Honnan várja a húsz versenyző a Spanyol Nagydíj indulását?
Megtörve Sebastian Vettel három futamon át tartó időmérős uralmát pályafutása során 74., idén pedig másodjára várhatja a piros lámpák kialvását az élről a Mercedes regnáló világbajnoka, Lewis Hamilton, miután a szombati időmérő edzésen mindössze pár századmásodperccel legyőzte csapattársát, Valtteri Bottast. Az Ezüst Nyilakat a második sorban a Ferrarik, a harmadik a Red Bullok követik, míg az első 10 helyezett végén a két Haas-Ferrari fogja szendvicsbe a hazai versenyükre készülő pilótákat, a Q3-ban idén először felbukkanó Fernando Alonsót és Carlos Sainz-ot.
A mezőny második felében Charles Leclerc zsinórban másodjára gördülhetett pályára az időmérő edzés második szakaszában és ezúttal is 14. lett a Sauber-Ferrarival, miközben Nico Hülkenberg Renault-ja idén először nem bukkant fel a Q3-ban, de annyira, hogy még a Q1-ben búcsúzott a német – bár kétségtelen, hogy mechanikai gondok hátráltatták a munkáját.
Ezúttal pedig mindössze egy rajtbüntetés változtatott a rajtrácson: Sergey Sirotkin baleset okozásáért még a bakui versenyről hozott magával egy 3 rajthelyes büntetést, amellyel csapattársa, Lance Stroll mögé, a 19. helyre esik vissza a rajtrácson.
Mint az ismeretes, Brendon Hartley tegnap nem tudott részt venni az időmérőn a harmadik szabadedzésen elszenvedett balesetét követően – s noha a stewardoktól megkapta az engedélyt a rajthoz állásra, értelemszerűen azt a 20. rajtkockában teheti meg. A Toro Rosso szerelői egyébként a karosszériát meg tudták menteni, de új sebességváltóra volt szükség, valamint minden motorkomponensből (belsőégésű motor, MGU-H, MGU-K, turbófeltöltő, vezérlőelektronika, energiatároló) új egységet kellett beszerelni. Ezzel a teljes körű cserével viszont Hartley abszolút veszélyzónába került, ugyanis néhány komponensből felhasználta a büntetlenül felhasználható keretét. Így, amikor a Honda majd előrukkol az első komolyabb fejlesztési csomagjával, a kétszeres endurance-világbajnok biztosan rajtbüntetést fog kapni – az első motorkomponens beszerelése 10, a második pedig 5 rajthelyes hátrasorolást von maga után.
A 66 körös Spanyol Nagydíj nemsokára, közép-európai idő szerint 15 óra 10 perckor rajtol el, a futamot élőben közvetíti az M4 Sport.
A Spanyol Nagydíj rajtrácsa:
Fotó: Zimbio
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.