TCR EU - SIMA RAJT-CÉL GYŐZELMET ARATOTT VERNAY, NAGY DANI PONTSZERZŐ
TCR Europe 2018: Spa - 1. futam

tcr_eu_spa_vernay_nagy_tassi2.jpg

A TCR EU első spái versenye igen eseménydúsra sikeredett. Persze nem a rajttól a célig vezető Jean-Karl Vernay számára, akit a világon senki nem zavart meg abban, hogy gond nélkül hazafuvarozza a győzelmet.

Sokkal inkább eseménydús volt Julien Brichének (aki ki tudja mit működött azzal a Peugeot-val, de az hol működött, hol meg nem), Stefano Comininek és Josh Files-nak (akik végül egymás versenyére tettek pontot), Tassi Attilának és Jens Reno Møllernek (akiket a versenybíróság sokáig vizsgált), Nagy Dánielnek (aki még három rajthellyel hátrébbról indult, mint az amúgy sem nagyszerű 11., amit az időmérőn szerzett – a zandvoorti eset miatt) és Stian Paulsennek is (aki elég sok mindent rontott el és próbált meg kijavítani az első futam alatt)…

Kezdjük mindjárt a rajtnál. A Peugeot-k erőssége a jó rajt. Brichének ezt most nem sikerült kihoznia az autóból, mert nem tudni, hogy technikai probléma vagy más okán-e, de nem tudott rendes rajtot venni. Eleinte úgy nézett ki, hogy Paulsen is ennek lett az áldozata, mert éppen Briché mögül indult volna, de átugrani nem tudta a franciát, kikerülni meg nem volt hol, mert őket már mindenki kerülte. Egy visszajátszásból kiderült azonban, hogy Paulsennek is megvoltak a maga problémái, ezért egyébként sem tudta volna rendesen lereagálni az előtte beragadó Brichét.

Vernay-nek azonban ez semmiféle gondot nem okozott. Jó rajtot vett az első rajtkockából, beállt az élre, és hiába erőlködött mögötte Maxime Potty, még egy előzési kísérletre sem futotta neki. Azcona békésen jutott a nyomon, ahová az említett két úr: a dobogóra.

Briché továbbra is érdekes mutatványokat mutatott be az autóval: hol egészen visszaesett, hol pedig látványos támadásokat intézett, és nagyszerű előzéseket hajtott végre. Paulsen is látványosan tört előre, nem kímélve sem a saját autóját, sem másokét. Ennek később következményei is lettek.

A harmadik körben Vernay, Potty, Azcona, Borkovic, Comini, Files és Paulsen volt az elöl haladók sorrendje, de Stian ekkor már vizsgálat alatt volt a Reece Barr-ral történt összeérés okán. Barr közben letette az autót a boxban. A negyedik körben Briché nagy csatába kezdett Paulsennel azért a hetedik helyért, ahol a norvég éppen haladt. Egy körrel később Paulsennek nem volt más választása: támadta Filest, aki magánszámot mutatott be, amikor leszaladt a pályáról, ahonnan visszahúzta ugyan az autót, közben Paulsen és Briché is elment mellette és Comini mellett is, viszont a svájci és a brit addig erőlködtek egymással, amíg szépen összeütköztek. Tény, hogy elég nagy volt a kavarodás, de ez egy okos enged, a szamarak meg összeütköznek találkozás volt, mely azzal végződött, hogy mindketten letették a boxban a Hondát.

Nagy Dániel ekkor a kilencedik, Tassi Attila a 12. helyen haladt. A mezőny vége is látványos csatákat vívott: Marie Baus-Coppens-t előbb Martin Ryba terelte le az útról, majd a mezőny hölgy tagja megmutatta, hogy ő is van ilyen kemény, és viszonozta a szívességet. A középmezőny ifjúsága, nevezetesen Cedric Piro, Loris Cencetti és a körülöttük haladók is igen jól elszórakoztatták egymást, annak ellenére is, hogy pontot nem ért egyik produkció sem. A hetedik körtől Abreu támadta Nagy Danit, ám a magyar hősiesen védelmezte a 9. helyét a leintésig.

Ami nagyobb probléma volt, hogy a kör végén Tassi is támadást intézett Møller ellen, a célegyenesben együtt haladtak, és Attila nem engedett végig a 2-3-4-es kanyarkombinációban sem, amin köztudottan padlógázzal halad át mindenki. Már ha össze nem ér egy másik versenyzővel. Møllernek hihetetlen szerencséje volt, hogy ekkora sebességnél még annyira meg tudta fogni az autót, hogy centiméterek híján nem lett kirakós belőle. Így a járgányon egy karcolás sem esett, de a versenyt a boxban fejezte be a dán is. Ezt a mutatványt az egyetlen pontot sem érő 11. helyért hajtották végre Attilával!

A leintés előtt még Briché támadta Borkovicot a negyedik helyért, de a szerb nem adta azt már senkinek. Végül a Vernay-Potty-Azcona dobogós trió mögött Borkovic, Briché, Paulsen, Richard, Kroes, Nagy, Abreu, Tassi, Piro, Giovanni Altoé, Mukong Sathienthirakul, Cencetti, Ryba és Baus-Coppens értek be a célba.

Azonban több eset is vizsgálat alatt volt, melyeknek eredménye jelentősen befolyásolta a végeredményt: Paulsen és Tassi is 30-30 mp időbüntetést kapott, mivel segítettek idő előtt befejezni Barr-nak és Møllernek a versenyt. Ezzel Paulsen a 6.-ról a 13. helyre, Tassi pedig a 11.-ről a 17.-re esett vissza.

A büntetések alapján a sorrend a hatodik helytől hátrafelé az alábbiak szerint módosul: Richard végzett a hatodik helyen, mögötte Kroes, Nagy, Abreu, Piro, Altoé, Sathienthirakul, Cencetti, Paulsen, Ryba, Baus-Coppens, Tassi.

A második futam vasárnap 11:20-kor rajtol el.

A futam végeredménye erre a linkre kattintva érhető el.

Az első futam közvetítése:

2018 Spa, TCR Europe Round 5 in full

Watch the live streaming of 2018 TCR Europe Round 5

Fotó: TCR Media

Írta: Magyar Szilvia – Motorzaj.hu

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8414035840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása