Az Endurance Világbajnokság (WEC) szervezői megfogalmazták terveiket a 2024-es Le Mans-i 24 órás versenyre. A hat év múlva tartandó versenyen már szeretnének hidrogénnel hajtott versenyautókat is elindítani, amely a világon az első ilyen esemény lenne.
Az Automobile Club de l’Ouest a dízel és hibrid technológia után egy hidrogénnel működő üzemanyagcellát tart a következő elérendő célpontnak, amire már össze is állítottak egy munkacsoportot.
A WEC a minap pedig megerősítette, hogy a sorozatban jelen lévő 7 gyártó aktívan részt vesz a technológia fejlesztésében és az új kategória feltételeinek megteremtésében. Hat év múlva tehát már hidrogénnel hajtott versenygépek is részt vehetnek a 24 órás viadalon.
„Az elmúlt évtizedekben a motorsportok által üzemeltetett laboratóriumok segítségével a technológia és a biztonság komoly fejlődésen esett át, ami mindannyiunk számára komoly előnyökkel jár” – állítja Jean Todt, az FIA elnöke.
Nem ez az egyetlen változás. A csütörtöki napon ugyanis az FIA jóváhagyta a 2020/2021-es szezontól használatos szabályok alapelveit, azaz most már behatárolhatjuk, hogy hogyan is fog kinézni ez a sorozat a közeljövőben.
Az új szabályok értelmében az új kategória a hiperautó, szuperkocsi és luxus GT koncepcióautók körül forog majd, az autók rögtön felismerhetők lesznek márka szerint. A gyártók az utcai autókhoz hasonlóan alakíthatják a gépek kinézetét, mialatt a hatékony aerodinamikai megoldások az autók külső lemezei alatt rejtőznek majd.
A prezentáció legfontosabb része a költségcsökkentés volt, hiszen a jövőben a jelenlegi költségvetés negyedét lehet csupán felhasználni.
„A WEC-re vonatkozó új szabályok – melyek a 2020/2021-es esztendőtől lépnek érvénye – az FIA, az ACO, a gyártók és csapatok közötti kemény munka eredménye. Az új szabályok az endurance versenyzés számára hosszú és stabil platformot biztosít miközben továbbra is költséghatékony színpadot nyújt a jövőbeli technológia bemutatásához” – erősítette meg Jean Todt.
Az elmúlt időszakban a Formula-E megreformálása után most a WEC került terítékre, mely az új szabályokkal több gyártó érdeklődését is felkeltheti, hiszen jelenleg az LMP1-es kategóriát egyetlen teljes gyári csapat, a Toyota alkotja. Az új regulákkal remélhetőleg ismét erős bajnokságot tudnak létrehozni.
Fotó: Zimbio
Írta: Lombárszki Csaba
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal