Első WTCR-győzelmét könyvelheti el a Peugeot és a DG Sport Compétition, miután a második, fordított rajtrácsos zandvoorti futam Aurélien Comte szinte rajt-cél sikerét hozta. Az utolsó körben a Münnich-csapat alkalmazott egy nagyon okos csapattaktikát, amelynek keretein belül Thompson – aki a 3. hellyel is az idei legjobb eredményét érte el – helyét cserélt a bajnoki címért harcban lévő Ehrlacher-vel.
A második, fordított rajtrácsos versenyen, a piros lámpák elalvását követően Aurélien Comte a DG-Peugeot-val lerajtolta James Thompsont, mögéjük pedig Pepe Oriola, Mehdi Bennani, Yann Ehrlacher és Mehdi Bennani sorolt be.
A harmadik kör elején Ehrlacher megtámadta Oriolát, de nem járt sikerrel, mialatt Shedden próbált nyomást helyezni Bennanira, de a skót támadási kísérlete sem bizonyult eredményesnek.
Két körrel később viszont pályára kellett küldeni a biztonsági autót, mert Fabrizio Giovanardi egy törött Alfa Romeóval, Aurélien Panis pedig a Comtoyou Racing Audijával állt félre nagyon rossz helyen.
Újabb három kör múlva viszont már folytatódhatott a futam. Az újraindításnál nagyon jól indult Comte, de a mögötte haladók is. Utána néhány kör erejéig ellaposodott a verseny, egészen a 10. körig, amikor is Gordon Shedden addig bíbelődött Bennanival, amíg az egyik kanyarban Esteban Guerrieri be nem dobta a Münnich-Hondát a skót mellé és egy kisebb kontaktot követően meg nem előzte.
Szűk három körrel a leintés előtt Ehrlacher megunta Oriola üldözését, így egy nagyon kemény manőverrel átverekedte magát a Campos Racing spanyol versenyzőjén, átvéve a harmadik pozíciót. Egy körrel később és valamivel hátrébb Shedden egy gyönyörű és agresszív előzéssel visszavágott Guerrierinek, így a WRT-pilóta visszaszerezte magának a hatodik helyet.
Comte pedig véghez vitte a csodát, ugyanis annyi meg annyi szenvedés és küzdelem után végül csak meglett a DG Sport Compétition és a Peugeot első győzelme a Túraautó Világkupában. Mögötte az utolsó körben James Thompson elengedte a bajnoki címre esélyesebb csapattársát, Yann Ehrlacher-t, aki így egy 2. hellyel szerzett értékes pontokat.
A két Münnich-Honda mögött Pepe Oriola és Mehdi Bennani látták meg a kockás zászlót. A marokkói SLR-pilótát Shedden és Guerrieri követték, az első tíz sorrendje pedig Rob Huff-fal, Frédéric Vervisch-sel és John Filippivel egészült ki.
S ahogyan az várható volt, ezúttal sem tudott a TOP-10 közelébe férkőzni a négy Hyundai i30-as: a legelőrébb Thed Björk végzett, de csak a 16. helyen ért célba így is a tavalyi világbajnok. Csapattársának és főnökének, Yvan Mullernek volt egy hibája a verseny második felében: keresztbe állt a Hyundaijal a pálya kanyargós részén, amelyet követően be is jött a depóba. A két BRC-s versenyző, Gabriele Tarquini és Michelisz Norbert a 19., valamint a 23. helyen értek célba, de például a magyar pilóta nem is nagyon próbált túlságosan nagy tempót futni.
A Zengő Motorsport pilótái közül Szabó Zsolt Dávid a 17. lett, míg Nagy Norbi a 20. helyen haladva kapta meg a kockás zászlót. Utóbbi mögött értek célba a zandvoorti szabadkártyás pilóták: Bernhard van Oranje Nassau herceg annak ellenére Michael Verhagen előtt tudott zárni, hogy neki is volt egy kis pályaszéli kalandja.
Panis, Giovanardi és Muller mellett még Jean-Karl Vernay, a harmadik futam pole pozíciósa állt ki a versenyből: a WRT pilótája egy motorcsere miatt egyébként is csak hátulról indulhatott, és minden bizonnyal nem akart túl nagy kockázatot vállalni a „nagy lehetőség” előtt.
A folytatást és egyben a hétvége lezárását jelentő harmadik futam 16 óra 35 perckor veszi majd kezdetét.
Eredmények hamarosan!
Fotó: Jean Michel Le Meur / DPPI (FIA WTCR Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.