatt a hatodikról a nyolcadik helyre esett vissza.

Abiteboul emellett azt is elárulta, hogy a Renault tudta, hogy az erőforrás már a végét járja, azonban az idei évre bevezetett szabályváltozások – amelyek miatt kevesebb motorkomponenst lehet használni büntetlenül – miatt muszáj volt kihúzniuk a mostani hétvégéig, a frissített verzió debütálásáig.

„Ez egy olyan rész, amiről tudjuk, hogy törékeny és amelynek élettartama kapcsán szándékosan döntöttünk úgy, hogy idáig kihúzzuk, mert tudtuk, hogy jön egy új specifikáció, jobb teljesítménnyel, jobb csomaggal és magasabb megbízhatósági szinttel” – ecsetelte Abiteboul.

Az új specifikáció kapcsán azt is megtudhattuk, hogy könnyebb és kisebb, így a Renault stratégiai szempontból tud játszani a ballasztsúlyok elhelyezésével.

Fotó: Zimbio

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr5114081555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása