Kettős Toyota-elsőséggel zárult az Endurance Világbajnokság Le Mans-i fordulójának szabadedzése: a japánok autói közül végül a #7-es egység zárt előrébb Mike Conway-jel, Kamui Kobayashival és José Maria Lopezzel, miközben Fernando Alonsóék fél másodperces hátrányban vannak.
Noha 240 perc állt a 60 autó 180 versenyzőjének rendelkezésére, az igazán gyors köridők – legalábbis az LMP1-es géposztályban – az utolsó órában kezdtek el záporozni. Ekkortájt ugyanis a #7-es Toyotával José Maria Lopez futott egy 3:19.626-os köridőt, azonban az utolsó 10 percben a váltótárs Kamui Kobayashi kilenc tizedmásodperccel javította meg a háromszoros túraautó-világbajnok idejét.
A japán 3:18.718-as köre két és fél másodperces volt gyorsabb, mint a több mint egy héttel korábban lebonyolított teszten futott etalonidő, amelyet Fernando Alonso futott a Toyota #8-as számú gépével. Azonban ez a TS050-es ezúttal Sébastien Buemivel a volánnál érte el a legjobb idejét, miután a svájci az utolsó pillanatban futott egy 3:19.275-ös időt.
Viszont meglepő módon nagyon jól teljesített némelyik nem-hibrid LMP1-es autó: a #3-as Rebellion-Oreca Thomas Laurentékkel csupán 7 tizedet kapott Buemiéktől. Igaz, az egységnek volt egy megállása, de a francia folytatni tudta a körözést. Mögöttük Ben Hanley-ék végeztek a negyedik pozícióban a DragonSpeed BR1-esével, megelőzve a #11-es számú SMP Racing-es autót.
A hatodik legjobb időt az #1-es Rebellion futotta meg Neel Janival, André Lottererrel, valamint Bruno Sennával, a másik SMP-s autó és a már öt másodperces lemaradásban lévő ByKolles Racing előtt.
A két Manor problémadús edzésen van túl: az #5-ös autó már öt perc után megállt, de végül az egység folytatni tudta a munkát és végül egy 3:25.203-as kört rakott össze a Robertson – Simpson – Roussel trió, mialatt a #6-os kocsi mellett csupán 7 kör szerepel.
Az LMP2-ben Jean-Éric Vergne-ék bizonyultak a leggyorsabbnak a TDS Racing által csatasorba állított #26-os Orecával – a kategóriában ez volt az egyedüli egység, amely 3:26.529-es ideje révén be tudott menni 3:27 alá. A második helyen az IDEC Sport Orecája zárt, megelőzve a TDS másik, #28-as számú Orecáját. Az első öt helyen csak orecás autó zárt, majd a hatodik helyen a #22-es Ligier-vel és Paul di Restáékkal felbukkant a United Autosports.
Eközben a géposztályban többeknek is problémája adódott. A #37-es Jackie Chan DC Racing Orecájával Nabil Jeffrinek, akinek volt egy balesete az Indianapolis-kanyarban, amelyet követően az egység már nem tért vissza a pályára, a Villorba Corse #47-es Dallarájával pedig Felipe Nasr csúszott ki a második sikánnál egy bal hátsó defekttel.
A GTE Pro-ban dominált a Porsche és kibérelte az első három helyet. Félidőnél a #92-es számú 911 RSR-rel Laurens Vanthoor állt az élre, de az utolsó 20 percben Patrick Pilet a #93-es autóban megfutotta a leggyorsabb kört, 3:50.121-gyel. A harmadik helyen Gianmaria Bruniék zártak a #91-es Porschéval, mindössze 3 ezreddel lemaradva a második helyről.
A német márka három autója mögött Olivier Pláék a #66-os Forddal, valamint Miguel Molináék a #71-es számú AF Corse-Ferrarival értek oda a negyedik-ötödik helyre. A negyedik, a #94-es számú Porsche a hatodik leggyorsabb volt a kategóriában Romain Dumas-ékkal, megelőzve a többi Ferrarit és a többi Fordot.
A Corvette, a BMW és az Aston Martin nagyon gyenge tréninget tudhatnak maguk mögött, az utolsó hat pozícióban zárva. Utóbbi márkán még egy BoP-löket sem segített, ugyanis a legjobb Vantage GTE is csak a 15. lett a profik között.
A Porsche a GTE Am-ban is a toppon volt, köszönhetően Matteo Cairoliéknak és a #88-as Dempsey-Proton-autónak, amely 3:52.903-as körével több mint kilenc tizedet adott a #86-os számú Gulf Racing-es gépnek. Az első nem porschés egység a negyedik helyen zárt, Giancarlo Fisichelláék és az #54-es számú, Spirit of Race-es Ferrari személyében.
A folytatásra este 22 órától kerül sor, az első időmérő edzéssel.
A szabadedzés végeredménye:
null
null
Fotó: FIA WEC Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal