A korábbi Forma-1-es pilóta több mint 800 kilométert tett meg a monacói Formula-E gárda gépével Dél-Franciaországban.
Nagyjából két héttel ezelőtt jelentették be, hogy Felipe Massa ősszel visszatér a versenyzéshez és a Formula-E-ben áll rajthoz a Venturi istállóval, amellyel egy hároméves szerződést írt alá. A minap pedig a tizenegyszeres Forma-1-es futamgyőztes brazil a dél-franciaországi Ales-Cevennes-i pályán próbálhatta ki a monacóiak Gen2-es autóját.
„A dolgok nem történnek meg egyik napról a másikra” – mondta a motorsport.com-nak Alejandro Agag, a Formula-E alapítója és vezérigazgatója annak kapcsán, hogy az, hogy Massa ott lesz az elektromos formulaautós széria rajtrácsán, olyan megbeszélések eredményeként jött létre, amelyek három évvel ezelőtt kezdődtek. – „Minden, beleértve Nico Rosberget, aki befektetőként jött az FE-be, és Felipét, sok munka és előkészület eredménye.”
„Már három éve egyeztettünk Felipével, akiről azt gondolom, hogy egy nagyszerű versenyző és egy remek ember, egy személyes barát. Sokat győzködtük, hogy jöjjön, de a nap végén a csapatok azok, amelyek a döntéseket hozzák, és a versenyzői front kapcsán én nem szabhatok meg semmit sem a számukra. Csak remélni tudom, hogy meg fogják csinálni. Szerencsére Felipe megállapodott Gildóval [Gildo Pastorral, a Venturi elnökével – szerk.], ami szerintem nagyszerű” – zárta gondolatait Agag.
Egyelőre azt nem tudni, hogy ki lesz csapattársa. Ugyanis egyelőre úgy fest a dolog, hogy a Venturi jelenlegi versenyzői – Maro Engel és Edoardo Mortara – jövőre a HWA-nél folytathatják, amely a Venturi ügyfélcsapataként csatlakozik a Formula-E mezőnyéhez. Ez azt jelenti, hogy a két csapat a következő, ötödik szezon folyamán ugyanazt az erőforrást fogják használni.
Korábban – egy-egy kollektív gyakorlás keretein belül – Monteblancóban és Calafat-ban is pályára gördült a monacóiak új generációs versenygépe, amelyet a csapat fejlesztőpilótái, Michael Benyahia és Tom Dillmann vezettek. Utóbbi Berlinben helyettesítette Mortarát, akinek a Lausitzringen kellett eleget tenni a DTM-es kötelezettségeinek.
A francia Forma-4-es bajnokságban versenyző Arthur Leclerc, a Sauber F1-es csapatát erősítő Charles Leclerc öccse, aki tagja a Venturi „Next Gen” néven futó, fiatal pilótákat felfuttató programjának, szintén pályára vihette már a VFE 05-ös kódnéven ismert gépet.
Fotó: Venturi
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal