Az első szabadedzés a Mercedes és Valtteri Bottas elsőségét hozta, a Ferrari pedig egyelőre – a puhább gumik ellenére – egymásodperces lemaradásban van Barcelonában.
Két hét szünet után Barcelonában tért vissza a száguldó cirkusz mezőnye, ezzel kezdetét véve egy hosszabb európai turnénak – ugyanis legközelebb a monzai hétvége után hagyja el az öreg kontinenst a Forma-1.
Az első szabadedzés, amelyet magyar idő szerint délelőtt 11 órától rendeztek meg pénteken, a Mercedes erődemonstrációjával zárult: Valtteri Bottas egy 1:18.148-as köridővel bizonyult a leggyorsabbnak, amellyel a finn több mint 8 tizedmásodpercet adott csapattársának, Lewis Hamiltonnak annak ellenére, hogy az első 20 percben volt egy komolyabb megforgása a 10-es kanyarban. A harmadik leggyorsabb időt Sebastian Vettel futotta meg és a Ferrarival úgy volt közel egy másodperccel lassabb, hogy az Ezüst Nyilakon a keményebb, lágy keverékű gumik voltak.
A Red Bull egy felemás edzést zárt, ugyanis amíg Max Verstappen közvetlenül a németek négyszeres világbajnoka mögött végzett, addig Daniel Ricciardo csak a hetedik lett, de ami a nagyobb baj, hogy egy kicsit megtörte a Red Bull RB14-es, miután a 4-es kanyarnál kicsúszott és átszánkázva a sóderágyon nekikoccant a gumifalnak.
Kimi Räikkönen az ötödik lett a Ferrarival, miközben Ricciardo elé még Fernando Alonso is befurakodott az új orrkúppal felszerelt McLaren-Renault-val. Az első tíz sorrendje Romain Grosjeannal (Haas-Ferrari), Stoffel Vandoorne-nal (McLaren-Renault) és Pierre Gasly-val (Toro Rosso-Honda) lett teljes. Vandoorne kapcsán viszont érdemes megemlíteni, hogy a 90 perces FP1 előtt új energiatárolót kapott, ami azt jelenti, hogy ha az év folyamán még egyszer cserélni kell ezt a komponenst, az már büntetést von majd maga után.
A mezőny második felében kiemelkedő teljesítményt nyújtott az előző hétvégén az első Forma-1-es pontjait megszerző Charles Leclerc, 12. lett a Sauber-Ferrarival – de a monacói F2-es bajnoknak így is kijutott a nehéz pillanatokból, miután az edzés végén kis híján balesetet eredményezett az, hogy a célegyenesben nem értették meg egymást a haasos Kevin Magnussennel, miután a dán ráhúzta a C36-os a kormányt. Ugyanakkor a 13. és a 16. helyen, illetve a 15. és a 17. pozícióban zárva rendkívül gyengén kezdték a hétvégét a Force Indiák és a Renault-k is.
Robert Kubica pedig a 2010-es Abu-Dzabi Nagydíj óta először vezetett hivatalos Forma-1-es versenyhétvégén autót, de a Williams – amelytől épp a napokban távozott több mint 12 évnyi munkát követően a főtervező Ed Wood – autójával a lengyel sem tudott csodát tenni. Sőt, egy megforgása is volt a 13-as kanyarban, de így is több mint egy másodperccel Lance Stroll előtt zárt, aki meg az 5-ös kanyar sóderágyában, idejekorán fejezte be a gyakorlást.
Egyébként rendkívül csúszós volt a pálya a Pirelli új koncepciójú gumijaival, ugyanis az említetteken kívül Vettelnek és Marcus Ericssonnak is volt egy-egy megforgása, miközben a 4-es kanyar kavicságyát Ricciardón kívül Brendon Hartley (Toro Rosso) és Grosjean is megnézte egy közelebbi aspektusból, de ők még ki tudtak kecmeregni onnan.
Közép-európai idő szerint délután, 15:00-ás kezdéssel sor kerül a második gyakorlásra is.
Az első szabadedzés végeredménye:
Fotó: Zimbio
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.