DTM - HÉT EZRED DÖNTÖTT A SZOMBATI POLE-RÓL A LAUSITZRINGEN
DTM 2018: Lausitzring - 1-2. szabadedzés, 1. időmérő edzés

32980295_2085675688346728_3860300185984827392_n.jpg

Lucas Auer mindössze ennyivel tudta megelőzni a BMW újoncát, a honfitárs Philipp Enget a lausitzringi első időmérő edzésen. A bajnokság éllovasai közül Timo Glock az ötödik, Gary Paffett pedig csupán a 14. helyre tudott kvalifikálni.

dtm-1523435076.jpg

Ahogyan azt már megszokhattuk, még a péntek délutáni órákban sor került az első szabadedzésre a Lausitzringen, amely a Forma-1-ből visszatért Mercedes-pilóta, Pascal Wehrlein elsőségét hozta – a 2015-ös bajnok 1:39.344-gyel zárt az élen, több mint három tizedmásodperccel megelőzve az audis Mike Rockenfellert, akit Wehrlein csapattársa, Edoardo Mortara és márkatársa, Daniel Juncadella követett.

Az első öt helyezett sorrendjét Nico Müller tette teljessé az Audival, mögötte a márkatárs Jamie Green végzett, a nyomukban a BMW újoncával, Philipp Enggel. Az első tíz sorrendjét Paul di Resta (Mercedes), Marco Wittmann (BMW) és Lucas Auer (Mercedes) tette teljessé – az osztrák versenyző hátránya közel nyolc tizedmásodpercre rúgott az első helyezetthez viszonyítva.

A két héttel ezelőtt, a hockenheimi versenyen egymással óriásit csatázó és a bajnokság első két helyén álló Timo Glock (BMW) és Gary Paffett (Mercedes) kissé formán kívül kezdték a lausitzringi hétvégét, miután csak a 14., valamint a 11. legjobb időt futották meg. A regnáló bajnok René Rast viszont még ennél is hátrébb, a 16. pozícióban végzett.

dtm-1526719685.jpg

Szombaton reggel, a második edzésen viszont Gary Paffett az élre tört a Mercedesszel és az 1:37.681-es körével több mint 27 századot vert márkatársára, Paul di Restára.

„Jó edzésünk volt tegnap is, de ma már egy kicsivel jobb volt az autó. Ugyanakkor az időmérő edzés nehéznek ígérkezik, úgyhogy lépésről-lépésre próbálunk javítani az autón, de egyelőre jól alakulnak a dolgok” – nyilatkozta a TouringCarTimes-nak Paffett az FP2 után.

Di Resta mögött Glock lett a harmadik a sárga BMW-vel, majd legjobb audisként Robin Frijns futotta meg a negyedik legjobb időt. A hollandot Auer, Wittmann és Eng követték, az első tízbe pedig még Mortara, Rast és Juncadella fértek be.

Az edzés során Mike Rockenfellert vizsgálták a versenyfelügyelők, ugyanis a német Audiját a szerelők a boxutca gyorssávjában szerelték. Márkatársának, Jamie Greennek pedig szintén gondjai adódtak, az utolsó gyorskörén még a pályát is elhagyta, így nem tudott javítani és maradt a tizenhatodik.

dtm-1526719655.jpg

És még a délelőtt folyamán lebonyolították az első kvalifikációt is. Kezdetekben úgy tűnt, hogy a BMW egyeduralmát tükrözheti a végeredménye, mivel félidőnél Philipp Eng és Timo Glock kettőse egészen simán vezetett. Azonban az utolsó öt perc valóságos tűzijátékot hozott, ugyanis mindenki kigördült a pályára.

Auer sokáig alulkormányzottsággal küzdött, de végül 1:37.343-mal át tudta venni az első helyet, amellyel meglett a pole az osztráknak a mai futamra, de csak 7, azaz hét ezredmásodperccel előzte meg az újonc Enget. Spengler, a BMW 2012-es bajnoka zárt harmadikként, majd a Mercedesszel Pascal Wehrlein negyedikként, megelőzve a két BMW-s, Timo Glockot és Marco Wittmann-t – a kétszeres DTM-bajnok csupán két tizeddel csúszott le a pole-ról.

Mortara és Di Resta már az első kanyarban elveszítették esélyeiket a javításra, miután alaposan elfékezték magukat, így be kellett érniük a 7-8. hellyel. A TOP-10-be csupán két audis fért be, Nico Müller és Mike Rockenfeller, akik a kilencedik és a tizedik pozícióba kvalifikáltak.

Paffett számára nem volt kifizetődő azon a taktika, hogy a mezőny nagyjához képest csak egy perccel később hagyta el a depót, ugyanis így csak egyetlen köre maradt a végén, amely a 14. helyre volt elég, ezzel Rast előtt zárva.

A kvalifikációt követően Eng rendkívül boldogan nyilatkozott a TouringCarTimes hasábjain: „Nagyon boldog vagyok, ugyanis a hockenheimi hétvége nem alakult egyszerűen a számomra. Az pedig egészen hihetetlen, hogy már a harmadik versenyen ott vagyok az elejében. Hockenheim óta nagyon keménye dolgoztunk és hálás vagyok a mérnökeimnek ezért az eredményért.”

13 óra 30 perckor rajtol majd el az első verseny, amelyet élőben közvetít az M4 Sport.

Az első szabadedzés végeredménye:

dtm_2018_lau_fp1.jpg

A második szabadedzés végeredménye:

dtm_2018_lau_fp2.jpg

Az első időmérő edzés végeredménye:

dtm_2018_lau_q1.jpg

Fotó: Mercedes-AMG DTM Facebook, DTM Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr6313979038

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása