F1 - BOTTAS VOLT A LEGGYORSABB A BARCELONAI TESZTEN
Forma-1 2018: Barcelona - Teszt

valtteri_bottas_spanish_f1_grand_prix_fdsfq0p_yfnx.jpg

Az elmúlt két napban Barcelonában teszteltek a Forma-1-es csapatok: az első napon Max Verstappen zárt az élen a Red Bull-lal, míg a második napon (és egyúttal a komplett tesztsorozat során) Valtteri Bottas futotta meg a leggyorsabb kört a Mercedesszel.

romain_grosjean_spanish_f1_grand_prix_qualifying_dwi4j5oo_f-x.jpg

Kedden délelőtt vette kezdetét az idei első szezonközi kollektív tesztsorozat, amelynek a múlt vasárnapi Spanyol Nagydíj helyszíne adott otthont. Az első nap délelőtti szakaszán az a Romain Grosjean végzett az eredménylista élén, aki a vasárnapi verseny első körében igencsak nagy kalamajkát okozott megforgással és ezáltal ütközött Nico Hülkenberggel és Pierre Gasly-val, ennek révén a kritikák kereszttüzébe kerülve ismét. A Haas-Ferrari francia versenyzője nem sokkal az ebédszünet előtt, a hiperlágy gumiabroncsok igénybevételével egy 1:18.449-es köridővel került az első pozícióba, ezzel az élen zárva a négyórás etapot a mercedeses Lewis Hamilton előtt, aki annak ellenére maradt el csupán 94 ezredmásodperccel az etalonidőtől, hogy a leggyorsabb körét a Pirelli lágy keverékű gumijain futotta meg.

Azonban a Mercedes versenyzője nem csak ezzel hívta fel magára a figyelmet, hanem azzal is, hogy próbára tette az FIA által már két éve tervbe vett és jó eséllyel a jövő évi szezonban bemutatkozó esőlámpákat, amelyet a hátsó vezetőszárny oldalsó terelőlapjának élére rögzítettek fel – a plusz lámpák azt a célt szolgálnák, hogy esős időjárás vagy a megszokottnál jelentősen rosszabb látási viszonyok esetén javítson a láthatóságon – hasonló koncepciót láthattunk korábban éveken át a WEC-ben, s noha egészen más cél szempontjából, de gondolkozott hasonló megoldáson Chris Beatty tervezői tanácsadó is, akinek fontos szerepe volt a 2018-as IndyCar-autók megtervezésében.

� @lewishamilton's car sporting new rear wing-mounted vertical lights, as requested by @fia.official �Full story + video at F1.com #F1Testing #Formula1 #F1 @fia.official

138.7k Likes, 614 Comments - FORMULA 1® (@f1) on Instagram: "� @lewishamilton's car sporting new rear wing-mounted vertical lights, as requested by..."

Hamilton mögött, a harmadik pozícióban Max Verstappen zárt a Red Bull-lal – a holland a közepes gumikon futott egy 1:19.207-es köridőt, amellyel közel hét tizedmásodpercet vert egykori csapattársa, az immár Renault-pilóta Carlos Sainz-ra, aki a lágy gumikon lett negyedik, mindössze 8 ezredszekundummal megelőzve Stoffel Vandoorne-t, a McLaren-Renault belga versenyzőjét, aki annak ellenére ötödik lett, hogy viszonylag lassan indult a nap a wokingiaknál, amelyet az erősen átlagon aluli körszám (30) mutat.

Nicholas Latifi először vezethette a Force India F1-es gépét, miután betegség miatt elszalasztotta az előszezoni gyakorlások során kínálkozott lehetőséget, de így is a hatodik legjobb időt futotta a Forma-2-es futamgyőztes. A kanadai mögött Sebastian Vettel végzett, aki az egyéni csúcsát a lágy papucsokon futotta meg, mialatt autójára továbbra is a szárnyakkal és a visszapillantó tükrökkel toldott glória volt felszerelve, amelynek használatát a Nemzetközi Automobil Szövetség a monacói versenyhétvégétől fogva tiltani fogja – csak a Ferrarinak a tisztázás kiadása óta nem volt ideje módosítani a tervezésen.

Oliver Rowland, a Williams újonnan szerződtetett „hivatalos fiatal versenyzője” az első köröket tette meg a grove-i együttes Forma-1-es versenygépével – a brit, aki tavaly harmadik lett a Forma-2-es bajnokságban, a nyolcadik helyen zárt úgy, hogy Grosjeanhoz képest majdnem 2.5 másodperccel maradt el a szuperlágy gumikon.

Alapvetően a Forma-1 szabályai csapatonként csak egy autónak adnak lehetőséget arra, hogy tesztelés céljával a pályán tartózkodjon. Azonban McLarenből és Force Indiából is kettőt láthattunk, mivel mindkét csapat biztosított egy-egy autót a Pirelli számára, hogy mindeközben annak lehetősége adódjon a 2019-es gumikeverékek próbálgatására. Lando Norris a második McLarennel a 9. lett, míg George Russell a 11. időt futotta meg a Force India autójával. Kettejük közé Antonio Giovinazzi furakodott be a Sauber-Ferrarival, az utolsó helyen pedig Sean Gelael zárt a Toro Rossóval.

max_verstappen_f1_testing_barcelona_1bm_ye6vlxcx.jpg

A délutáni etap során azonban változott a sorrend, mivel az utolsó óra elején Max Verstappen hiperlágy gumikon egy 1:17.528-as köridőt rakott össze. A holland Red Bull-versenyzőtől századokkal maradt el Carlos Sainz és Sebastian Vettel is, miközben Grosjean számára a délelőtti idő a negyedik helyre bizonyult elegendőnek.

Latifi a második négyórás szakasz során számtalan alkalommal javította meg a köridejét, azután az utolsó órában a Force Indiára is felkerültek a rózsaszín oldalfalú hiperlágy abroncsok, amelyeken végül az ötödik lett, megelőzve a világbajnoki éllovas Lewis Hamiltont, aki nem futott jobbat a reggeli idejénél, de a brit bizonyult a nap legaktívabb versenyzőjének a maga 151 körével.

Stoffel Vandoorne az előtte végzőkkel ellentétben a szuperlágy Pirelliken kísérelt meg javítani, végül a hetedik legjobb időre volt ez elég, ezzel megelőzve Giovinazzit és Rowlandet – utóbbi két versenyző viszont jóval 100 kör felett zárta a napot. A „pirellis” McLarennel Lando Norris, a tavalyi Forma-3-as Európa-bajnok a 10. helyen végzett, még úgy is, hogy a délelőtt során volt egy kisebb kitérője az egyik sóderágyban, a délutáni műszakos Oliver Turvey pedig a sor végén zárt. A „pirellis” Force India VJM11-gyel George Russell a 11. lett, Gelael és Turvey előtt.

valtteri_bottas_spanish_f1_grand_prix_xqnw4ssjcj3x.jpg

A második nap pedig egy kisebb parázscsatával vette kezdetét: Valtteri Bottas 30 perc után az élre állt a lágy keverékű Pirelli-gumikon, de a finn mercedesest nem sokkal később Antonio Giovinazzi – aki időközben átnyergelt a Sauberről a Ferrari gépére – tört az élre egy 1:16.972-es körrel, a hiperlágy abroncsokon. De Bottasnak öt perccel később volt erre válasza, 1:16.904-gyel visszavette a vezetést, amelyet innentől fogva meg is őrzött.

A finn mögött majdnem másfél másodperces hátrányban a haasos Kevin Magnussen zárta harmadikként a szerdai délelőttöt, Lando Norrist megelőzve, aki a minap már a McLaren „nem pirellis” autóját terelgethette – a brit ifjonc két másodperccel maradt el, de ebben az is benne van, hogy legjobb idejét a közepes gumikon érte el.

Jack Aitken – aki a Renault-nál kapott lehetőséget – az ötödik lett és csak 1 tizeddel volt lassabb Norris, de az is igaz, hogy két keverékkel puhább gumit használt, mint a tavalyi F3-as Európa-bajnok. A Forma-2-es versenyzőt az eredménylistán a Sauber újonca, Charles Leclerc, valamint a Williamsszel Robert Kubica követte. A lengyel – aki a hetedik legjobb időt 11 perccel az ebédszünet előtt futotta meg a hiperlágy gumikon – mögött Nikita Mazepin (Force India) és Stoffel Vandoorne („pirellis” McLaren) végzett.

Jake Dennis először tesztelt nyilvánosan Forma-1-es autót – az idén az Aston Martin csapatát a Blancpain GT Series endurance-kupájában erősítő brit a Red Bull-tól kapott lehetőséget ezúttal – azonban acélos köridőt nem autózott, mivel a délelőtt során a közepes gumikon való hosszú menetekre koncentrált. Korábban, 2013-ban a McLaren gépét tesztelhette zárt ajtók mögött. A sort Sean Gelael és az a Nicholas Latifi zárt, aki a második napon már a Pirellinek tesztelt.

A délután folyamán az első két helyen nem történt változás: Bottas Giovinazzi előtt tudott maradni, miközben a nap legszorgalmasabb pilótája volt a maga 148 körével. Ellenben a harmadik helyre az utolsó gyorskörével megérkezett Lando Norris – a McLaren neveltje a lágy gumikon 1:18.039-es időt ment, ami több mint egy másodperccel volt lassabb Bottasék idejénél.

Nem volt egyszerű napja Norrisnak, ugyanis még délelőtt volt egy megforgása a 12-es kanyarban, majd délután az egyik kivezető körön egy apró probléma miatt megállt alatta a McLaren – emiatt még a piros zászlók is előkerültek. Mögötte Kevin Magnussen – még a délelőtti körével – negyedik lett, mialatt a délutáni négy óra során ő okozta a másik félbeszakítás, ugyanis volt egy megállása a 2-es és a 3-as kanyar között.

Nikita Mazepin az utolsó 20 percben még előrukkolt egy gyors körrel, így ötödikként rangsorolták, Jack Aitken, Charles Leclerc és Robert Kubica előtt. A délután folyamán a Toro Rosso STR13-ast átvette Sean Gelaeltől a faenzai együttes állandó versenyzője, Pierre Gasly – a francia végül a kilencedik lett, a közepes gumikon pedig 2.5 másodperccel bizonyult lassabbnak az etalonidőnél.

A GP2 2016-os bajnokát pedig a 2015-ös bajnok követte az eredménylistán: Stoffel Vandoorne – aki ugyebár a Pirelli rendelkezésére állt – tizedik lett, mögötte pedig a Red Bull-lal Jake Dennis végzett, aki végül összerakott egy 1:20.440-es kört, amellyel Gelael és Latifi elé került.

Legközelebb a Forma-1-es mezőny egy hét múlva, Monacóban gördül majd pályára, míg a következő évközi gyakorlásra a Hungaroringen kerül sor, július 31-én és augusztus 1-én.

Az első barcelonai tesztnap végeredménye:

f1_2018_barcelona_test_d1-f.jpg

A második barcelonai tesztnap végeredménye:

f1_2018_barcelona_test_d2-f.jpg

Fotó: Zimbio

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr313965248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása