Stefano Cominiék tényleg össze tudtak állítani egy kedvezőbb csomagot, amelynek köszönhetően a svájciak kétszeres TCR-bajnoka az Európa-kupa e heti, Spa-Francorchamps-i fordulóján már egy Hondával fog rajthoz állni.
Néhány nappal a zandvoorti hétvége előtt jelentették be, hogy Stefano Comini nem fog rajthoz állni Hollandiában a Race Republic által csatasorba állított és semmire sem jó Subaru WRX STI-vel, hanem inkább azon ügyködik, hogy a továbbiakban már versenyképesebb feltételekkel lehessen ott a TCR Europe rajtrácsán.
Talán akadtak még olyanok rajtunk kívül, akik kicsit kétkedve fogadták a bejelentés azon részét, amely a folytatásra vonatkozik. Ugyanis akármennyire gyors és rámenős túraautós pilóta meg kétszeres nemzetközi bajnok Stefano Comini, a csapatváltásai talán még a legémelyítőbb hullámvasutat is felülmúlják.
2015-ben, azaz első bajnoki évében a Target Competition SEAT Leónjával versenyzett, amelyet követően a Leopard Racinghez igazolt, amelynek a Volkswagen Golfjával is felért a csúcsra. Azonban a belga csapattól igencsak viharos körülmények között távozott, állítólag a csapat egy vagon fizetéssel is tartozott a svájcinak. Mindenesetre tavaly már a Comtoyou Racing Audijában láthattuk viszont Cominit, ahonnan a WTCC és a TCR összeolvadása, valamint azzal járó esetleges többletkiadások miatt kellett távoznia.
Ennek következtében igencsak kutyaszorítóba került a 28 esztendős svájci, olyannyira, hogy február végén még ő maga sem tudta a választ arra a kérdésre, hogy „hogyan tovább?”.
Végül napokkal a TCR Europe Paul Ricard-i nyitóhétvégéje előtt dőlt el Comini sorsa, miszerint egy Subaruval indul, amelyet a Race Republic csapat készít fel. Azonban, mint azt említettük már, a Top Run által épített technika körülbelül annyira volt alkalmas a versenyzésre, mint a kutyák védőgallérja a televízióadás jeleinek vételére. Vagy talán még annyira sem.
Mindenesetre ezt a helyzetet egyhamar felismerte Comini is, aki a minap jelentette be, hogy a hétvégén, Belgiumban már a Honda vadonatúj TCR-specifikációs autójával fog indulni, a luxemburgi autókereskedés által üzemeltett Autodis Racing és a belga THX Racing színeiben. Előbbi csapat bannere alatt már versenyeznek ketten is a TCR Europe-ban, csak a Piro Sports csapatával közreműködve: ebben a formában Cedric Piro egy másik Hondát, míg Loris Cencetti egy Hyundait terelget.
„Ahogy teszem azt az üzleti világban, úgy a motorsportban is a legprofibb embereket keresem azzal a céllal, hogy a lehető legjobb eredményeket érhessük el” – kommentálta a hírt Marc Graas, az Autodis vezérigazgatója. – „Magabiztossággal és elégedettséggel tölt el, hogy kooperálódni tudtunk a THX Racinggel és Cominivel. Stefano tapasztalata pedig jó hatással lesz fiatal pilótáinkra, Piróra és Cencettire.”
„A fellegek felett járok, ugyanis ez azon rémálom végét jelenti, ami a tavalyi szezon végeztével kezdődött el. Nagyon dühítő volt, hogy még akkor sem volt autónk, amikor a szezon már a nyakunkon volt szinte, de most már hátrébb dőlhetek és koncentrálhatok a versenyzésre.” – nyilatkozta Comini. – „Most már magabiztos vagyok újra, mert tudom, hogy megint versenyképes csomag áll a rendelkezésünkre. Már jó ideje Hondával akartam versenyezni, most pedig erre is sor kerül és bízom benne, hogy a jövőben a márkával tudok maradni. Hatalmas köszönet jár a JAS Motorsportnak, az Autodis Racingnek és a THX Racingnek, amiért mindvégig hittek bennem és felajánlották nekem ezt a lehetőséget, de természetesen a Race Republic személyzetének is nagyon köszönöm, amiért segítettek ennek megvalósulásában. Most reméljük, hogy Zolderben még meg tudunk ejteni egy egynapos tesztet, mielőtt Spába mennénk.”
Fotó: TCR Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal