Szerdán késő délután megerősítették, hogy a TCR nemzetközi bajnokságának kétszeres bajnoka, Stefano Comini egy Subaruval áll majd rajthoz idén a TCR Europe-ban.
Az elmúlt napokban már rebesgették, hogy Stefano Comini – aki egészen abszurd módon, kétszeres TCR-bajnok létére nem talált magának ülést a Túraautó Világkupában, azaz a WTCR-ben – a TCR Europe-ban folytathatja pályafutását. Végül ezeket a pletykákat május 2-án megerősítették, úgyhogy már fixen kijelenthető, hogy a 27 éves svájci verseny a 2018-as szezont valóban az új Európa-bajnokságban fogja tölteni, mégpedig egy, a Top Run csapat által épített, ám egy új csapat, a Race Republic által felkészített és üzemeltetett Subaru WRX STI-vel.
Azok után, hogy az autó az elmúlt években csak ideiglenes homologizációval bukkant fel a különféle TCR-bajnokságban, az elmúlt tél folyamán sikeresen teljesített minden technikai vizsgálatot, így hivatalosan is megkapta a homologizációs dokumentumokat. Emellett azt is megállapították, hogy a Subaru a BoP-ben 20 kilós kedvezményt kap, így az a versenyzővel együtt mérve az 1295 kilogrammos minimumtömegen fog futni.
Comini számára már nem ismeretlen a Subaru, ugyanis tavaly amellett, hogy egy Comtoyou-Audival harmadik lett a nemzetközi összetettben, a TCR Italy-ben is lehúzott két futamot. Legjobb eredményét az olasz szériában a monzai pályán érte el, ahol az első futamot a harmadik, a másodikat pedig a negyedik helyen fejezte be.
"Ez volt pályafutásom eddigi leghosszabb téli időszaka" – nyilatkozta Comini a hivatalos sajtóközleményben. – "Nagyon sokat dolgoztunk, mialatt problémák sorozatába ütköztünk, amely a tervünket egészen az előző hétig csúsztatta. Nagyon hálás vagyok a Race Republic-nak, akik végül össze tudták állítani ezt a versenyprogramot."
Az európai TCR szezonja ezen a hétvégén rajtol el a Paul Ricard-i pályán, de a mezőny majd a Hungaroringen is tiszteletét teszi, július második víkendjén.
Az eddigi bejelentések alapján így néz ki a TCR Europe 2018-as mezőnye:
Csapat | Autó | Versenyző(k) |
Autodis Piro-Sports | Hyundai i30 N TCR | Loris Cencetti |
Brutal Fish Racing Team | Volkswagen Golf GTI TCR | Martin Ryba |
Comtoyou Racing | Volkswagen Golf GTI TCR | Maxime Potty, ??? |
Craft-Bamboo Racing | ??? | ???, ??? |
Hell Racing Team by KCMG | Honda Civic Type R TCR | Josh Files, Tassi Attila |
JLG Motorsport | CUPRA TCR | Jedlóczky L. Márk |
JSB Compétition | Peugeot 308 TCR | Julien Briché |
Leopard Lukoil Team | Audi RS3 LMS TCR | Jean-Karl Vernay |
M1RA | Hyundai i30 N TCR | Nagy Dániel, Francisco Mora |
PCR Sport | CUPRA León TCR | Mikel Azcona, Danny Kroes |
Pit Lane Competizioni | Audi RS3 LMS TCR | Giovanni Altoé, Enrico Bettera |
CUPRA León TCR | Andrea Larini | |
Hyundai i30 TCR | Nicola Baldan | |
PSS Racing | Honda Civic Type R TCR | Viktor Davidovski |
Reno Racing | Honda Civic Type R TCR | Jens Reno Møller |
Speedy Motorsport | Audi RS3 LMS TCR | Gustavo Moura |
Sports&You | Peugeot 308 TCR | Francisco Abreu |
Stian Paulsen Racing | CUPRA León TCR | Stian Paulsen |
Stefanovski Racing Team | Hyundai i30 N TCR | Igor Stefanovski |
Target Competition | Hyundai i30 N TCR | Reece Barr, Dusan Borkovic, Kris Richard |
Team Republic | Subaru WRX STI | Stefano Comini |
Vekra Racing Team | CUPRA León TCR | Petr Fulín |
Fotó: TCR Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal