Kazuki Nakajima kiemelkedően jó idejének köszönhetően a Fernando Alonso és Sébastien Buemi által is alkotott, #8-as számú toyotás egység áll az élen az első időmérő edzést követően. A hibrid TS050-esek előnye jelenleg a 2 másodpercet is meghaladja a privát LMP1-es kocsikkal szemben.
Miután jelenleg az időjósok esőt prognosztizálnak a Le Mans-i hét csütörtöki napjára, a csapatok az időmérő edzés első felvonása folyamán nem tudták elkerülni azt, hogy kihozzák a maximumot gépeikből – ugyanis, ha megérkezik az égi áldás, akkor az a láthatóságra és a pálya állapotára egyaránt hatással van.
A szabadedzésen futott legjobb köridőhöz képest közel két másodpercet gyorsultak a hibrid Toyoták, ugyanis az első időmérés során Kazuki Nakajima 3:17.270-nel futotta meg a leggyorsabb köridőt – a japán ezzel a körrel a #8-as Toyota volánja mögött az akkor hátralévő 112 percben már legyőzhetetlennek bizonyult. Köridejétől viszont mindössze 107 ezredmásodperccel maradt el a #7-es Toyota, annak ellenére, hogy az előbbi egységnek több köridejét is törölték a megengedettnél nagyobb üzemanyag-fogyasztás miatt.
Harmadikként az SMP Racing #17-es számú BR1-ese zárt Stephane Sarrazin vezetésével, azonban az egység így is több mint két másodpercet kapott a Toyotától. Az oroszok autóját a két Rebellion R-13-as követte, előrébb pedig az #1-es autó zárt, köszönhetően Bruno Sennának.
Félidőnél egy lassú zóna életbe léptetése zavarta meg valamelyest a körözést, amelyre a DragonSpeed-istálló #10-es számú autójának megállása miatt volt szükség – Renger van der Zandéék így is a hatodikok lettek a kategóriában. A hetedik helyen az SMP Racing másik gépe – amelyet többek között két korábbi F1-es pilóta, Jenson Button és Vitaly Petrov is terelget – végzett, megelőzve a ByKolles gépét, amelytől a két leggyorsabb kört vették el hasonló okoknál fogva, mint a #8-as Toyota esetében.
Eközben folytatódott a Manor-Ginetta szenvedése: az #5-ös autó a tervezettnél később tudott csak pályára gördülni egy elektronikai hiba miatt szükségessé váló motorcsere miatt. Azonban az utolsó hat percre elhagyva a boxutcát az egység így is tudott szerezni egy kilencedik helyet, mialatt a #6-os autó látványosan gyengébben teljesített: összetettben csak a 23. helyen zárt, Oliver Rowland idejével.
Az LMP2-ben az IDEC Sport a #48-as számú Orecájával van jelenleg a pole pozícióban, miután Paul-Loup Chatin 3:24.956-tal az élre állt, s ahogyan az volt az edzéseken, most orecásokkal volt teli a TOP-5. Loic Duvalék lettek a másodikok a géposztályban a TDS Racing #28-as Orecájával – a francia az edzés elején még vezetett is, miután egyedüliként tudott két gyorskört is teljesíteni azt megelőzően, hogy előkerültek volna a sárga zászlók a GTE Pro-ban versenyző Gianmaria Bruni kiforgása miatt.
Duvalékat a másik TDS-es autó követte Jean-Éric Vergne-ékkel, megelőzve a #31-es DragonSpeed-autót többek között Pastor Maldonadóval a volánnál és a kétszeres kategóriagyőztes Nicolas Lapierre-t és a Signatech-Alpine-t.
A hatodik helyen a United Autosports #22-es gépe zárt Filipe Albuquerque gyors idejének köszönhetően, még ha az autó a későbbiek során, Paul di Resta irányítása alatt a sóderágyat is megjárta.
A GTE Pro géposztályban jelenleg két Porsche bitorolja az első rajtsort: a #91-es számú autóban – egy korai megforgás ellenére – Bruniék 3:47.504-es idővel és több mint másdél másodperces előnnyel vezetnek jelen állás szerint a „Pink Pig”-festést viselő #92-es autó és Michael Christensenék előtt. A két 911 RSR mögött a #66-os Ford zárta a kétórás időmérőt Olivier Pláékkal. Plát Dirk Müllerék követték a #68-as autóban, majd az #51-es AF Corse-Ferrari és a két, a CORE Autosport által futtatott IMSA Porschék következtek a sorrendben.
A BMW-nek ezúttal már jobban kijött a lépés, mivel Antonio Félix da Costáék a kategóriabéli 9. helyet szerezték meg, viszont 3 másodperc feletti lemaradásuk tetemesnek mondható. Azonban az Aston Martinnál folytatódott a szabadedzésen is látott szenvedés, miután a két autó nagyjából öt másodperces hátrányban csak a 16. és a 17. lett.
Ezzel mindkét Vantage GTE és mindkét Corvette lassabb volt a GTE Am kategóriát az élen záró #88-as Dempsey-Proton-Porschénál. Matteo Cairoli a legalsóbb géposztályban ezzel 1.2 szekundumot adott a testvérautónak, majd a Gulf Racing #86-os számú gépe zárt harmadikként. A legjobb nem porschés ismét az #54-es számú, a Spirit of Race által csatasorba állított Ferrari volt, Giancarlo Fisichelláékkal.
A csütörtöki nap folyamán 19 órától, valamint 22 órától lebonyolítják a kvalifikáció még hátralévő két felvonását. Úgyhogy a 86. Le Mans-i 24 órás pole pozíciójának sorsa – hacsak az eső közbe nem szól – valamikor éjfél magasságában fog eldőlni.
Az időmérő edzés első szakaszának végeredménye:
null
null
Fotó: FIA WEC Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal