A versenynaptár egyetlen utcai pályáján az egyik nap Mercedes-, a másikon pedig BMW-győzelem született – Edoardo Mortara egyik legnagyobb hétvégéjét produkálta, miközben Marco Wittmann hazai földön nyert, a bajnokságot még mindig vezető Gary Paffett a Hockenheimring után ismét megütközött egyik riválisával, Timo Glockkal. Mindeközben bejelentették a Class 1 szabályrendszert, amely a széria jövője szempontjából meghatározó szereppel bír.
Az idei negyedik versenyhétvégéjét futotta a Német Túraautó Bajnokság az előző hétvégén, a Norisringen. A szombati verseny pedig ugyan nem hozott túlságosan izgalmas pillanatokat, mégis különleges győzelemmel zárult – Edoardo Mortara ugyanis pályafutása 100. versenyét a 10. győzelmével zárta, egy szinte rajt-cél sikerrel.
Az olasz pilóta a Mercedesszel harmadjára, a Norisringen meg másodjára tudott győzedelmeskedni, mindössze 681 ezredmásodperccel megelőzve márkatársát, Gary Paffettet, aki a dobogó legalsó fokán a BMW-s Marco Wittmann – aki először zárt dobogósként a versenynaptár egyetlen utcai pályáján – követett.

„Az egész csapat lenyűgöző munkát végzett. A verseny korai szakaszában gondjaim voltak a gumikkal, de végül minden rendben alakult” – nyilatkozott a 68 körös verseny leintését követően Mortara a hivatalos sajtóközleményben.
„Kétségkívül egy kicsit gyorsabb voltam Edoardónál, de ő remekül védekezett” – dicsérte versenytársát a 2005-ös bajnok Paffett.
A dobogósok mögött a mercedeses Paul di Resta és a BMW-s Philipp Eng végeztek, míg a legjobb audis a 11. pozícióban zárt, Jamie Green személyében. Kettejük között, a pontszerző zóna második felében Bruno Spengler (BMW), Lucas Auer (Mercedes), Daniel Juncadella (Mercedes), Joel Eriksson (BMW) és Timo Glock (BMW) zártak.
Az első futam végeredménye:
A vasárnapi viadal hazai győzelmet hozott, ugyanis a nurembergi születésű Marco Wittmann-t intették le elsőként a BMW M4 DTM volánja mögött. A kétszeres bajnok ezzel pályafutása hetedik és idei második győzelmét aratta, ugyanis a Hungaroringen is megnyerte a vasárnapi viadalt, három héttel korábban.
„Ez nagyon király volt! Abszolút áttörő siker! Életem versenye volt ez” – kiabálta a leintés után Wittmann a rádión öröm- és diadalittasan. A német BMW-s mögött Edoardo Mortara, valamint az olasz márkatársa, Daniel Juncadella végzett a dobogós pozíciókban – utóbbinak különösebb oka lehet az örömre, ugyanis első DTM-es pole pozícióját az első dobogó követte, karrierje 65. futamán.

Wittmann a hetedik helyről rajtolt, de az első köröktől fogva tántoríthatatlannak tűnt, számos párbaj révén fűzte át magát az előtte haladókon, majd a 24. körben Mortarát is megelőzte a vezető pozícióért. Az olasz mercedeses pedig már csak az utolsó pillanatokban tudta utolérni a németet, megelőzni viszont nem.
A legjobb három helyezettet a 2012-es bajnok Bruno Spengler, Lucas Auer, a 2010-es bajnok Paul di Resta, Nico Müller (Audi), a 16. helyről felzárkózó Robin Frijns (Audi), a 2015-ös bajnok Pascal Wehrlein, valamint Timo Glock követte a pontszerzők névsorában.
A második futam végeredménye:
Eldőlt a folytatás – érkezik a Class 1!
A hétvége folyamán pedig sor került egy, a bajnokság jövője szempontjából rendkívül fontos bejelentésre, miszerint a 2019-es évtől érvénybe lép a Class 1 szabályrendszer, amelyet a DTM promótere, az ITR és a japán Super GT szervezői közösen fejlesztettek ki; a biztonság, a költségcsökkentés és az egyenlő esélyek jegyében.
A német túraautós szériában már jövőre, míg a japán GT-szériában csak 2020-ban mutatkoznak be a szabályrendszernek megfelelően felépített autók. A regulaváltozások elsősorban a motorfronton jelentenek számottevő módosításokat: 2 literes és 4 hengeres turbómotorok lépnek a 4 literes és 8 hengeres szívómotorok helyébe, amelyek 100 lóerővel lesznek izmosabbak, így a teljesítményük körülbelül 620 lóerő lesz, a végsebességük pedig a 300 kilométer/órát is meghaladja.
A jövő év folyamán pedig két közös versenyt is lebonyolít a két széria, a jelenleg DTM-es hétvége-lebonyolítás módszerét alkalmazva – egyet Európában, egyet meg Ázsiában. A teljesítménykiegyenlítést ezeken a futamokon a BoP, azaz a teljesítményalapú ballasztrendszer fogja szolgálni.
De addig is: a következő helyszín Zandvoort
Négy versenyhétvége és nyolc futam után Gary Paffett – akinek a második futam közben volt egy kisebb ütközete a rivális Timo Glockkal, akárcsak a hockenheimringi szezonnyitón – vezeti a bajnoki összetett 99 ponttal. A brit mercedeses hiába indulhatott a második helyről, még a TOP-10-ből is kicsúszott s csak a 13. helyen futott be. Tőle 6 ponttal van elmaradva Mortara, Wittmann és Glock pedig 7-7 egységnyi hátrányban követi 2005 bajnokát, de még Paul di Resta lemaradása is csak 12 pontosra rúg az 5. helyen.
Július 13-15-e között, a zandvoorti versenypályán folytatódik a 2018-as DTM-szezon, a 9. és a 10. futammal.
Fotó: DTM Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal