F3 - MEGINT EGY ÚJONC VEZETI A BAJNOKSÁGOT, SCHUMACHER DOBOGÓS
Forma-3-as EB 2018: Hungaroring - 1. futam, 2. időmérő edzés, 2-3. futam

fiaf3-1528043069.jpg

Noha a szombati verseny Daniel Ticktum pályafutásának első győzelmével zárult, vasárnap mindkét futamon a HitechGP újonc versenyzője, Enaam Ahmed volt az úr, aki így a bajnoki pontverseny élére repült. Mick Schumacher pedig dobogóval zárta a hungaroringi versenyhétvégét.

Bár, egy ideig úgy tűnt a szombati első versenyen, hogy Daniel Ticktum már a rajt utáni métereken elbukhatja a győzelmet, ugyanis hiába koncentrált nagyon az indulásra, az valami miatt nem sikerült túlságosan jóra. Így a Ferrari támogatását élvező Guanyu Zhou előtte tudott elfordulni a célegyenes végén, de később a kínai vétett egy hibát, aminek köszönhetően Ticktum vissza tudta szerezni az első helyet. A brit motoparkos mögött kisebb kavarodás alakult ki a premás pilóták között, amelynek eredményeként Ralf Aron feljött másodiknak, Zhou visszaesett harmadiknak, az újonc Marcus Armstrongnak pedig a pitbe kellett gördülnie, miután koccant Ticktummal.

fiaf3-1527935934.jpg

A második körben a magyarok szempontjából az egyik legkedvesebb pilótát, Ferdinand Habsburgot veszítettük el. Pedig a Carlin osztrák versenyzője nagyon meggyőző rajtot fogott, amely után szintén nagyon szépen helyezkedett. A második körben meg már a negyedik helyért vívott kemény csatát Robert Shvartzmannal, de a sikánban összeakadt a két autó, aminek következtében Habsburgnak sérült jobb hátsó felfüggesztéssel kellett kigördülnie a boxutcába. Egy körrel később, valamivel hátrébb Jonathan Aberdein pördült meg a Motopark gépével – s a dél-afrikai ugyan folytatni tudta a versenyt, de attól még egy potenciális TOP-10-es helyezést eldobott magától.

Daniel Ticktum mindeközben semmitől sem zavartatva, több mint öt másodperces előnnyel húzta be a futamot, amely számára pályafutása első győzelmét jelentette a szériában. Mögötte eredetileg Ralf Aron ért volna célba, de az észt kapott egy öt másodperces időbüntetést, amiért kiugrott a rajtnál, így visszaesett az ötödik pozícióba, Zhou, az először dobogóra álló Shvartzman és az idei évben az eddigi legjobb eredményét szerző Mick Schumacher mögé.

fiaf3-1527935993.jpg

A TOP-10 második felében a motoparkos Jüri Vips, Enaam Ahmed (HitechGP), a carlinos Sacha Fenestraz, Ben Hingeley (HitechGP) és a szintén motoparkos Fabio Scherer zárt.

Győzelmének köszönhetően Ticktum – aki immár 45 pontot számlál – átvette a vezetést az összetettben, de mindössze fél ponttal előzi meg Aront, kettővel Zhou-t és néggyel azt a Fenestrazt, aki a Hungaroringre még éllovasként érkezett meg.

„Nagyon boldog vagyok, ugyanis Pauval ellentétben itt sikerült futamgyőzelemre váltani a pole-t. Már az előszezoni tesztek során, néhány héttel ezelőtt nagyon gyorsak voltunk és a tegnapi időmérőn is remek volt az autóm. A futamon az első néhány kör nehéz volt, de mert a pálya néhol eléggé nedves volt még. A Marcus Armstronggal való párharcomról, ami az első körben történt, csak annyit tudok mondani, hogy én a versenyíven haladtam, mialatt megpróbálta megelőzni. Utána ráhajtott a vizes részre és hozzáért az első vezetőszárnyamhoz. Ártatlan voltam az incidensben” – nyilatkozta Ticktum a futam után.

„A futam rajtjánál a pálya nyomokban még vizes volt. Emiatt próbáltam egy kicsit óvatos lenni, mivel a környékemen a csapattársaim voltak, hiszen nem akarsz alig pár méter után ütközni, méghozzá pont a csapattársaddal. A hétvége folyamán idáig nagyon jó volt az autóm, így örülök ennek a második helynek” – értékelte futamát Zhou.

„Miután a rajtpozícióm a rajtrács vizesebb oldalán helyezkedett el, az indulásnál veszítettem két vagy három pozíciót. Ezt követően eléggé korán fékeztem az első kanyar előtt, ahol a belső ívet választottam, amellyel pozíciókat tudtam nyerni. A kettes kanyarban is jól alakultak számomra a dolgok. Összességében boldog vagyok ezzel a harmadik hellyel” – fejtette ki a gondolatait a kockás zászlót követően Shvartzman.

Az első futamot végeredménye ezen a linken érhető el.

fiaf3-1527952498.jpg

Azóta pedig már a második 20 perces időmérő edzését is lefutotta a mezőny. Mint az ismeretes, az itt futott legjobb körök a második verseny rajtrácsát állítják össze, míg a második leggyorsabb idők a harmadik futam rajtfelállását alakítják ki.

Ami a második futam rajtrácsát illeti, kezdetben Mick Schumacher állt az élen, de az 1:35.353-as ideje nem bizonyult elegendőnek pozíciója megtartásához. Ugyanis félidőnél Daniel Ticktum vette át az első helyet, az ő 1:34.937-es köre pedig már elég volt ahhoz, hogy 23 ezreddel megelőzze Enaam Ahmedet, 56, valamint 111 ezreddel pedig két premás versenyzőt, Zhou-t és Armstrongot. Mögöttük az első tíz sorrendjét Alex Palou (HitechGP), Jehan Daruvala (Carlin), Shvartzman, Hingeley, Habsburg és Scherer tette teljessé. Schumacher pedig végül még a TOP-10-ből is kiszorult, a 11. lett.

fiaf3-1527935969.jpg

A harmadik futamra a pole-t ezen szisztéma szerint Ahmed szerezte meg, aki az 1:34.967-es körével csupán 0.032 másodpercet adott Ticktumnak, mialatt mögöttük az első tíz helyezett további tagjai Daruvala, Zhou, Shvartzman, Palo, Jüri Vips (Motopark), Schumacher és Habsburg felállásában sorakoztak fel.

„A harmadik pole-om ebben az évben, nagyon boldog vagyok. Természetesen ezek nagyon jó rajtpozíciók, de ismét nagyon koncentrálnom kell a rajtoknál, valamint arra, hogy ne kövessek el hibát az első körökben. Csakis ezek után osztják a pontokat, nem az időmérő edzést követően” – értékelt meglehetősen realistán Ticktum.

„Jó érzés, hogy a harmadik versenynek az élről vághatok neki. A második időmérőn az autóm már olyan volt, mint amilyennek akartam. Az előző nap folyamán ugyanis az egyensúly nem volt valami tökéletes. Ebből adódóan több ponton is meg kellett változtassam a vezetési stílusomat, amely végül jónak bizonyult. Az szintén boldogsággal tölt el, hogy a második futamot pedig a második rajtkockából kezdhetem meg” – mondta Ahmed.

A második futamot 10 óra 25 perckor, a harmadikat pedig 16 óra 10 perckor fogják lebonyolítani a Hungaroringen.

A második futam rajtsorrendje itt, a harmadiké pedig itt érhető el.

fiaf3-1528020728.jpg

Vasárnap délelőtt a harmadik futammal folytatódott az Európa-bajnokság hungaroringi hétvégéje. A rajtnál Enaam Ahmed a második rajtkockából indulva alig pár méter után az élre tört, majd pár kanyarral később a premás Marcus Armstrong is maga mögé utasította a pole pozícióból indult Daniel Ticktumot. A Motopark versenyzője néhány körrel később viszont a harmadik helyet is elbukta, mivel fékhiba miatt ki kellett állnia a versenyből, amelyet követően pozíciót Alex Palou vette át.

Mindeközben Ahmed növelte az előnyét az élen haladva, mialatt a hatodik helyért egy komolyabb csata alakult ki a carlinos Jehan Daruvala, a premás Mick Schumacher, illetve az indiai versenyző csapattársai, Ferdinand Habsburg és Sacha Fenestraz között. Azonban a Force India F1-es csapatának támogatását élvező pilóta kitartott a kockás zászlóig, így Schumacher, Habsburg és Fenestraz előtt célba érve megőrizte a hatodik pozíciót, a pontzóna pedig a HitechGP versenyzőjével, Ben Hingeley-jel lett teljes.

fiaf3-1528020790.jpg

Az élen Ahmed semmitől sem zavartatva szerezte meg pályafutása első győzelmét, Armstrong, Palou, Guanyu Zhou és Robert Shvartzman előtt.

„Nagyszerű érzést jelent számomra ez a siker” – értékelt a leintés után Ahmed. – „Nem számítottam arra, hogy már a második versenyhétvégémen győzni tudok, ugyanis a Forma-3-as Európa-bajnokságban nagyon magasan van a nívó, mivel mindegyik pilóta nagyon jó. Ebből adódóan nagyon intenzíven készültem a szezonra a tréneremmel a tél folyamán, amely nyilvánvalóan hasznosnak bizonyult. Ezen a futamon a rajtom nem volt olyan jó, mint Marcusé, de ahhoz elegendő volt, hogy átvegyem a vezetést. Utána pedig már nem vállaltam nagy kockázatot, mert nem akartam hibázni. Eltekintve ettől is eléggé forró volt a helyzet az időjárás miatt. Nem szeretek ennyire meleg körülmények között versenyezni.”

„Jó volt a rajtam, rögtön Enaam mögé kerültem. Azzal, hogy ilyen gyors voltam, még magamat is megleptem. A későbbiek során viszont Enaam meg tudott lógni, onnantól kezdve pedig nehéz volt felzárkózni rá” – mondta Armstrong.

„Végül csak sikerült egy normális rajtot produkálnom, ugyanis idáig egyik rajtom sem volt valami kiemelkedő” – nyilatkozott Palou. – „Az autó teljesítménye sosem jelentett problémát, csakis az indulások. De most úgy tűnik, megoldottuk ezt a gondot. Ez pedig jó érzés.”

A második futam végeredménye itt érhető el.

fiaf3-1528043034.jpg

A harmadik és egyben az utolsó verseny, amelyet már a délutáni órákban bonyolítottak le a Hungaroringen, egy nagyon komoly hajszával vette kezdetét. Ugyanis a piros lámpák kialvását követően Enaam Ahmed, Daniel Ticktum és Marcus Armstrong rögtön egymás torkának estek a vezetésért. A féktávnál úgy tűnt, hogy Ticktum jöhet ki győztesként a meccsből, de besokallt, így lecsúszott az ívről, majd koccant Armstronggal, akinek ezután felfüggesztés-problémák miatt fel kellett adnia a futamot.

Ebből a csetepatéból Ahmed jött ki előnyösen, ugyanis vissza tudta szerezni az első helyet, Ticktum a második helyre tért vissza, a harmadik helyen pedig – a kilencedik rajtkockából vett bombarajtjának köszönhetően – Mick Schumacher haladt a Mercedes-motoros Prema-géppel.

A második körben Ticktum megközelítette Ahmedet, de a brit versenyző ekkor rögtön odalépett a gázpedálra, s faképnél hagyta lassacskán a Motopark ifjoncát. Eközben Ralf Aron egy bátor manőverrel fűzte át magát Fabio Schereren, a jutalma pedig a hetedik hely lett ezért.

Ahmed pedig egy újabb futamon szelte át elsőként a kockás zászlót, ezzel ő tudott elsőként duplázni a Forma-3-as Európa-bajnokság 2018-as szezonjában, újonc létére. A brit HitechGP-versenyző mögött Ticktum és a tavalyi monzai második futam óta az első, összességében pedig a második F3-as dobogóját szerző Schumacher ért célba.

fiaf3-1528043083.jpg

A hétszeres Forma-1-es világbajnok fia mögött Jüri Vips (Motopark), Guanyu Zhou (Prema) és Sacha Fenestraz (Carlin) fejezte be a versenyt. Aron mögött pedig a motoparkos Jonathan Aberdein, az első pontjait szerző Nikita Troitckii (Carlin) és Scherer egészítette ki az első tíz helyezett sorrendjét.

„Gyenge volt a rajtom, így Daniel megelőzött. Utána problémája támadt az első kanyarban, aminek köszönhetően vissza tudtam venni a vezetést. Az a tény, hogy most én vezetem a bajnokságot, szép, de nem mond túlságosan sokat. Ugyanis egy olyan kemény bajnokságban, mint amilyen ez, szinte lehetetlen úgy teljesíteni egy szezont, hogy végig ilyen teljesítményt nyújt az ember. Egyszerűen a szint túl magas ehhez” – ecsetelte futamát a pole-t is győzelemre váltó Ahmed.

„Eléggé rossz az, hogy csak másodikként értem célba, miután koccantam Marcus Armstronggal, és nem először a szezon folyamán” – mondta Ticktum. – „A magyarországi hétvége során a jóból és a rosszból egyaránt kijutott nekem. Az első versenyen aratott győzelmem után a második futamot feladtam fékhiba miatt. Most legalább értékes pontokat tettem zsebre ezzel a második hellyel.”

„Közepes volt a rajtom, de utána tudtam nyerni jó néhány pozíciót, s végül dobogós helyig zárkóztam fel. Ezután próbáltam óvni a gumikat és elkerülni a hibázás lehetőségét. Enaam és Daniel előttem nagyon gyorsak voltak, de én most ennek a harmadik helynek is örülök” – idézték a bajnokság hivatalos médiamunkásai Schumacher szavait a leintést követően.

A harmadik futam végeredménye erre a linkre kattintva érhető el.

A kissé kaotikusan alakult hungaroringi hétvége átalakította a sorrendet a pontversenyben. Most Enaam Ahmednek a 85 pontja révén egy egészen megnyugtató, 18 pontos előnye van Zhou-val szemben és kereken 20 egységgel vezet Ticktum előtt. Fenestraz a gyengébben sikerült hétvége ellenére csak a negyedik helyre esett vissza, jelenleg 51 bajnoki pontot számlálva és mindössze fél ponttal megelőzve Ralf Aront. Mick Schumacher a dobogós helyének köszönhetően már 37 ponttal rendelkezik, amellyel jelen állás szerint a nyolcadik a tabellán.

A mezőny most háromhetes szünetre vonul, amelyet követően a bajnokság – a DTM-hez hasonlóan – a Norisringen fog folytatódni.

Fotó: FIA F3 Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr414022024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása